Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam mały problem od jakiegoś czasu. Syczy mi pedał hamulca. Jak zahamuję mocno syczenie ustaje. Dzis przy okazji mechanik powiedział mi ze jakaś membrana jest dziurawa i ze silnik zasysa powietrze. Trzeba to wymienic jak najszybciej powiedział. Ja osobiście jeżdze na tym około 30 tyś km i ani się to nie pogarsza ani polepsza syczy sobie i już.

 

Co o tym myslicie i czy mieliście juz ten problem.

 

Ile może kosztować ewentualna naprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialam to samo, syczal i pedal byl twardy przy pierwszym nacisnieciu o ile dobrze pamietam. Poszlo po prostu serwo - kupilam uzywke, troche szukania bylo, bo wiekszosc bylo bosh a u mnie bylo ATE, ale znalazlam, mechanik wymienil i spokoj

Wydaje mi sie, ze masz to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

a takie cos: przy duszeniu hamulca pływały obroty zmieniony zawór serwa i nic serwo i nic dalej to samo mechanik stwierdził ze serwo było dobre teraz mam dwa serwa. waz od serwa cały układ odpowietrzony hamulce nie blokuja z tyłuzmienione cylinderki bo były zapocone Wczesniej tego nie było wszystko było ok ma ktos pomysł co moze być nie tak 1.6 B K7M 8 V 98r. scenic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Witam,

Jako nowy użytkownik Forum chciałbym się serdecznie przywitać.

Mój samochód to Magane I 1,6 K4M w wersji kombi z 2002 r, w moich rękach od października zeszłego roku.

Już przy pierwszym wpisie zmuszony jestem prosić Was o pomoc, a mianowicie: (przed dokonaniem wpisu próbowałem wyszukać odpowiedzi co częściowo się udało natomaist mam kilka wątpliwości dlatego proszę o pomoc).

Sprawa dotyczy "syczącego" odgłosu wydobywającego się z okolic pedałów związanego z hamowaniem.

Objawy:

1. Podczas naciskania hamulca słychać , krótki pojedynczy syk. Tylko w momencie naciskania , gdy pedał jest już wciśnięty nie wydobywa się stały dźwięk.

2. Nieregularnie (ciężko mi podać jakąkolwiek prawidłowość) po zahamowaniu i odpuszczeniu pedału przez ok. 5 s. wydobywa się z okolic pedałów stały syk. W trakcie syczenia gdy nawet minimalnie nacisnę hamulec syk ten natychmiast ustępuje. ( objaw ten nasilony jest najprawdopodobniej podczas wyższych temperatur otoczenia i silnika).

Jedną z odpowiedzi jakie znalazłem była diagnoza związana z uszkodzonym serwem (membraną serwa) i jest ona prawdopodobna, natomiast zastanawia mnie to, że układ hamulcowy działa całkowicie poprawnie. Wykonałem test serwa ( twardy pedał po włączeniu silnika ładnie wpada)i wypadł zadowalająco.

W przypadku objawu pierwszego spotkałem się z tezą, iż jest to całkowicie normalne i związane jest z ciśnieniem wytwarzanym podczas naciskania na hamulec, natomiast bardziej zastanawia mnie objaw drugi. Czy istnieje możliwość, że syczenie po zatrzymaniu jest związane z wyrównywaniem się cienienia pomiędzy membranami serwa i nie świadczy o jego uszkodzeniu ? Z tą tezą mógłby być związany objaw podwyższonego syczenia przy wyższych temperaturach.

Wiem, że istnieją również diagnozy związane z zaworem przy serwie oraz uszczelniaczem gumowym przy trzpieniu serwa przez co dźwięk może być słyszalny w kabinie - te możliwości rano sprawdzę na pewno.

Wiem, że problem był już na Forum poruszany, ale w istniejących tematach nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi co do mojego przypadku.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

MKowal44

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

 

MKowal44 udało Ci się wyjaśnić to syczenie przy hamowaniu? Mam identyczny objaw jak pkt. 2 Twojego postu. Na zimnym silniku hamowanie przebiega bez syczenia. W miarę rozgrzania silnika syczenie jest co raz dłuższe i głośniejsze. Mój mechanik twierdzi że to wyrównanie ciśnienia od turbo. Nie wiem co ma turbo do hamulców. Test serwa z twardym pedałem przed uruchomieniem silnika i jego opadaniem po włączeniu wypadł jak u Ciebie. U mnie zauważyłem, że jak na 2 biegu pociągnę do 3000 a potem puszce gaz i jest hamowanie silnikiem to też trochę syczy (nie zawsze). Nie wiem co z tym robić, czy to serwo czy jakiś zawór?

Z góry dziękuje za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Poszlo po prostu serwo - kupilam uzywke, troche szukania bylo, bo wiekszosc bylo bosh a u mnie bylo ATE, ale znalazlam, mechanik wymienil i spokoj

A czy możecie powiedzieć, gdzie sprawdzić albo po prostu jakie jest servo w Megane I 1,9 dCi, hatchback??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!