Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam mały problem od jakiegoś czasu. Syczy mi pedał hamulca. Jak zahamuję mocno syczenie ustaje. Dzis przy okazji mechanik powiedział mi ze jakaś membrana jest dziurawa i ze silnik zasysa powietrze. Trzeba to wymienic jak najszybciej powiedział. Ja osobiście jeżdze na tym około 30 tyś km i ani się to nie pogarsza ani polepsza syczy sobie i już.

 

Co o tym myslicie i czy mieliście juz ten problem.

 

Ile może kosztować ewentualna naprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialam to samo, syczal i pedal byl twardy przy pierwszym nacisnieciu o ile dobrze pamietam. Poszlo po prostu serwo - kupilam uzywke, troche szukania bylo, bo wiekszosc bylo bosh a u mnie bylo ATE, ale znalazlam, mechanik wymienil i spokoj

Wydaje mi sie, ze masz to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

a takie cos: przy duszeniu hamulca pływały obroty zmieniony zawór serwa i nic serwo i nic dalej to samo mechanik stwierdził ze serwo było dobre teraz mam dwa serwa. waz od serwa cały układ odpowietrzony hamulce nie blokuja z tyłuzmienione cylinderki bo były zapocone Wczesniej tego nie było wszystko było ok ma ktos pomysł co moze być nie tak 1.6 B K7M 8 V 98r. scenic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Witam,

Jako nowy użytkownik Forum chciałbym się serdecznie przywitać.

Mój samochód to Magane I 1,6 K4M w wersji kombi z 2002 r, w moich rękach od października zeszłego roku.

Już przy pierwszym wpisie zmuszony jestem prosić Was o pomoc, a mianowicie: (przed dokonaniem wpisu próbowałem wyszukać odpowiedzi co częściowo się udało natomaist mam kilka wątpliwości dlatego proszę o pomoc).

Sprawa dotyczy "syczącego" odgłosu wydobywającego się z okolic pedałów związanego z hamowaniem.

Objawy:

1. Podczas naciskania hamulca słychać , krótki pojedynczy syk. Tylko w momencie naciskania , gdy pedał jest już wciśnięty nie wydobywa się stały dźwięk.

2. Nieregularnie (ciężko mi podać jakąkolwiek prawidłowość) po zahamowaniu i odpuszczeniu pedału przez ok. 5 s. wydobywa się z okolic pedałów stały syk. W trakcie syczenia gdy nawet minimalnie nacisnę hamulec syk ten natychmiast ustępuje. ( objaw ten nasilony jest najprawdopodobniej podczas wyższych temperatur otoczenia i silnika).

Jedną z odpowiedzi jakie znalazłem była diagnoza związana z uszkodzonym serwem (membraną serwa) i jest ona prawdopodobna, natomiast zastanawia mnie to, że układ hamulcowy działa całkowicie poprawnie. Wykonałem test serwa ( twardy pedał po włączeniu silnika ładnie wpada)i wypadł zadowalająco.

W przypadku objawu pierwszego spotkałem się z tezą, iż jest to całkowicie normalne i związane jest z ciśnieniem wytwarzanym podczas naciskania na hamulec, natomiast bardziej zastanawia mnie objaw drugi. Czy istnieje możliwość, że syczenie po zatrzymaniu jest związane z wyrównywaniem się cienienia pomiędzy membranami serwa i nie świadczy o jego uszkodzeniu ? Z tą tezą mógłby być związany objaw podwyższonego syczenia przy wyższych temperaturach.

Wiem, że istnieją również diagnozy związane z zaworem przy serwie oraz uszczelniaczem gumowym przy trzpieniu serwa przez co dźwięk może być słyszalny w kabinie - te możliwości rano sprawdzę na pewno.

Wiem, że problem był już na Forum poruszany, ale w istniejących tematach nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi co do mojego przypadku.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

MKowal44

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

 

MKowal44 udało Ci się wyjaśnić to syczenie przy hamowaniu? Mam identyczny objaw jak pkt. 2 Twojego postu. Na zimnym silniku hamowanie przebiega bez syczenia. W miarę rozgrzania silnika syczenie jest co raz dłuższe i głośniejsze. Mój mechanik twierdzi że to wyrównanie ciśnienia od turbo. Nie wiem co ma turbo do hamulców. Test serwa z twardym pedałem przed uruchomieniem silnika i jego opadaniem po włączeniu wypadł jak u Ciebie. U mnie zauważyłem, że jak na 2 biegu pociągnę do 3000 a potem puszce gaz i jest hamowanie silnikiem to też trochę syczy (nie zawsze). Nie wiem co z tym robić, czy to serwo czy jakiś zawór?

Z góry dziękuje za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Poszlo po prostu serwo - kupilam uzywke, troche szukania bylo, bo wiekszosc bylo bosh a u mnie bylo ATE, ale znalazlam, mechanik wymienil i spokoj

A czy możecie powiedzieć, gdzie sprawdzić albo po prostu jakie jest servo w Megane I 1,9 dCi, hatchback??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!