Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Adaptacja przepustnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wiele różnych opinii krąży na temat adaptacji przepustnicy po jej wyczyszczeniu. Jedni mówią, że trzeba inni, że nie.. zastanawiam się teraz czy to może faktycznie tak jest i różne silniki/modele przepustnic inaczej reagują.

Rozmawiałem ostatnio z mechanikiem, który pracował w ASO i powiedział, że on po wyczyszczeniu przepustnicy jedzie na każdym biegu, rozpędza auto prawie do max obrotów i pozwala, aby samo zeszło do najniższych obrotów prawie się dławiąc i tak 3x na każdym biegu. Czy ma to sens? Ja po wyczyszczeniu przepustnicy (na odpiętym aku) przejechałem się w pełnym zakresie obrotów, ale było to raczej na 3 i 4 biegu czy mogę zrobić nie poprawną adaptację? Rozumiem, że odpięcie aku powoduje skasowanie ustawień przepustnicy?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik trzyma odpowiednie obroty i równomiernie one wzrastają, opadają i nie falują tzn., że wszystko jest okej. Nie ma czegoś takiego jak niepoprawna adaptacja. Albo zrobisz ją clipem, albo sterownik silnika sam to zrobi. W większości wypadków tak się dzieje. Osobiście po ponownym podłączeniu aku, odpaliłem kilka razy sam zapłon, następnie odpaliłem silnik i nie wciskając gazu pozwoliłem mu nagrzać się do momentu włączenia wiatraka. Zero problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W CLIP-ie jest funkcja odpowiadająca za nowe przyuczenie krańcowych położeń przepustnicy. Jeśli przepustnica jest zabrudzona to musi się bardziej otwierać aby odpowiednia dawka powietrza docierała do komory spalania. Po wyczyszczeniu, przepustnica i komputer tego nie wiedzą, otwierają się cały czas tak samo, więc za dużo powietrza dociera do komory spalania i mamy podwyższone obroty silnika. W starszych modelach wystarczało zostawić autko odpalone na jakiś czas i komputer skoryguje w końcu otwarcie przepustnicy, aby obroty spadły do odpowiednich. W nowych modelach tak się niestety nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W moim przypadku były problemy z przepustnicą, zacinła się na podwyższonych obrotach, i Clip nie pomógł. Myślę że powinna sama się ustawić w niedługim czasie i jeśli tak nie jest po czyszczeniu to coś jest uszkodzone. Włożyłem inną przepustnicę i jak ręką odjął i bez żadnej dodatkowej ingerencji.

 

Wesołych Świąt ;)

Edytowane przez bartej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witajcie. Pozwólcie, że odświeżę lekko temat bo mam trochę inny problem. Mianowicie po wyczyszczeniu przepustnicy i wymianie uszczelek (1.6 16v 2002 bez silnika krokowego) wszystko było pięknie przez pierwsze 500km a później zaczął się gzyms. Pięknie trzyma właściwe obroty, nic nie faluje ale często podczas jazdy na wysokich obrotach i szybkiej redukcji biegu samochód przestaje reagować na pedał gazu. Przy zatrzymaniu auta obroty falują między 2000 a 2200, zapala się kontrolka grzania świec i czasami też pomarańczowa kontrolka check engine, silnik przestaje reagować na pedał gazu i nie zauważa nawet wyjęcia wtyczki od cewki zapłonowej. Oprócz tego przy odpalaniu czasami odpala prawie normalnie ale natychmiast gaśnie również z kontrolką grzania świec. Czy ma ktoś jakiś pomysł na to?

Edytowane przez Tyreneusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz elektroniczną przepustnicę, to możliwe, że dogorywa.

 

Sama przepustnica czy ten moduł który nią steruje?

 

 

A takie podstawowe pytanie to co ma kontrolka grzania świec do silnika benzynowego? :huh: :huh:

 

Nie wiem co ma, wiem tylko że się zapala przy tej awarii. Nie pomagasz takimi odpowiedziami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Przyłączam się do tematu. Ja miałem (i mogę mieć) problem z przepustnicą. Silnik 1.6 16v megane ii ; sterownik s3000. Problem polegał na tym, że samochód przechodził w tryb "check injection" czyli ala tryb awaryjny. Działo się to często na biegu jałowym. Błedy w obd to : "p0638 błąd nastawienia przepustnicy i p0606 "błąd wewnętrzy sterownika". Po sprawdzeniu kabli wtyczek etc, zakupiłem inną przepustnicę za 50pln(sprzedawca nie gwarantowal sprawnośći). To samo. Samochód zachowywal się normalnie, były wszystkie obroty, wolne szybkie przyspieszanie, i czasami średnio na 50 km wywalał "check enjection". Już miałem kupować jakąś sprawdzoną przepustnicę, aż podczas sprawdzania w kompie zauważyłem, że nie pokazuje numeru VIN, a wcześniej pokazywał. Doszedłem do wniosku, że może być to problem sterownika, z jakimś odczytem pamięci i kupilem sterownik do podmiany. Zdjąłem immo (trzeba zczytać układ eeprom 95160 i przekonwertować w odpowiednim programie) i wgrać wsad. Na nowym sterowniku na razie spokój, ale przejechane tylko 20 km. Co będzie dalej napiszę. Wniosek jest taki, że oprogramowanie sterownika też może mieć "dziury" i może się różnie objawiać.

pzdr

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

 

Co do przepustnicy to może ją uszkodziłeś podczas czyszczenia i podwiesza obroty. Ja tak załatwiłem sobie swoją przez to że za bardzo ją czyściłem i bawiłem się okrągłą przesłoną w przepustnicy, podwieszała obroty i jedyną radą była jej wymiana.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest kontrolka "usterki elektronicznej" oraz grzania świec żarowych w silnikach diesla. W benzynach oznacza ogólny błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!