Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,6 8 V klekotanie silnika w czasie pracy(pra


waldiroom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie forumowiczów. W dniu wczorajszym dokonałem zakupu Meganki- wymarzonej przez moja lepszą połowę ( osobiście jeżdżę Laguna V6) silnik tej kupionej teraz chodzi dośc głośno klekocze jak diesel (( moze nie dosłownie, ale coś w tym sensie) w chwili zakupu gośc wspomniał o regulacji zaworów. Czytałem wiele postów i skłaniam sie w tym kierunku. przypomne 1,6 1997 rok wersja RT przebieg 162 tyś.

Niepokoi mnie jednak wyciek oleju spod kolektora, zza osłony kolektora i nie widzę dokładnie, widać go przy filtrze oleju i powyżej- znalazłem na forum podobny opis jednego z userów, ale nie było rad dla niego co to może być. Ubutków oleju nie ma bynajmniej po przejechanych 150 km. Prośba o rady - w kwestii tego hałasu i wycieku. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim odradzałabym kupowanie samochodu, w którym "coś klekocze" bez upewnienia się co. być może faktycznie wystarczy wyregulować luz zaworów, ale również możliwe, że np. pojawł się luz na wałku rozrządu, albo klepią panewki, a koszt naprawy będzie ogromny. Wprawiony mechanik jest w stanie, z dużym prawdopodobieństwem, rozpoznać przyczynę stuków bez rozbierania silnika.

A poza tym, sprawdź, czy nie masz przepalonej uszczelki pod głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelka pod głowicą już się kończy, stąd wyciek bądź spod pokrywy zaworów i ścieka.

klekot - powiem tak silnik K7M do cichych nie należy kwestia regulacji luzu zaworowego, ale i tak będzie klekotał bo ten motor tak ma (jeden ciszej drugi głośniej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z góry przepraszam za OT ale nie mogę się powstrzymać:

 

być może faktycznie wystarczy wyregulować luz zaworów, ale również możliwe, że np. pojawł się luz na wałku rozrządu, albo klepią panewki, a koszt naprawy będzie ogromny.

 

A jednak istnieją dziewczyny, z którymi można pogadac o samochodach. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za rady, jak oglądałem autko wycieku nie było, pojawił sie, gdy pojazd kupiłem i wracałem do domu ( swąd palonego oleju w nawiewie) byłem u mechanika- prorokował na 90 proc. uszczelke pod głowicą, juz zasięgnąłem opinii o koszty zamknie sie w 500 zł( wszystkie paski i filtry przy okazji) jakoś to przeżyje. Meganka jest sliczna, jak sie uporam z czasem wrzucę foto- Drugi właściciel, nie wytarta, nie zmeczona, wnętrze, kokpit, tapicerka itd jakby przejechał 20 tyś w garniturku... no i juz ją kupiłem :-( :) :)

przy kupnie wiedziałem, ze nie należy do cichych jak podpowiada Robak-stąd uspienie w szukaniu dziury w całym. Ale dzieki wszystkim za rady.

Jak się uporam z silnikiem dam znac co było.

 

[ Dodano: 2008-01-03, 09:06 ]

I po wszystkim - uszczelka pod głowicą, i silnik krokowy w sprawie obrotów (2000-3000 tysiace nawet) wymiana spowodowała powrót do normalnosci. Proponuje temat zamknąć. Pozdrawiam wszystkich userów , moder... i admin... w nowym roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam!! U mnie w megance również słychać z okolic cewek zapłonowych takie klekotanie, coś jakby silnik był diesel :mrgreen: Widać również jakby silnik lekko się poruszał. Przebieg mam ok 90 tys więc co to może być? Cewki mam Denso, z tym że powinienem już chyba wymienić świece, bo mają już parę lat (auto niedawno kupiłem). Możliwe, że to właśnie świece powodują takie objawy?? Pozdrawiam!!

 

Świece wymieniłem, ale nadal silnik klekocze. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być?? Bo panewki przy takim nisku przebiegu chyba nie powinny klekotać.. A może te silniki tak mają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, mam również podobny problem jak waldiroom czyli wyciek oleju spod kolektora. Widać jego ślady w okolicach filtru oleju jednak dokładnego miejsca nie jestem w stanie określić. Mało prawdopodobnym jest, że jest to wyciek przez uszczelkę pod głowicą gdyż ta niedawno została wymieniona wraz z głowicą i było dobrze przez parę miesięcy. Proszę o jakiekolwiek porady.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Postanowiłem kontynuować temat aby nie zakładać nowego bo dużo na temat klekotania silnika 1,6 K7M już się pisało.

Otóż piszę ponieważ czytając forum często piszecie o panewkach i chcę o tym porozmawiać.

Czy ktoś miał faktycznie problem z panewkami. Jak zachowuje się taki silnik.?? Klekocze przy prześpieszaniu (zwiększaniu obrotów) Czy może przy stałej prędkości.??

Poniżej link po filmiku przedstawiającego prace mojego silnika. Czy jest to normalna praca silnika K7M, mój przebieg to 246 tys km. Powinienem martwić się o panewki.??

 

Oto link:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!