Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem - czujnik wału ok


Rekomendowane odpowiedzi

Witam po przejżeniu szukajki postanowiłem napisać nowy temat ponieważ skonczyły mi się pomysły co może dolegac mojej megi , A mianowicie od połowy lutego ma problemy z odpalniem po nocy.(po odpaleniu dodatkowo na początku przej ajkieś kilka minut w czasie jady się dwawi/przymula, po rzogrzaniu lub przełączeniu na gaz jest ok)

Wymieniłem czyjnik położenia wału lecz nie przyniosło to efektu , próbowałem podłączyc megi pod komputer lecz jest jakis problem z gniazdem i nie mozna połaczyć ( podejżewam że szkrzynka UCH która w lato została zalana - dodatkowo nie działa automatyczna blokada dzrwi , wycieraczki nie zwalniaja przy doleżdzaniu do świateł i waruje tylna szyba + szyba boczna od kierowcy automat).

Swiece wymienione , cewki beru , pompę paliwa słychać po włączeniu zapłonu .

 

Z obserwacji wynika że problem przede wszystkim jest na benzynie , próbowałem odpalic awaryjnie na gazie i odnisołem wrażenie że "chyba zapalił lepiej " ale może to byc tylko złudzenie .

Ma może ktoś propozycje gdzie szukać problemu

Jeżeli zdublowałem temat to przepraszam i prosze admina o przeniesienie

Edytowane przez Tomek_M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej czyli jak na Pb musze go kręcic kilka razy zanim zapali to awaryjnie na gazie pali za "2" razem i równo pracuje a na Pb jak by chodzil przez kilka chwil na "2-3 garach"(nie równo pracuje)jak się rozgrzeje jest ok , świece zmieniane jakies 5tyś, filtry oleje itp .ok 1 tyś km, czujnik kupiłem nowy delphi a krokowy wymieniałem na jesieni

Edytowane przez Tomek_M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłbym jeszcze wtryskiwacze benzyny - w czasie kiedy nierówno pracuje odpinaj po kolei wtryskiwacze (na trzech będzie chodzić terkocząc) na dwóch już nie daje rady więc ten przy którym nie będzie reakcji do podmiany.

 

W megankach 1 ph 1 usterka uch powodowała problemy z odpalaniem (z uwagi na obsługę immo), problemy z wycieraczkami, kierunkowskazami..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wtryskiwacze sprawdziłem jest ok , dokonałem pomiaru rezystancji czujnika wału

- przy temp. ujemnej 208 omów

- temperatura otoczenia 20 stopni - 250 omów

- po rozgrzaniu szuszarką około 290 - 300 omów

więc wychodzi że czujnik ok , dodatkowo zmieżyłem komunikację czujnika z komputerem również ok .Juz mi ręcę opadaja po nocy musze go kręcić kilka minów zanim zaskoczy .

Może ktoś ma jakieś pomysły

dodam że cewki beru -ok , świece nowe , filtry nowe, pompę paliwa słychać , a reni jak miała problem tak ma , jak juz wscześniej pisałem i po odpaleni do puki się nie rozgrzeje do się okresowo przymula .

 

Nie mogę podłączyć pok komputer gdzyż nie ma scan renault nie ma komunikacji z gniazdem (kolejny zonk)

Edytowane przez Tomek_M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli kupić drugi z tym samym nr i szukć kogoś kto zgra imobilaizer i zakoduje do nowego.

Zastanawiam sie jeszcze nad regulatorm ciśnienia w pompie paliwa gdyz na gazie wydaje mi się że odpala dużo lepiej

Edytowane przez Tomek_M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek - potestuj na ciepłym silniku to odpalanie (awaryjne) na gazie - jeżeli w tym przypadku będzie odpalał sprawnie to wtedy jeszcze samą pompę można by podejrzewać (filtr paliwa wymieniałes?) - ale te wszystkie pozostałe usterki...

Przy wymianie uch ciężko kombinować z immo - większość osób bo prostu usuwa go w swoim komputerze. U szwagra (z tym że to s1ph1) wymieniliśmy uch+komputer, zakupiliśmy cały zestaw z kluczykiem i po przełożeniu grota ze starego kluczyka auto zaskoczyło.

 

AD regulator - czy to nie jest tylko trójnik z powrotem do zbiornika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś rano awaryjnie na gazie odpalił bez najmniejszego problemu , zgasiłem i na benzynie juz musiałem kręcić go dłużej ,więc może i trzeba przyjżeć sie pompie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!