Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana sworznia wahacza - zbieżność ?


Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj byłem na przeglądzie i okazało sie że mam luz na prawym sworzniu wahacza (końcówce), poczytałem instrukcje i wymiana wydaje sie raczej banalna ale mam dwa pytania:

 

1. czy sworzeń z piasty łątwo wychodzi ?? Może być zapieczony albo coś i trzeba sie z tym dużo męczyć - wybijać albo coś w tym stylu ?

2. jak jest ze zbieżnością po wymianie tego elelmentu ja zbieżność (a właście cała geometrie) robiłem pół roku temu po wymianie amorkow luzów na tym sworzniu na pewno wtedy nie było no i jak narazie zbieżność jest prawie idealna - zero sciągania czy darcia ogumienia... czeka mnie koleiny wydatek ?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny że tej zbierzności nie trzeba robić ??

 

Dziś to wymieniłem i jestem niemal pewny że coś sie zmieniło tzn kierownica do jazdy na wprost jest lekko skrecona w prawo wydaje mi sie ze przedtem tego nie było, samochod minimalnie sciaga w lewo jestem niemal pewny że tego nie było i jakoś z wiekszo siła kołą wracają do jazdy na wprost...

 

A przy okazji drugie pytano co może być z tarczami (zmieniłem w lipcu) przy dużych prędkościach >130 przy lekkim hamowaniu drga mi kierownica dość wyraźnie, poniżej 100 to w ogóle nie występuje ale no dziś hamowałem delikatnie z 180 do 130 i kierownica bardzo mocno drgała ...

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zbieżności, jak nie ruszyłeś gałki kierowniczej to nie ma obaw. Co do geometrii, sama zbieżność to koszt ok 50 zł samo sprawdzenie ze 20 zł i możliwe chyba na każdej stacji kontroli pojazdów.

Mam tylko nadzieję, że nie wyżywałeś się zbytnio na tym wahaczu i wszystko jest dobrze poskręcane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thorig, normalnie po wymianie sworznia nie robi sie zbieżnośći bo ten element nic w tej sprawie nie zmienia. ALE napisałeś że robiłeś zbierzność pół roku temu. Jeżeli ustawili Ci to na luźnym sworzniu (normalnie sprawdzają ten "szczegół" ) to niestety teraz po wymianie powinieneś jeszcze raz to ustawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No troche sie powyżywałem w końcu 3,5h sie z tym bawiłem :mrgreen: Ale nawalalem w to juz po odkreceniu od wahacza raczej nie tak żeby coś pogiąć. Możliwe że ten swożeń już miał luzu bo tą geometrie robił typ przy wymianie amorków przednich i pewnie mu wisiła reszta... A co do skręcenia to też mam taką nadzieje bo głupio by było gubić koło, ale raczej mocno skręciłem więc mam nadzieje że będzie ok :mrgreen:

 

Co do kół to wyważałem przy wymiane na zimówki miesiąc temu miałem to też na letnich wiec to chyba nie to ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Thorig napisał(a):
Jesteś pewny że tej zbierzności nie trzeba robić ??

 

A przy okazji drugie pytano co może być z tarczami (zmieniłem w lipcu) przy dużych prędkościach >130 przy lekkim hamowaniu drga mi kierownica dość wyraźnie, poniżej 100 to w ogóle nie występuje ale no dziś hamowałem delikatnie z 180 do 130 i kierownica bardzo mocno drgała ...

 

pozdrawiam

-teoretycznie nie trzeba robić ale z doświadczenia wiem że warto

-czy drgania były od początku po wymianie tarcz czy pojawiły sie później dlaczego pytam:

podczas wymiany tarcz ważne jest dokładne wyczyszczenie piasty z korozji itp.trzeba to wyczyścić do "zywego"(naprawdę trzeba się przyłożyć

-raczej eliminuje zwichrowanie tarczy bo drgania byłyby wieksze - może luz na jakimś elemencie zawieszenia(może właśnie ten sworzeń)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było przed wymianą swożnia też przed wymianą tarcz trudno mi powiedzieć, ciekawsze jest to że problem występuje głownie przy dużych prędkościach poniżej 100 nie mam żadnych drgań, nawet 100-120 nie występują, natomiast w zakresie 180-140 są bardzo mocno wyczuwalne moim zdaniem możliwe że amplituda to nawet z 5mm ale w sumie cieżko mi to ocenić. I chyba na rozgżanych tarczach drgania są większe ogołnie trudno mi to określić bo żadko mi sie zdaża jeździć z takimi prędkościami. Wiem że jak wracałem w wakcje jak było 36 stopni z Suwałk do Warszawy to pod koniec drogi te drgania były już nawet przy 100km/h a te o ktorych mówiłem ostatnio to do Płocka jechałem za jakimś Leonem i właśnie jak sobie delikatnie zwalniałem z 180 do 140 miałem te drgania, a gdybym hamował zdecydowanie to byłyby one znacznie mniej wyczuwalne. Piasty przy wymianie tarcz raczej wyczyściłem pozatym stare były tak zapieczone że musiałem je wybijać z 10 min każda i pod spodem był czysty metal...

 

A przy okazji jeśli chodzi o grzanie się elementów czy to normalne że jak poduszki silnika ostro sie nagrzeją to silnik zaczyna ostro skakać przy ruszaniu ? Wymieniłem już wszystkie poduchy (tylną smycz już mam chyba 3) A jak postoje godzine w warszawskich korkach to silnik przy ruszaniu skacze jak głupi... Wymieniałem też sprzęgło, mam plecionki na wydechu dwie już... jedną przy wymianie tłumików druga wytrzymała chyba z 20 tyśków a silnik jak skakał tak skacze, no ale jak nie stoi sie w korkach to jest ok kiedyś było to dużo bardziej wyraźne bo nawet bez korków skakał jedyny pozytyw :mrgreen:

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  Thorig napisał(a):
A przy okazji drugie pytano co może być z tarczami (zmieniłem w lipcu) przy dużych prędkościach >130 przy lekkim hamowaniu drga mi kierownica dość wyraźnie, poniżej 100 to w ogóle nie występuje ale no dziś hamowałem delikatnie z 180 do 130 i kierownica bardzo mocno drgała ...

 

pozdrawiam

 

Witam. Mam dokladnie to samo. Do 120km/h moge hamowac nawet na maksa i nic sie nie dzieje. Przekrocze 120km/h i kierwnica wibruje jak wibrator :( (przy hamowaniu) . Przy okolo 140 nawet zaczyna byc czuc lekie bicie w kierwnicy w czasie jazdy. Bylem na przegladzie i gosc powiedzial m,i ze zaczyna mi sie robic luz na sworzniu. Dzisiaj go kupilem, jutro wymienie i napisze czy to cos pomoglo.

 

[ Dodano: 2008-02-21, 17:50 ]

Jestem po wymianie sworznia i klockow. Faktycznie pomoglo i teraz powyzej 140 kierownica nie bije. Przy hamowaniu tez jest ok. Zabacze jak bedzie jak sie dotra klocki,ale wydaje mi sie ze nic nie powinno sie zmienic.

 

[ Dodano: 2008-02-21, 18:00 ]

Zapamnialem dodac, ze operacja jest bardzo prosta i jesli ktos ma jakiekolwiek pojecie o mechanice to nie warto jechac do mechanika. Wszystko trwalo maks 30minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, błagam - zbieżność a nie zbierzność, to po pierwsze. Po drugie, jak czytam, że ktoś lekkim piórem poleca zaniechać kontroli zbieżności po wymianie czegokolwiek w przednim zawieszeniu, to życzę doradcy, by nie musiał korzystać z własnych rad, a słuchającemu, by miał opony nadające sie jedynie do wymiany, bo wtedy nie szkoda już ich.

 

Zgadzam się z treścią posta, jednak nie mogę tolerować braku znajomości Regulaminu forum. Ten post narusza treść pkt. 5 Udzielam upomnienia :( - gojgien

Ps. Wszelkie zauważone nieprawidłowości w postach, należy zgłaszać do Administracji.

Robimy to przez klikniecie wykrzyknika, po prawej stronie nad postem i podania przyczyny zgłoszenia.

 

[ Dodano: 2008-02-23, 13:07 ]

Przykro mi, lenistwo (czytelnicze) mnie zdradziło. Przepraszam :), wyedytowałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!