Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana uszczelki miski olejowej dti


Izydorek

Rekomendowane odpowiedzi

Od bardzo dawna miałem problem z pocącą się miską olejową i chciałem naprawić to w swoim zakresie. Wieć postaram się krótko opisać czy i jak w domowych warunkach spróbować naprawić samemu tą usterkę. Jeśli piszę nie w tym miejscu na forum "sory" przenieście gdzie należy.

 

Po pierwsze jeśli tak jak ja uważasz że sam potrafisz o swoje auto zadbać najlepiej, można to wykonać w "garażowych warunkach" ale jeśli twój garaż składa się z młotka, klucza 13 i starego śrubokręta będzie bardzo bardzo ciężko :P.

 

Do rzeczy.

Trzeba zdemontować prawe koło przednie, osłonę w nadkolu część przednia. Zdjąć plastikowe osłony silnika: dolna i górną jeśli takowe posiadacie. Obudowę filtra powietrza wraz z przepływomierzem oraz rurę do turbo. Spuścić olej z rozgrzanego silnika (mnie akurat czekała zmiana). Następnie należy odkręcić poduszkę dolną silnika (tą pod silnikiem) i rurkę połączone z łapą i miską olejową. Rurę wydechową jak najbliżej silnika tzn. u mnie nie daleko katalizatora czy filtra sadzy jak kto woli na łączeniu elastycznym pozostawione kolano swobodnie uginało się. Następnie odkręcamy łapę koło rozrządu (nakrętkę i 3 śruby wkręcane w nadwozie) unosimy silnik blisko rozrządu tak żeby wyjąć poduszkę i ja podłożyłem stos klocków drewnianych o wysokości 12cm w miejsce poduszki silnika (zdjęcie 1)

 

post-49096-0-88444600-1365884527_thumb.jpg

post-49096-0-61994100-1365885386_thumb.jpg

 

Później popuszczamy lekko poduszkę tą przy skrzyni tak żeby nakrętki były na szpilkach i unosimy z tej strony skrzynie delikatnie obserwując na ile nam owa poduszka pozwoli unieść skrzynie biegów z silnikiem (skrzynia biegów manualna).

 

post-49096-0-22898500-1365887918_thumb.jpg

 

Silnik i skrzynia musi być solidnie podparte w co najmniej 2 miejscach mi to zapwnił stos klocków drewnianych i podnośnik z nie odkręconą poduszką skrzyni.

Następnie odkręcamy śruby miski olejowej, 4 od skrzyni biegów (jedna trzymała rurkę z łapą silnika) na klucz 16 i 22 śruby torx. U mnie nie było najmniejszego problemu z odkręceniem mając odpowiednie klucze nie ma większego problemu z dostępem. Następnie luzujemy ją od korpusu silnika. Ja delikatnie podważyłem szerokim śrubokrętem. Obniży się ale nie koniecznie wyjdzie. Troszkę gimnastyki mnie kosztowało zanim wpadłem na moje rozwiązanie. Ja za wystające ucho (zdjęcie 1 przełożone przez nie przedłużka klucza nasadowego) przy rozrządzie zrobiłem sobie ramię z dźwignią na której uniosłem silnik jeszcze troszkę w górę i mogłem poruszać nim dodatkowo w przód i tył. Inna osobna która mi pomagała dość swobodnie zdemontowała miskę z samochodu. A oto jej widok:

 

post-49096-0-19027000-1365885213_thumb.jpg

post-49096-0-07670000-1365885165_thumb.jpg

 

Następnie zabrałem się za oczyszczenie jej.

 

post-49096-0-37820100-1365885481_thumb.jpg

 

Następnie odtłuściłem rowek w misce, nałożyłem niewielką warstwę silikonu wysokotemperaturowego (choć mówią że nie ma takiej potrzeby), wcisnąłem nową uszczelkę w rowek. I nowa uszczelka względem starej zdecydowaniej więcej wystawała z rowka miski. Kolejnym kroku montujemy wszystko w odwrotnej kolejności i tyle. Miskę olejową przykręciłem najpierw na 15Nm a następnie poprawiłem 20Nm i tyle. Potem jeszcze wymieniałem uszczelkę kolektorów i wymiana oringów w rurce smarowania turbo. Wymiana filtrów, zalanie nowego oleju i do boju ;). Zobaczymy jak się sprawdzi i czy będą jakieś problemy jeszcze.

 

Sory za takie opisowe przemyślenia i mało fotek ale nie miałem na to poprostu czasu.

Pewnie macie swoje sposoby ale ja z tym problemem poradziłem sobie właśnie tak i może ten temamt komuś pomoże. Jak widać na zdjeciach przyda się parę drobiazgów jaki dobry podnośnik, trochę kluczy, solidne miejsce do wykonania tej operacji no i chęci. Nie odkręcałem sań ani nic innego niż opisałem.

Edytowane przez Izydorek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!