Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie odpala, nie kręci.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

Nie wiem czy piszę w dobrym dziale, ale trudno mi ocenić co się stało mojej Megane.

Problem polega na tym, że auto nie odpala (choć dziś rano jeszcze jeździło).

Więc. Wsiadam do samochodu, naciskam sprzęgło (bądź hamulec), naciskam start - zapalają się wszystkie kontrolki, tak jakby samochód odpalił (informacja "oil level ok"), natomiast silnik nawet nie zakręcił (od strony silnika słychać tylko piszczenie - podejrzewam, że to pompa). Początkowo myślałem, że to akumulator (utwierdziłem się o tym po przeczytaniu podobnego posta na tym forum), jednakże po podpięciu do kabli dalej nic się nie dzieje. Przy kolejnych próbach odpalania sporadycznie pojawia się informacja "steering wheel not locked" i "select neutral". Zwróciłem też uwagę, że po "niby" odpaleniu, czyli wtedy gdy pojawia się informacja "oil level ok" po 30 sekundach pojawia się informacja, by nacisnąć sprzęgło (lub hamulec) by odpalić. Czyli tak, jakby nie zauważał wciśniętego pedału.

Zanim poczułem się pokonany sprawdziłem, to co można sprawdzić tak na szybko czyli akumulator i bezpieczniki przy aku.

Problem nie byłby takim problemem, gdyby nie to, że obecnie przebywam dość daleko od Polski, a tu gdzie jestem naprawy samochodów są kosmicznie drogie (taka jest Norwegia). Niestety za 10 dni czeka mnie wyprawa do kraju i do tego czasu muszę uruchomić samochód.`

Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję :notacrook:

Pozdrawiam

Orzem

Edytowane przez orzem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem na podstawie własnych doświadczeń z tym komunikatem blokady układu kierowniczego (chociaż nie wiem czy ma to związek, bo piszesz, że słychać piszczenie od strony silnika). Po wciśnięciu START/STOP wszystko załącza się normalnie aż do próby odblokowanie kolumny kierownicy i wtedy wyświetlał ten komunikat wraz z SERVICE. Auto nie odpali jeśli kierownica nie zostanie wcześniej odblokowana. Jak jest u Ciebie, słychać odblokowanie kierownicy? Jeśli nie to myślę, że tu może być główny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tak po kolei - wsiadam, na ekranie napis by wcisnąć pedał by odpalić, naciskam start/stop (z wciśniętym pedałem), załączają się kontrolki, chwilę później odblokowuje się kierownica, informacja o poziomie oleju i 30 sekund później, że trzeba wcisnąć sprzęgło lub hamulec by odpalić. To info o blokadzie kierownicy (jej braku) pojawia się po "wyłączeniu", ale nie zawsze. No nie wiem, próbowałem go odpalić, powiedzmy 30 razy i taka informacja wraz z SERVICE pojawiła się 5 razy, za każdym razem po wyłączeniu (choć włączenia nie było, to i wyłączenia być nie może :notacrook: )

Nie wiem gdzie szukać problemu, a tutaj do tych samochodowych konowałów nie chcę iść, bo dla nich to się skończy wymianą wszystkiego :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie ja bym zaczął od sprawdzenia rozrusznika. Na początek sprawdź bezpiecznik w skrzynce połączeń w komorze silnika (ta czarna skrzynka po prawej stronie akumulatora). Bezpiecznik 25 A.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By otworzyć tę skrzynkę trzeba wyciągnąć akumulator? Bo dziś się temu przyglądałem, ale dałem za wygraną, bo zimno w łapy było i nie chciało mi się z tym szarpać.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba wyjmować aku. Od strony aku jest zatrzask, na którym trzyma się pokrywa tej skrzynki. Przy pomocy płaskiego wkrętaka trzeba ja podważyć (chociaż nie koniecznie, wystarczy palcami głęboko z boku ścisnąć) i pociągnąć obudowę do góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Przepalił się bezpiecznik START/STOP 25A. Wsadziłem kolejny, również wywaliło go w kosmos. Dlaczego? Gdzie szukać przyczyny?

Na próbę włożyłem 30A, samochód odpalił, dojechałem do domu. Zgasiłem, odpalił ponownie (na ciepłym silniku). Jak długo i czy w ogóle mogę jeździć na 30A?

Edytowane przez orzem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam serdecznie.

Odgrzewam ponownie bardzo podobny post kolegi z problemem, który również mnie dotyczy.

Niestety u mnie sprawdziłem bezpiecznik i okazało się, że jest on w świetnej kondycji.

Nie posiadam również wody, lub nadmiernej wilgoci w tym miejscu.

Macie pomysły co może być przyczyną piszczenia i braku rozruchu silnika?

Czy to może być problem z EKU?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem problem z uruchomieniem meganki 1.6, objawy bardzo podobne, również pisk spod maski, lecz u mnie kręciła rozrusznikiem. Problemem okazały się przepalone piny we wtyczce PPH2 5 pinowej w skrzynce z bezpiecznikami obok aku. To jest taka brązowa wtyczka prawie na samej górze. Zajrzyj tam, wypnij, zobacz jak wygląda, ewentualnie wyczysc wtyki, następnie wepnij i spróbuj odpalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za podpowiedź.

Styki wyczyszczone, cała skrzyneczka sprawdzona.

Zamówiłem już rozrusznik. W weekend, lub na początku tygodnia zrobię podmiankę, to się okaże.

Oczywiście dam znać, dla potomności.

 

Dodano: 19 mar 2014 - 10:10

Hej.

Już wszystko jasne.

Rozrusznik był podwieszony, więc dla tego auto nie kręciło.

Wymieniłem rozrusznik na nowy i wszytko jest tak jak potrzeba.

Renówka zapala, aż miło.

Dziękuje za pomoc.

 

Ps. Swoją drogą wymiana rozrusznika, to jakaś obłędna masakra dla kogoś kto jest nie doświadczony.

Odkręcenie 3 śrub pozbawiło mnie czucia w rękach i przyprawiło o ból głowy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witam

odkopuje temat .

Dziś odpalając meganke 1.6 2003r dziwnie zazgrzytało, ale odpaliła normalnie. Jezdziła aż do momentu gdy mi zgasła i cisz próbowałam odpalać i nic zero odzewu po kilku próbach, wyjęciu i włożeniu karty zapaliła ale strasznie mnie to zaniepokoiło jak myślicie co mogło być przyczyną?

Edytowane przez Lolaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Mam bardzo zbliżony problem moja megane 1.5 dci jeździła aż miło aż do dzisiaj rana kiedy chciałem jechać do pracy wsiadam władzami kartę naciskamy start kontrolki się zapalają i słychać takie "cykanie" i nic więcej rozrusznik nie zakrecił ani razu cisza jak makiem zasiał. Po południu było podobnie z tym że kontrolki zaczęły migać po czym całkiem gasły i dalej nie odpalał. W czym może tkwić problem?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!