Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane Automat


moturynka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z automatem DPO Megane 1.6 16v. Po włączeniu biegu jazdy do przodu auto lekko zaczyna ciągnąć w przód lecz nie jest w stanie ruszyć z miejsca przy dodawaniu gazu. Auto do tyłu jeździ normalnie. Jak ustawię dźwignię biegów w takim jakby półprzełożeniu w oklolicach D i kontrolka D na desce rozdzielczej zacznie mrygać, dodaję gazu i auto rusza z miejsca a ze skrzyni słychać wtedy delikatne wycie. Jak już jadę ok 60km/h to auto zaczyna zachowywać się normalnie, zmienia biegi między 3 a 4 i przyspiesza. Po zatrzymaniu się znów jest problem z ruszeniem. Proszę o pomoc. O jakąś podpowiedź gdzie mam się udać żeby w okolicach Tarnobrzega, lub w ogóle na Podkarpaciu ktoś mi to fachowo naprawił

 

Dodano: 29 maj 2013 - 13:34

Witam. Miałem pecha w zakupie. Po rozebraniu skrzyni okazało się że pękła pospawana taśma hamulca przekładni planetarnej. Jakiś oszust młody chłopak z Janowa Lubelskiego, uczciwy z rozmowy niby nie handlarz (ale co jakiś czas coś z automatem sprzedaje), mający w domu kilka aut z automatyczną skrzynią biegów sprzedał mi Megane z ulepcowaną skrzynią. Do usterki skrzyni przyczynił się nieszczelny układ dolotowy podtrzymujący silnik przez długi czas na zbyt wysokich obrotach i zużycie hydrokinetycznego konwertera skrzyni biegów. Jazda była szaprpana przez co zerwała się jedna z taśm hamulca przekładni planetarnej. Taśmę pospawali zamiast włożyć nową! Niechlujnie też ktoś uszkodził mechanicznie uszczelnienie tłoka dociskającego jedno ze sprzęgieł tarczkowych, ciśnienie oleju spadało poprzez uszkodzony tłok, co doprowadziło do całkowitego spalenia tarczek wspomnianego sprzęgła. No i moja Meganka w ten sposób przestała jeździć. Obecnie wszystko jest już naprawione i wiadome. Konwerter, który teraz posiadam też już nie działa prawidłowo i czasem ma niekontrolowane dopinanie tarczy sprzęgła, co skutkuje szarpaniem przy wyborze przełożenia i w dynamicznej jeździe, nerwowym mocno odczuwalnym szarpaniem i hamowaniem silnikiem przy redukcji biegów podczas hamowania z dużej prędkości. Szarpanie występuje losowo. Podobno skuteczną regeneracją Konwertera DPO może wykonać jedynie firma: AUTOMATIC CHOICE w Holandi i kosztuje to 1650 zł (Za zleceniem Autotransmisja.pl), tutaj w kraju ci

co regenerują konwertery to przy tym konwerterze w DP0 nic nie wyrzeźbią. Poprawią go ale nie będzie działał jak nowy element. Jeśli ktoś się zna na regeneracji konwerterów DPO to proszę coś fachowego dodać na forum, bo broblem jest znany użytkownikom a niewiele osób umie pomóc.

 

Jeżdżę megane i jestem zadowolony, wcale nie wolna jazda i spala 8,2 l/100km.

Prócz konwertera boli mnie jeszcze brak możliwości połączenia się jakiegokolwiek komputera diagnostycznego z komputerem skrzyni biegów. Czego się mam czepić? Fachowcy w mojej okolicy nie umią mi tej usterki usunąć. Mój post Potraktujcie jako kilka wskazówek, at....może komuś coś pomogłem. Pozdrawiam

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!