Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zepsute środkowe pokrętło nawiewu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie, niedawno jechałem Scenicem taty i chcąc zmienić kierunek ciepłego powietrza z pozycji szyba na nogi + szyba zauważyłem ze pokrętło w zasadzie kręci się luźno a między pozycją ostatnią i przedostatnią począwszy od lewej blokuje się. Pytanie co mogło się stać ? Jak się do tego dobrać ? Wystarczy ze wyjmę popielniczkę z zapalniczką i ten plastik u góry i już będzie wszystko na tacy ? Jeśli tak to jak to sprawnie zrobić.

 

Sprawa druga, jak rozmontować pasy bezpieczeństwa aby je wyczyścić? Obydwa z przodu słabą się już zwijają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze kombinujesz z tym rozkręcaniem. Po wyjęciu popielniczki będziesz miał 2, a później jeszcze 2 torxy. Zapewne linka z zawieszenia wyskoczyła albo się coś złamało.

Pasy wyciągnij na MAX i same pasy wypierz. Zwijacza nie ma sensu rozbierać bo tam nie ma się co zabrudzić. Jeśli już to podciągnąć sprężynę o 2 obroty ale tym można sobie nowe pasy zafundować. Zabawa podobna do rozbierania i składania mechanicznego budzika. Osobiście to robiłem ale trzeba mieć cierpliwość i najlepiej jeszcze trzecią, albo czwartą rękę.

Demontujesz plastiki odkręcasz kluczem 17 śrubę trzymająca zwijacz, teraz musisz w odpowiedniej pozycji mechanizm trzymać by pas cały rozwinąć, (kulka od zatrzasku bezwładnościowego będzie blokowała) by zobaczyć bębenek ze szczelina a w niej końcówkę pasa. W tej pozycji trzeba to czymś pewnie zablokować.

Wyciskasz pas wyjmujesz plastikowy kołek zawleczkę i wyciągasz pas z bębenka. Tu uwaga, by zablokowanie nie puściło, bo nie policzysz ile obrotów bębenek zrobi jak się sprężyna odpręży.

Teraz w miejsce pasa wkładasz przykładowo śrubokręt i po pół obrotu podciągasz sprężynę, tak jakbyś nadal pas wyciągał. Jak to będziesz miał w łapkach załapiesz dlaczego po pól obrotu. Co pól obrotu znowu trzeba to porządnie zabezpieczać, by śrubokręt przełożyć i tak 2 obroty. Znowu blokujesz, w szczelinę wkładasz początek pasa tak jak było i zabezpieczasz go przetyczką. Pociągasz, by początek pasa z przetyczka wciągnąć w bębenek. Przytrzymując pas zdejmujesz blokadę i pozwalasz by pas się zwinął. Przykręcasz na swoje miejsce z odpowiednim nachyleniem i próbujesz jak się zwija. Jak nadal za słabo, to robisz to samo od początku ale dla maksymalnie jednego obrotu, podciągnięcia sprężyny. Jak podkręcisz za mocno, to jej początek możesz zerwać albo wyskoczy z zamocowania. Wiem co piszę- przeciągnąłem :notacrook: a to się wiąże z niekontrolowanym uwolnieniem sprężyny i z rozbieraniem mechanizmu na detale, oraz kolejnymi kilkoma próbami zwijania, by dobrać ilość obrotów.

Taka zabawa, (bez nieprzewidzianych niespodzianek) na przynajmniej 1,5 godziny jak się wie co robić.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak rozmontować pasy bezpieczeństwa aby je wyczyścić?

Link

Jak już masz zwijacz na wierzchu, zwiń pas do jego środka. W ten sposób znacznie zmniejszysz napięcie sprężyny w jego wnętrzu. Ale i tak musisz uważać, aby nie wyskoczyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzieki wam chłopaki, poradziłem sobie z nawiewem w 5 minut, wyskoczyła linka z takiego plastiku który ciągnie tą linkę, ciężko było ją załozyć bo ograniczone pole manewru jest ale dało radę, co do pasów jednak zwykłe mycie mydłem z wodą pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!