Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie spadają obroty...


poziomek74

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Postanowiłem napisać, może kogoś to zainteresuje, bądź ktoś sie z tym spotkał.

 

Problem występuje od zawsze, auto mam juz ponad 40tyś km., nie ukrywam, że jeszcze troche i szlag mnie trafi :)

Silnik 1.9dci 120KM

Chodzi o to, że przy dynamiczniejszej zmianie biegów z 2 na 3, bądz z 3 na 4 przykładowo po wciśnieciu pedału sprzęgła i puszczeniu predału przyspieszenie obroty nie spadają (odpada w ogóle jakaś sugestia w stylu, spróbuj wcześniej puscić gaz czy coś... ) efektem tego jest to ze gdy nie poczekam tej cześci sekundy zanim puszcze sprzęgło to jest takie uderzenie, bo wtedy te obroty juz zaczynaja spdać... Efektem tego jest to ze nie moge dynamicznie przyspieszać bo jade jakbym nie umiał zmieniać biegów;/ gdy wcisne sprzegło, powoli przełoże biegi jest ok, ale słychać ze obroty od razu nie spadaja tylko jakie wrrr.... i dopiero;/ rece mi opadaja;/ zaznaczam, że na biegu jałowym i przy zwiekszaniu obrotów jest to samo, delikatnie spada, dynamiczniejsze uderzenie pedału gazu wrrr.. ;//

 

Pozdrawiam.

Mam nadzieje, że będzie jakiś odzew :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Kolego mam ten sam problem, przeszperałem miliony forum, wymieniłem oba czujniki sprzęgła bo podobno to ich wina ale nic się nie zmieniło. Nie mam już na to pomysłów. I widzę, że na forum tez nikt nie znalazł rozwiązania problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Też mam ten problem, wymieniłem czujnik położenia sprzęgła i nic. Nie wim, czy może ten typ tak ma? Wkurza taka jazda bo trzeba czekać aż obroty spadną. jeżeli trafiliście na przyczynę tego problemu proszę o podpowiedź.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy pedale sprzęgła jest potencjometr, taki biały plasticzek połączony z pedałęm. Nie jest przykręcany tylko mocowany na plastikowy kołek. Zajrzysz to zorientujesz się co i jak, nie ma z tym większej filozofii. Sprawdź połączenie ze ścieżkami. U mnie w pewnym momencie nie stykały. Zauważyłem poprawę ale i tak nie spadają tak jak powinny. Myślę że u mnie może to być wina pedału gazu. Dobrze byłoby mieć kogoś ze sprawnym pedałem i podmienić na chwile. Kiedyś powiedziano mi żeby podczas jazdy wcisnąć sprzęgło nie puszczając gazu i zaobserwować czy obroty wzrosną z opóźnieniem. Jeśli wzrosną z opóźnieniem to wina w pedale sprzęgła, a jeśli wzrosną zaraz po wciśnięciu pedału czyli tak jak powinno być to oznacza że sprzęgło i wszystkie czujniki działają prawidłowo a wina leży w pedale gazu. Walczę z tym już parę miesięcy, przeczytałem miliony zdań na ten temat i nic nie pomaga. Sprawdź może jeszcze jak to się zachowuje na biegu jałowym. Przytrzymaj go do 4tyś obrotów i zobacz co się wtedy dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten potencjometr czyściłem a nawet założyłem drugi choć też używany i to nic nie dało. Co do obrotów, na biegu jałowym zdaje się, że dobrze spadają. Ładnie się wkęca i opada bez względu na to czy sprzęgło wciśnięte czy nie. Szukam dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

No u mnie na biegi jałowym do 2500 obrotów/min jest ok, powyżej już jest tragedia, zawsze na sekundę zawieszają się na najwyższej wartości.

 

Dodano: 20 paź 2013 - 12:01

Mam pytanie odnośnie czujnika pedału sprzęgła. Są dwa, za co odpowiedzialny jest każdy z nich?

 

Dodano: 10 lis 2013 - 17:35

Może ktoś wrzuciłby filmik jak opadają obroty w waszych scenicach? Chciałbym to porównać z moim.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

może ktoś rozwiązał problem? Ja już nie mam pojęcia dlaczego te obroty schodzą tak wolno. A te czujniki to z tego co się orjętuję to jaden od tempomatu drugi od odpalania i ten obok (czarny potencjometr) od ręcznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Chyba nikt tego nie rozwiązał. Ja myślę nad podmianką pedału gazu ale nie mam chętnego który odstąpi mi pedał gazu na 10 minut.

 

Dodano: 04 mar 2014 - 09:17

Może jakaś korekcja dawkowania paliwa w clipie? Co myślicie?

 

Dodano: 08 mar 2014 - 09:37

Dołączam filmik

 

http://www.youtube.com/watch?v=jMn0u-k2s84

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!