Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane Automat


moturynka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z automatem DPO Megane 1.6 16v. Po włączeniu biegu jazdy do przodu auto lekko zaczyna ciągnąć w przód lecz nie jest w stanie ruszyć z miejsca przy dodawaniu gazu. Auto do tyłu jeździ normalnie. Jak ustawię dźwignię biegów w takim jakby półprzełożeniu w oklolicach D i kontrolka D na desce rozdzielczej zacznie mrygać, dodaję gazu i auto rusza z miejsca a ze skrzyni słychać wtedy delikatne wycie. Jak już jadę ok 60km/h to auto zaczyna zachowywać się normalnie, zmienia biegi między 3 a 4 i przyspiesza. Po zatrzymaniu się znów jest problem z ruszeniem. Proszę o pomoc. O jakąś podpowiedź gdzie mam się udać żeby w okolicach Tarnobrzega, lub w ogóle na Podkarpaciu ktoś mi to fachowo naprawił

 

Dodano: 29 maj 2013 - 13:34

Witam. Miałem pecha w zakupie. Po rozebraniu skrzyni okazało się że pękła pospawana taśma hamulca przekładni planetarnej. Jakiś oszust młody chłopak z Janowa Lubelskiego, uczciwy z rozmowy niby nie handlarz (ale co jakiś czas coś z automatem sprzedaje), mający w domu kilka aut z automatyczną skrzynią biegów sprzedał mi Megane z ulepcowaną skrzynią. Do usterki skrzyni przyczynił się nieszczelny układ dolotowy podtrzymujący silnik przez długi czas na zbyt wysokich obrotach i zużycie hydrokinetycznego konwertera skrzyni biegów. Jazda była szaprpana przez co zerwała się jedna z taśm hamulca przekładni planetarnej. Taśmę pospawali zamiast włożyć nową! Niechlujnie też ktoś uszkodził mechanicznie uszczelnienie tłoka dociskającego jedno ze sprzęgieł tarczkowych, ciśnienie oleju spadało poprzez uszkodzony tłok, co doprowadziło do całkowitego spalenia tarczek wspomnianego sprzęgła. No i moja Meganka w ten sposób przestała jeździć. Obecnie wszystko jest już naprawione i wiadome. Konwerter, który teraz posiadam też już nie działa prawidłowo i czasem ma niekontrolowane dopinanie tarczy sprzęgła, co skutkuje szarpaniem przy wyborze przełożenia i w dynamicznej jeździe, nerwowym mocno odczuwalnym szarpaniem i hamowaniem silnikiem przy redukcji biegów podczas hamowania z dużej prędkości. Szarpanie występuje losowo. Podobno skuteczną regeneracją Konwertera DPO może wykonać jedynie firma: AUTOMATIC CHOICE w Holandi i kosztuje to 1650 zł (Za zleceniem Autotransmisja.pl), tutaj w kraju ci

co regenerują konwertery to przy tym konwerterze w DP0 nic nie wyrzeźbią. Poprawią go ale nie będzie działał jak nowy element. Jeśli ktoś się zna na regeneracji konwerterów DPO to proszę coś fachowego dodać na forum, bo broblem jest znany użytkownikom a niewiele osób umie pomóc.

 

Jeżdżę megane i jestem zadowolony, wcale nie wolna jazda i spala 8,2 l/100km.

Prócz konwertera boli mnie jeszcze brak możliwości połączenia się jakiegokolwiek komputera diagnostycznego z komputerem skrzyni biegów. Czego się mam czepić? Fachowcy w mojej okolicy nie umią mi tej usterki usunąć. Mój post Potraktujcie jako kilka wskazówek, at....może komuś coś pomogłem. Pozdrawiam

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!