Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z rozruchem - F9Q 734 1.9dTi - Moje d


tomlasz

Rekomendowane odpowiedzi

No to może i ja się dołączę.

 

Mam Scenic'a 1,9 DCI 2002 rok. Również problem z odpaleniem po długim postoju. Wlanięte były świece - wymieniłem, automat też, ale problem pozostał. Niedawno wymieniałem też filtr paliwa, olej i filtr oleju, czyszczone były wtryski - teraz nawet mam wlany czyścik do paliwa. Problem nadal jest i nie wiem, co jest jego przyczyną. Dodam jeszcze, że nie zawsze włącza się kontrolka świec - dopiero jak uda mi się kręcąc kluczykiem ze 2 razy ją zapalić - odpala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

saku1978, czyli sam sobie wyjaśniłeś swoją usterkę skoro nie zawsze ci się załączają świece to jak chcesz odpalić zimnego diesla? sprawdź ten automat i sterownik zwłaszcza połączenia między modułami być może gdzieś nie ma dobrego styku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ... problem w tym, że świece były wymienione, automat również oraz sprawdzony na komputerze. Zauważyłem jednak pewną rzecz: jeśli nie załącza się kontrolka od świec również nie "zaskakuje wtedy pompa w zbiorniku paliwa. W związku z tym mam pytanie: czy nieprawidłowo działająca pompa może powodować też brak grzania świec lub na odwrót - czy nie działający właściwie automat może powodować nie działanie pompy paliwowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma na to lekarstwa niestety co samochód to inna przyczyna, poczytaj dożo sie o tym pisało, u mnie był przestawiony zapłon na pompie to ustawiłem , wymieniłem pompę ręczną do paliwa uszczelki na filtrze paliwa, zawór EGR i wiele innych rzeczy, i co lep jej było, choć w ostatni weekend pożyczyłem od teścia z diesla akumulator i samochód zapalił bez problemu po staniu , bo ja mam 50 Ah, a diesle powinny mieć ok 70,75 Ah muszą mieć moc rozruchowa dużą, inny kolega na forum pisał że wymienił rozrusznik i problem zginą , inny znowuż ustawił regulującej na pompie i również zginął problem, znowuż inny wyczyści czujnik położenia wału itp......... proponuje poszuka i poczytać i poanalizowac wszystko nie wywalać pieniędzy w ciemnio :(, wiec co samochód to inna przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo modną i tanią metodą jast w takim przypadku wstawianie zaworu jednokierunkowego na przewodzie między filtrem paliwa i pompą wtryskową, który bardzo skutecznie zapobiega cofaniu paliwa z pompy wtryskowej. Można sprawdzić czy rano paliwo jest w pompie odkręcając przewód na pompie wtryskowej i patrząc czy pompa nie jest pusta . Jeżeli tak to zawór taki bez pudła pomaga. Ostatnio mój kolega kupował zawór do R19, silnik też F8Q, za około 30 zł. Ja swoje Megankę kupiłem już z zamontowanym zaworem i nie ma żadnego problemu, a wcześniej musiał być skoro ktoś zawór montował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czerski, no miałem na pompę źle ustawiony zapłon miałem pół zapłonu, wiec jak ktoś jedzie pasek rozrządu wymienić, niech se zapyta czy mechanik to umie robić, palenie mi sie poprawiło, choć jeszcze znalazłem najprawdopodobniej inna przyczynę to zasłabły akumulator, bo mam 50Ah a ten koleś od diesla powiedział ze 75Ah (bo chodzi o moc rozruchową akumulatorka :( )powinien być do tego silnika. koszt regulacji zapłonu -60zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie ja też mam problem przy rozruchu zimnego

zauważyłem że u mnie jest pompa bosch i czujnik zegarowy wraz z redukcją pasuje od OMEGI (gwint M10x1)tylko jaka średnica czpienja do blokowania silnika w górnym martwym punkcie opis ustawienia jest dokładny w INFO-TECH i WORSZOPIE który posiadam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mie jakas srube wykrecił w silniku, i kładał i ustalał, a i prawe koło uniusł do góry aby muc obracać i satlić te punkty itp :(

 

przed nacisnięciem "wyslij" przeczytaj co napisałeś i popraw - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Próbowałem już wszystkiego:

1. ustawiłem zapłon na pompie

2. sprawdzałem szczelność układu paliwowego

3. sprawdzałem świece

4. sprawdzałem wtryski

5. wymieniłem czujnik biegu jałowego

i nic!

Nie wiem co się dzieje. Problem pozostaje. Czekam na jakieś sugestie.

 

[nie piszemy kapitalkami, kolejne wykroczenie i kolejna nagroda :( - bronius]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!