Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zmiana oleju z 10W40 na 5W30


Pawel_Pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zastanawiam się nad zmianą oleju z 10W40 na 5W30 ponieważ akurat taki mam za pół darmo. Nie wiem tylko co o tym sądzić bo jedni piszą że to źle a inni że będzie lepiej. Przebieg co prawda jest spory 220 000km. co sądzicie o takiej zmianie? nie widać żeby jakieś śladowe ilości oleju brał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie eksperymentował. Olej o mniejszej lepkości może wypłukać silnik, jeśli nie bierze, może zacząć. 5W może go rozszczelnić.

Ja jeżdżę na 5W pomimo przebiegu 171tys. i odpukać jest idealnie. Żadnych wycieków, nic nie kapie. Penwie niedługo przyjdzie czas na 10W.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sroqraf jeśli przy 5W nic się nie dzieje i nie widzisz nadmiernej konsumpcji to nie widzę żeby niedługo przyszedł czas na 10W.

 

Moje Mondeo ma przebieg 320 000 km i śmiga na syntetyku 5W30 przez cały ten czas, a między wymianami (co 15 000km) dolewam może 0,5 l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście masz rację. Póki nie zajdzie jakaś negatywna zmiana - nie mam zamiaru oleju zmieniać (klasy lepkości oczywiście ;)). Na chwilę obecną od wymiany do wymiany nie dolewam ani kropli co niezmiernie mnie cieszy ;)

Edytowane przez Sroqraf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z olejami jest tak, że jeśli mamy auto od nowości to nie ma sensu zmieniać na półsyntetyk. Kolega ma od nowości niemca, dobija do 500 tyś km i leje pełny syntetyk. Ale jeśli ktoś już kiedyś przeszedł na ''pół'' to warto już nie ryzykować, ale z drugiej strony ryzyko nie jest wcale tak duże :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5W30 będzie zapewniał cieńszy film olejowy niż 10W40, wogóle oleje o specyfikacji 30 nie powinny być stosowane w silnikach, które nie są do tego przystosowane, polepsza on troszkę osiągi, zmniejsza opory wewnętrzne silnika, ale kosztem gorszej ochrony jego elementów. Jak już to zmień na 5W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polepsza on troszkę osiągi, zmniejsza opory wewnętrzne silnika, ale kosztem gorszej ochrony jego elementów

Skoro zmniejsza opory wewnętrzne i polepsza osiągi to dlaczego gorzej chroni elementy silnika? skoro mniejsze opory to chyba lepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie, takie rzeczy to można zrobić awaryjnie jak potrzebujesz dolewki a nie masz co wlać. Nie wiem czy te kilka złotych oszczędności jest warte takich eksperymentów. Jak było 10W40 to lej dalej 10W40 i tyle w temacie, ewentualnie 5W40, ale jak chcesz koszty ciąć to raczej nie, bo on jest droższy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!