Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,6 8 V klekotanie silnika w czasie pracy(pra


waldiroom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie forumowiczów. W dniu wczorajszym dokonałem zakupu Meganki- wymarzonej przez moja lepszą połowę ( osobiście jeżdżę Laguna V6) silnik tej kupionej teraz chodzi dośc głośno klekocze jak diesel (( moze nie dosłownie, ale coś w tym sensie) w chwili zakupu gośc wspomniał o regulacji zaworów. Czytałem wiele postów i skłaniam sie w tym kierunku. przypomne 1,6 1997 rok wersja RT przebieg 162 tyś.

Niepokoi mnie jednak wyciek oleju spod kolektora, zza osłony kolektora i nie widzę dokładnie, widać go przy filtrze oleju i powyżej- znalazłem na forum podobny opis jednego z userów, ale nie było rad dla niego co to może być. Ubutków oleju nie ma bynajmniej po przejechanych 150 km. Prośba o rady - w kwestii tego hałasu i wycieku. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim odradzałabym kupowanie samochodu, w którym "coś klekocze" bez upewnienia się co. być może faktycznie wystarczy wyregulować luz zaworów, ale również możliwe, że np. pojawł się luz na wałku rozrządu, albo klepią panewki, a koszt naprawy będzie ogromny. Wprawiony mechanik jest w stanie, z dużym prawdopodobieństwem, rozpoznać przyczynę stuków bez rozbierania silnika.

A poza tym, sprawdź, czy nie masz przepalonej uszczelki pod głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelka pod głowicą już się kończy, stąd wyciek bądź spod pokrywy zaworów i ścieka.

klekot - powiem tak silnik K7M do cichych nie należy kwestia regulacji luzu zaworowego, ale i tak będzie klekotał bo ten motor tak ma (jeden ciszej drugi głośniej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z góry przepraszam za OT ale nie mogę się powstrzymać:

 

być może faktycznie wystarczy wyregulować luz zaworów, ale również możliwe, że np. pojawł się luz na wałku rozrządu, albo klepią panewki, a koszt naprawy będzie ogromny.

 

A jednak istnieją dziewczyny, z którymi można pogadac o samochodach. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za rady, jak oglądałem autko wycieku nie było, pojawił sie, gdy pojazd kupiłem i wracałem do domu ( swąd palonego oleju w nawiewie) byłem u mechanika- prorokował na 90 proc. uszczelke pod głowicą, juz zasięgnąłem opinii o koszty zamknie sie w 500 zł( wszystkie paski i filtry przy okazji) jakoś to przeżyje. Meganka jest sliczna, jak sie uporam z czasem wrzucę foto- Drugi właściciel, nie wytarta, nie zmeczona, wnętrze, kokpit, tapicerka itd jakby przejechał 20 tyś w garniturku... no i juz ją kupiłem :-( :) :)

przy kupnie wiedziałem, ze nie należy do cichych jak podpowiada Robak-stąd uspienie w szukaniu dziury w całym. Ale dzieki wszystkim za rady.

Jak się uporam z silnikiem dam znac co było.

 

[ Dodano: 2008-01-03, 09:06 ]

I po wszystkim - uszczelka pod głowicą, i silnik krokowy w sprawie obrotów (2000-3000 tysiace nawet) wymiana spowodowała powrót do normalnosci. Proponuje temat zamknąć. Pozdrawiam wszystkich userów , moder... i admin... w nowym roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam!! U mnie w megance również słychać z okolic cewek zapłonowych takie klekotanie, coś jakby silnik był diesel :mrgreen: Widać również jakby silnik lekko się poruszał. Przebieg mam ok 90 tys więc co to może być? Cewki mam Denso, z tym że powinienem już chyba wymienić świece, bo mają już parę lat (auto niedawno kupiłem). Możliwe, że to właśnie świece powodują takie objawy?? Pozdrawiam!!

 

Świece wymieniłem, ale nadal silnik klekocze. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być?? Bo panewki przy takim nisku przebiegu chyba nie powinny klekotać.. A może te silniki tak mają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, mam również podobny problem jak waldiroom czyli wyciek oleju spod kolektora. Widać jego ślady w okolicach filtru oleju jednak dokładnego miejsca nie jestem w stanie określić. Mało prawdopodobnym jest, że jest to wyciek przez uszczelkę pod głowicą gdyż ta niedawno została wymieniona wraz z głowicą i było dobrze przez parę miesięcy. Proszę o jakiekolwiek porady.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Postanowiłem kontynuować temat aby nie zakładać nowego bo dużo na temat klekotania silnika 1,6 K7M już się pisało.

Otóż piszę ponieważ czytając forum często piszecie o panewkach i chcę o tym porozmawiać.

Czy ktoś miał faktycznie problem z panewkami. Jak zachowuje się taki silnik.?? Klekocze przy prześpieszaniu (zwiększaniu obrotów) Czy może przy stałej prędkości.??

Poniżej link po filmiku przedstawiającego prace mojego silnika. Czy jest to normalna praca silnika K7M, mój przebieg to 246 tys km. Powinienem martwić się o panewki.??

 

Oto link:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!