Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stuki z układu napędowego


drinkmaster

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie coś mi stuka jak powoli przyśpieszam lub jade wolno i delikatni wcisnę gaz. Jak wcisnę sprzęgło to pukanie cichnie. Dźwięk jak by coś chrupotało, stukało, cyklicznie narastając przy mocniejszym przyśpieszeniu. Jak ma wyższe obroty to tego nie słychać. Właściwie słychać i czuć przy niskich obrotach. Myślałem że to półosie, bo mi pukały w zakrętach. Ale wymieniłem obydwie na dobre używki i nadal to samo tyle że ucichło przy skrętach. Przeguby wew. mają malutkie luzy ale chyba to jest dopuszczalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że sprzęgło się nie ślizga i dorze chodzi. Poza luzami w sprężynach w tarczy troche hałasują i szarpie przy ruszaniu i zmianie biegów. Łożysko było wymieniane na wiosne. Mam nadzieję że to nic ze skrzynią. Biegi ładnie wchodzą tylko na zimnym silniku są problemy 2. Jak zaciągne ręczny i ruszając na pół sprzęgle czasem słychać to pukanie. (chrupanie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przyczyną mogą być luzy na kielichach wew. i zew.? wewnętrzny ma już trochę wytarte zęby i jak docisnę kielich to luzy się kasują. Może założyć grubszą podkładkę pod zabezpieczenie? Zew. też się wysuwa ok 1-2 mm. i podczas pracy przegubu dochodzą stuki.

Edytowane przez drinkmaster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Nie chciałem rozpoczynać nowego tematu gdyż problem zdaje się być podobny. Nie mogę znaleźć przyczyny awarii więc proszę o pomoc. Mechanik obecnie odpada gdyż jestem studentem, do tego zadłużonym i zawsze wszystkie naprawy wykonuję sam. Postaram się opisać problem w punktach:

 

-podczas przyspieszania auta słuchać dziwne dźwięki, jakby buczenie, nie cały czas ale bardzo często

(w zależności od tego ile gazu dodaję, wrzuconego biegu i prędkości)

-dzieje się to tylko na biegach 3,4,5 przy prędkości większej niż 50km/h

-wydaję mi się że nie ma różnicy czy jadę prosto czy koła są skręcone

-buczeniu towarzyszą wibracje kierownicy

-w czasie trwania tego buczenia zawsze jak wcisnę sprzęgło to dźwięk zanika

Udało mi się w miarę nagrać ten dźwięk, wstawiłem go na youtube. Na filmiku jadę z prędkością około 75km/h

http://www.youtube.com/watch?v=HUSEJ9hhrf8&feature=youtu.be

 

Dodam że opony sprawdzałem i są dobre, nie ząbkują czy coś z tych rzeczy. Jakieś 2 miesiące temu było wymieniane drążki kierownicze, sworznie wahaczy, klocki hamulcowe przednie oraz robiona geometria kół. Powyżej opisany problem pojawił się 2 tygodnie po tych wymianach. Z tego co czytałęm w innych tematach to może być skrzynia, mcpherson lub sprzęgło.

Czy ktoś mógłby mnie ukierunkować w czym mam szukać przyczyny? Proszę o pomoc. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasłuchaj z której strony słychać to buczenie. Jak od strony skrzyni to może łożysko oporowe się posypało. U mnie podobnie buczy po rozgrzaniu silnika ale od strony rozrządu i to pewnie pompa wodna lub wspomagania.

Czekam aż się ociepli i też biorę się za megi, bo zima dała jej w kość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem nasłuchiwać ale ciężko stwierdzić bo to się dzieje tylko podczas jazdy. Na początku stwierdziłem że to jest coś przy kole od strony kierowcy, z przodu. Ale nie jestem jednak pewien gdyż kierownica wtedy wpada w wibracje a w tym przypadku to może być każdy element połączony z kolumną kierowniczą.. Dźwięki wydaje się jakby dobiegały z przodu. Skrzynia chodzi w miarę dobrze, biegi wchodzą, drążek ma lekki luz na boki ale to wina jakiejś sprężynki chyba czy coś. U ciebie tak buczy tylko w czasie jazdy czy na postoju też?

 

EDIT:

Poczytałem trochę na temat łożyska oporowego i zauważyłem jeszcze objaw typu: gdy auto stoi w miejscu na luzie bez wciśniętego sprzęgła to lekko szumi, natomiast po wciśnięciu sprzęgła szumienie ustaje, coś jak tutaj:

Być może to jest to łożysko oporowe lecz czy miało by to związek z buczeniem opisywanym przeze mnie?

Edytowane przez djsilver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi jest ciężko powiedzieć kiedy buczy wydaję mi się, że tylko na postoju przy niskich obrotach. A skrzynie słychać między 1000 a 1800obr przy delikatnym przyśpieszeniu. Czuć na pedałach. Stukanie i zazębianie. Odziwo biegi wchodzą w miare dobrze jedynie jak olej jest nie rozgrzany to ciężej wchodzą i potrafią zgrzytnąć. Tak szczerze to jedno zrobisz i kolejne wyskakuje w tym aucie. Mam już go dość.

A łożysko oporowe pracuje cały czas ale dopiero po wcisnięciu sprzęgła pracuję pod obciążeniem. Tak mi się wydaje. U mnie przy wymianie silnika praktycznie się rozsypało po wymianie cisza.

A że ci drążek zmiany biegów lata na boki to wina tuleji zaraz pod lewarkiem łączenie z drążkiem. U mnie też latał jak po odpuście. Teraz jest sztywny i lepiej biegi wybiera.

Edytowane przez drinkmaster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odświeżam temat. Do dziś nie znalazłem odpowiedzi na buczenie oraz wibracje kierownicy przy jeździe od 70km/h. Byłem u trzech mechaników i żaden nie znalazł przyczyny. Miałem sprawdzane dokładnie zawieszenie, przekładane i wyważane koła oraz dzisiaj łożyska jeszcze mi mechanik sprawdzał i twierdzi że są sprawne. Pewnie trzeba będzie zajrzeć do sprzęgła lub pomyśleć o łożysku oporowym. Czy ma ktoś może jeszcze jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam co piszecie bo u mnie też jakieś dziwne dźwięki prawdopodobnie ze skrzyni. Szwagier sugerował że to opony wydają taki dźwięk ale nie jeżdżę na tych oponach pierwszy raz i jeżdżę tym autem prawie 4 lata i wiem że wcześniej tak nie było. Dźwięk jaki słyszę podczas jazdy to.... trudno to opisać... jest taki szum ale nie zawsze, a czasami tak jakby w jednym momencie na obrocie koła (osi, jakiegoś wałka czy czego kolwiek) jakieś bicie. Co ciekawe zależy od prędkości. Jak słyszę ten szum i bicie, dodam gazu albo puszczę trochę gazu i spokój. Tak jakby miał znaczenie konkretny bieg i konkretne obroty.

Co to jest dyfer, jak temu zaradzić.??

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyfer przeważnie szumi, głośniej ciszej zależnie od prędkości. Czasami słychać go przy przyspieszaniu i przy lekki ujęciu gazu cichnie.

W zależności od stanu dyfra te dźwięki mogą pojawiać się przy różnych prędkościach. Trudno to opisać.

Jak lekko szumi lub tylko czasami to dałbym sobie spokój.

Da się to zrobić w garażu, ale nie wiem jak z częściami, a potem to trzeba ustawić, nie wiem jak to zrobić w renówce. W Fiacie bawiłem się kiedyś w naprawę, ale to było lata temu, a ustawienie trudne. W renówkach może być podobnie, ale nie wiem dokładnie jak i czy w ogóle jest to konieczne.

Najprościej byłoby znaleźć warsztat, który regeneruje skrzynie biegów. Dajesz starą, a oni dają w zamian taką samą ale zregenerowaną, oczywiście to kosztuje.

Prościej na szrocie znaleźć taką samą, tyle że nigdy nie wiadomo, czy nie będzie w gorszym stanie niż obecna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedziałem, przód w górę i jedziemy. Jak będzie coś nie tak, na pewno zauważysz, że koła kręcą się skokami tak jakby coś blokowało.

Zawsze też można zablokować któreś koło, lub podnosić stronami.

Nie koniecznie musi być to dyfer, ale zawsze można sprawdzić j.w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!