Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane kopci na biało/siwo


Mala18

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wiem, że podobne tematy przewijały się na forum, ale nie mogę znaleźc odpowiedzi do konkretnie mojego przypadku.

Otóż posiadam Megane II z silnikiem 1.9 dci o mocy 115KM.

Problem zaczął się od tego, że Megi straciła swoją moc. Powyżej 2500 obrotów robił się z niej niezły szatan prędkości, ale niżej muł. U mechanika okazało się, że był problem z turbiną, która zbyt późno się włączała. Mechanik naprawił to i turbo włącza się tak jak powinno. Wyszedł też problem z przepływomierzem - został odpięty do sprawdzenia. Megi wróciła moc, wszystko tip-top. Na drugi dzień na komputerze wyskoczył komunikat 'Check injection' i zapalił się servic. Pomyśłałam, że byc moze to wina odpiętego przepływomierza. Wróciłam do mechanika - tego wyczyścił przepływomierz i Megi zaczęła chodzic tak jak powinna.

Jednak teraz po upływie około miesiąca. Zapalił się znowu 'Check injection' wraz z servicem. Megi znowu ma spadek mocy, czasem mam wrażenie, że nie reaguje na pedał gazu albo reaguje z opóźnieniem. Dodatkowo zaczęła dymic na biało/siwo (nie niebiesko!), ale tylko na zimnym silniku. Turbina odpada, ponieważ była sprawdzana. Na rozgrzanym silniku auto ma większą pomoc i nie kopci. Ewentualnie lekki czarny dymek przy szybkim dodaniu gazu (ale to podobno normalne).

Moje pytanie: czy to wina wtryskiwaczy, że dymi na biało? A może coś innego? Jakieś pomysły? Oleju nie ubywa ( między wymianami oleju [10 tys.km] ubyło może 400 ml, ale gdzieś czytałam, że norma w Megane to 900ml na 1000km). Bardzo proszę o pomoc, bo mechanicy ciągną pieniądze i obstawiają (może wtryski trzeba wymienic, a moze przepływomierz, wspominają o przepustnicy), a mnie nie stac na wymiany wszystkiego metodą prób i błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kopci na biało to może znaczyć, że bierze płyn chłodniczy. Sprawdź czy go nie ubyło. Chyba, że jest to tylko lekkie kopcenie to norma przy niskich temperaturach. Jeżeli komputer wskazuje błąd to najprościej byłoby podjechać do mechanika który podłączy Megi pod komputer i wszystko będzie jasne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to lekkie kopcenie. Siwo-biała chmura tak, że za samochodem nic nie widac, ale tylko na zimnym silniku. Podjechałam dziś do mechanika. Płynu nie ubywa, oleju również. Na komputerze pokazało błąd modułu świecy żarowej. Tyle wiem, bo później zostawiłam auto mechanikowi, bo bardzo się spieszyła i ma się kontaktowac ze mną w razie jakich kolwiek wymian. Czy możliwe jest iż kopcenie i słaba moc były spowodowane własnie tym błędem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może przez niesprawne świece samochód miał mała moc ale czy kopcenie jest tym spowodowane to nie chce mi się wierzyć. Zobaczmy co powie mechanik. Wtryskiwacze raczej dobre bo jeżeli by padły to kopciłby cały czas. Zastanawiam się czy to kopcenie nie będzie po prostu parą wodna skoro po rozgrzaniu nie kopci. Dym jest bardziej szary czy bardziej biały? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej biały. No nie pozostaje nic, tylko czekac na werdykt mechanika ;)

dzięki chłopaki! ;)

 

Dodano: 04 kwi 2013 - 20:49

Mechanik wymienił jedną świecę. Check injection zgasł, service również. Jednak stwierdził, że 2 wtryski są do wymiany. Dla mnie dziwne jest to, że kontrolki zgasły, a jednak mechanik twierdzi, że 2 wtryski do wymiany. Byc może tak może byc - nie znam się tak dobrze, bo zwykła ze mnie kobitka . ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ma być, po wymianie uszkodzonych świec serwis gaśnie. Co do wtrysków, to bardzo możliwe, że leją i tak się dzieje. Zapytaj, czy robił próbę przelewową a jeśli nie to jak stwierdził, że są do wymiany - to tak, co by nie pomyślał, że nie kumasz mechaniki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, ale go zagnę ;) Mówił mi, że są jakieś wartości na wtryskiwaczach (ciśnienie albo coś innego, no nie wiem), ale w każdym razie gdy poprawnie każdy wtrysk powinien miec wartośc 0, to dwa wtryski mają wartośc 2. Nie mam pojęcia o co chodzi.

 

Dodano: 11 kwi 2013 - 13:51

Witam Was ponownie.

Chciałabym zapytac o jeszcze jedną rzecz. Otóż Megi zaczęła sobie dymic na bardziej niebieskawo i śmierdzi za nią. Wydaje mi się, że ropą albo olejem. Trochę nie umiem rozróżnic. Wtrysków nie wymieniłam, bo czekam na chłopaka jak wróci zza granicy, żeby się nią zajął, bo ja już nie mam funduszu ;)

czy jest możliwe, że od wtrysków zaczęła kopcic na lekko niebiesko? Bo już nie wiem na co mam go przygotowac.

Turbina była sprawdzana, a z tego co czytałam to niebieski dymek to 99% turbo, a ono zachowuje się dobrze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie pamietam dokladnie i nie znam się, ale turbina brała olej. Po prostu chyba zatarła się. Byly krzywe łopatki czy wirniki nie wiem już, nie powiem dokladnie. W kazdym razie pan, który regenerowal powiedzial, ze turbina byla niedawno regenerowana (tak jak mowil poprzedni wlasciciel), tyle ze nieudolnie. Problem kopcenia, po jakiś 20 km zniknął. Samochod musial przepalic resztki oleju i juz nie kopci :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!