Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Swap F5R na F4R lub F7R


MMike

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Jestem coraz bliżej zakupu nowej Coupetki. Opcje są dwie: albo phI w F7R, albo ph2 w F4R, jednak jak wiadomo, znalezienie sensownej jest bardzo trudne w obydwu przypadkach. :(

Znacznie prostsze jest znalezienie zadbanej, ładnej Meganki z felernym F5R. Stąd moje pytanie: czy zmiana takiego silnika na F4R lub F7R będzie ciężkim tematem? Nie znalazłem zbyt wielu informacji na ten temat, a z tego co udało mi się zaobserwować, takie elementy jak filtr powierza, ECU czy jedna z poduszek silnika mocowane są w tych samych miejscach. Może ktoś to kiedyś robił? Będę wdzięczny za każdą informację. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zmienić wszystko, silnik z osprzętem i komputerem + skrzynia + półosie, gra nie warta świeczki. Lepiej szukać z innym motorem lub kupić z f5r i "pożenić" regulator z jakiegoś tsi itp. i doprowadzić ten silnik do ładu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszty to nie problem. Modyfikowanie F5R nie wchodzi w rachubę chociażby ze względu na brak możliwości montażu LPG. O osprzęt się nie martwię, chociaż najchętniej wykonałbym swap na F7R, bo ten mam akurat opanowany. Chodzi mi przede wszystkim o mocowania silnika F5R, jak wiele elementów wymagałoby przespawania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli koszty to nie problem, to ja bym wolał dłużej szukać F4R-a i nie bawić się w przekładanie gratów. Poza tym, F4R wychodził tylko w 2002 roku więc jest większa szansa, że trafisz ładniejsze (moim zdaniem) ciemne wnętrze, które wychodziło tylko w tym roczniku.

Ale jak już bym się miał bawić w swap, to wybrałbym F4R i budę phII. Skrzynia biegów prawdopodobnie jest ta sama co w F5R, cześć osprzętu też może być ta sama. Zawieszenie, hamulce w phII w 2-litrówkach najprawdopodobniej są te same. Sam silnik F4R może jest słabszy o kilka KM od F7R, ale trafienie dobrego F7R-a też nie jest łatwe, a nawet jak znajdziesz to parę KM już mu pewnie zdechło :( F4R są w scenicach, lagunach (w lalkach występował też silnik volvo, chyba 145KM).

 

Jeszcze inna możliwość - jak komus się chce dłubać, to znaleźć anglika F4R i zrobić tylko przekładkę.

 

Tu masz zdjęcie fabrycznego mocowania silnika F4R w budzie phII:

thumb_hosting_zdjec_1368103331__lapa.jpg

 

Mimo wszystko warto przemyśleć, czy warto się dłubać i bawić w przeróbki, czy ten czas poświęcić na szukanie ciekawej sztuki, gotowej do jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sporo zmienia. Wygląda na to, że swap F5R na F4R będzie łatwiejszy, bo z tego co udało mi się obadać, ma mocowania w tych samych punktach, a zdecydowanie wolałbym nic tam nie spawać. :( Zakup anglika też wydaje się być bardzo dobrym pomysłem, ale jakichkolwiek Coupetek z tym silnikiem jest na lekarstwo, zarówno na eBayu, jak i na Allegro. Póki co, cierpliwie czekam i szukam, jak mi już nerwów zabraknie (albo aktualna Meg będzie miała dość ;), pomyślę o F5R i swapie. Dzięki za pomoc. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Też kiedyś miałem taki pomysł, w sumie to z 6lat temu pierwszy raz przekładałem F7R w miejsce F3R.

Pózniej robiłem też z kumplem F7R do Ph2 (1,6/16). W tym przypadku jest z tym troche dłubania, okablowanie jest niekompatybilne. ale poszło w sumie wszystko na desce rozdzielczej jak nalezy, nawet spalanie pokazywał.

Jest też trochę głupich problemów uchwycików, np łapa z tyłu ma specjalne mocowanie, pompa paliwa jest tez problemem bo jest powrót paliwa do baku itd itp. Mnie pomogło to, że miałem drugiego grata do złomowania.

3tyg temu zrobiłem sobie swapa na F7R do classica w miejsce 1.6e i już chodzi, bo żona sobie zażyczyła 4d auto. W tym przypadku troche trzeba było pospawać i najgorsze jest to poprawianie wszystkiego co po latach już nie działa, a co wychodzi zawsze przy remoncie. Ale potem auto jest na kilka lat w stanie jak 2-3 letnie auto i ryzyko usterki minimalne.

 

Teraz też szukam budy coupe ph1 na następnego swapa. Cięzko znależć w dopbrym stanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!