Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z rozruchem - F9Q 734 1.9dTi - Moje d


tomlasz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czytam, czytam forum i postanowiłem napisać w tym wątku bo jest najbardziej zbliżony do mojego problemu.

 

Mam problem z odpalaniem mojej megi 1,9 DCi.

Rano po postoju jest w miarę ok. Pokręcę 3-5 obrotów rozrusznika i zapala (miałem wcześniej mazdę z dieslem wolnossącym i paliła na dotyk). Ten problem jest do przeżycia ale też chciałbym go usunąć.

Drugi poważniejszy problem to takie że jak już samochód się zagrzeje to dużo gorzej odpala. Muszę pokręcić rozrusznikiem 7-8 razy i dopiero pali. Jest to zupełnie odwrotnie niż większość użytkowników ma.

Ostatni problem to dość wysokie spalanie. W mieście mi łyka 9 a nawet więcej i wydaje mi się że jest to dość sporo (po włączeniu klimy jeszcze + litr).

Może ktoś miał podobny problem i chciałby się podzielić rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już samochód się zagrzeje to dużo gorzej odpala

Sprawdź czujnik położenia wału. Jak się nagrzewa to zmienia się jego rezystancja i to może powodować utrudniony rozruch.

Jaka to Meganka? I czy II?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, źle uzupełniony profil.

Jest to megane I phII.

Dzięki za podpowiedź, muszę poszukać gdzie go znaleźć ;)

 

 

meganecoupe02:

Widzę że jesteś z Płocka/Warszawy. Ja mieszkam na Tarchominie. Może znasz jakieś zaufane warsztaty w Warszawie lub okolicach. Muszę koniecznie sprawdzić tą regulację na pasku rozrządu bo tego przy wymianie na pewno mi nie robili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doe, czujnik znajdziesz bez problemu, we wszystkich Megankach jest w tym samym miejscu.

W Warszawie niestety nie pomogę, jeżeli chodzi o warsztaty, natomiast w Płocku jest specjalista, który zna się na dieslach i mi pomógł, mimo że serwisy rozkładały ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W mojej Megance też był problem z odpalaniem, ale już jest ok. Przy okazji robienia rozrządu mechanik zajął się również tym problemem. Okazało się że pompa jest nieszczelna i paliwo się cofało. Teraz już wsio sprawne i pali na dotyk <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś niestety doświadczyłem podobnej sytuacji opisywanej na tym forum. Nigdy wcześniej nie miałem problemu przy odpaleniu Megi 1.9 dTi z rana, a tu nagle 12 stopni z rana i dopiero po długim kręceniu odpaliła. Dodam, że wcześniej każdego ranka paliła na dotyk. W czym tkwi problem? czy może to być wina przekaźnika świec żarowych? Świece sprawdzałem ostatnio i grzały bez problemu ale przy podłączeniu bezpośrednio do akumulatora. Proszę o poradę, z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 9 miesięcy temu...

tomlasz dostałeś ode mnie punkta pomógł. Dlaczego? Bo dzięki regulacji na pompie poranne problemy z rozruchem znikły jak ręką odjął. Odpala jak zaczarowana, a było zimno już (na minusie). Przed regulacją trzeba było kręcić po 3-4 razy po 5 - 6 sekund. Akumulator musiał być doładowywany co miesiąc, bo ledwo zipał. No i odpalał na 2 gary szarpał, a potem dopiero z trudem podejmował pracę. Na początek jak wszyscy - świece. Wymieniłem. Potem chciałem się zabrać za zawory zwrotne, czujnik położenia wału itp. Potem trafiłem tu, regulacja. I? Rano - przymrozek - 3 stopnie. Kręcenie max 2 sekundki i tyrka. Od razu na 4 gary. Po prostu silniczek jak nowy się zachowuje. Cudeńko. Dzięki chłopie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam i podzielam teorię kolegi. Przerabiałem poranny rozruch 1.9dti 2000r. kilka miesięcy. Zapalał dopiero po kilku kręceniach 3-5 razy po nocy lub dłuższym postoju.

Gdy zapalił od razu równo pracował bez(tarpania i kopcenia). Podczas kręcenia wskazówka obrotomierza wychylała się do 3000obr.Po sprawdzeniu cofania paliwa,świec,luzów zaworowych i profilaktycznej wymianie rozrusznika na regenerowany (możliwe zakłócenia na czujnik położenia wału)objaw nie ustąpił. Dopiero wizyta w profesjonalnym zakładzie Diesel-Servis koło Sandomierza rozwiązała problem. Okazał się nim nieprawidłowy kąt wtrysku. Ustawiony przy pomocy specjalnego programu plus nowa bateria i meganka pali od "strzała" nie ważne zimny czy ciepły silnik.(Koszt ustawienia kąta i sprawdzenie luzów zaworowych 170zł).Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

W lutym kupiłem lagunę dti i z paleniem sprawa wyglądała raczej średnio (w porównaniu do silnika tdi z vw golfa). Na początku maja zmienili mi rozrząd i dziś rano tylko +8 stopni i musiałem ją kręcić z 5 razy zanim zapaliła, jak jest ciepła pali na dotyk, ale jak zimna to tragedia. Proszę podrzucie jakiegoś sprawdzonego mechanika z mazowieckiego (najlepiej okolice ostrołęki, ciechanowa, płocka, pułtuska lub ewentualnie łódź i okolice, gdyż czasami tam bywam)który ma sprzęt do ustawiania tej pompy i potrafi to dobrze zrobić. Będę wdzięczny za jakiś namiar. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry specjalista od diesli jest (a na pewno jeszcze jakiś czas temu był) w Płocku, działa przy ul. Wspólnej. Dokładniejszych namiarów nie mam. To jest taka wąska uliczka, wjazd najlepiej od Wyszogrodzkiej. Warsztat mały, z zewnątrz może nie zachęca do odstawienia auta, ale najważniejszy tam jest specjalista <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam wszystkich jestem tu nowy więc na sam początek się przywitam Witam i odgrzeję temat.Mam scenic I ph II 1.9 dti z 2002 80KM i nęka mnie już trzeci miesiąc usterka z którą już 5 mechanik sobie nie może poradzić. A mianowicie od wspomnianych na wstępie trzech m-c nic się dziwnego nie działo aż tu nagle nie chce zapalać po dłuższym postoju jak już zapali to pali od strzału był u różnych magików i Ci wymieniali filtry zakładali zaworki zwrotne podłączali do kompa wymieniali czujniki świece i sterownik oraz nawet zregenerowali mi pompę wtryskową i kasowali mnie jaki diabli a na koniec jest tak ja na początku czyli dalej nie pali. Poradźcie co można jeszcze sprawdzić ustawić ? Zadzwoniłem do mechanika by ustawił statyczny kąt wtrysku ale co zrobi zobaczymy.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - logika wypowiedzi

Na tym forum używa się zdań :!:

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez muniek134
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!