Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Adaptacja przepustnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Wydaje mi się, że jest to w kalkulatorze wtrysku - przepustnica z serwomotorem, ale sama adaptacja to chyba pic na wodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie wiem, ale robiłem tą niby adaptację włączając i wyłączając zapłon. Tylko raz silnik świrował przez parę dni.

Zobaczymy, aktualnie auto stoi na kołkach bez akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to robiłem tak:

Zapłon 10-15 sekund, potem wyłączyłem, słychać jak pracuje silniczek krokowy, po 20-30 sek. znowu zapłon na kilka sekund i wyłączyć.

Po 20-30 sek. normalnie odpalam silnik, na początku trochę pofalują obroty, ale później już bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Dokładnie. Już dwa razy wyciągałem przepustnicę do profilaktycznego czyszczenia i nigdy nie robiłem nic po ponownym jej montażu. Wszystko po takim działaniu pracuje OK.

Witam wszystkich.

Chciałbym odświeżyć temat. Dziś wyczyściłem przepustnicę w swoim aucie (Megane II phII, 1.6, K4M812, przebieg 93500 km) i po zamontowaniu z powrotem obroty na biegu jałowym (na postoju i podczas jazdy) oscylują w granicach 1100 - 1300 obr./min. Dodatkowo obroty opadają jakby wolniej niż zwykle, ale auto przyspiesza i jeździ ok. Czytałem kilka wątków i widzę, że to się zdarza - 1 osobie po tygodniu wróciło do normy, inni przyuczają, etc. I tu pytanie do kolegi Lewego i Marka_07 - piszecie, że czyściliście i nic się nie działo? Czy to możliwe, czy to może kwestia innego silnika / osprzętu? Pytanie czy powinienem liczyć, że samo się ustabilizuje, czy jednak coś kombinowac dalej?

Z góry dzięki za info.

Pozdr.

 

02-01-2014

Potwierdzam - po tygdniu jazdy i około 200-300 km wszytko wróciło do normy, obroty na biegu jałowym systematycznie spadały az osiągneły 700 obr/min. Generalnie czyścić, zakładać i jeździć.

Pozdrawiam majsterkowiczy.

Edytowane przez jaro2605
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Potwierdzam po czyszczeniu przepustnicy obroty będą podwyższone. Można albo za pomocą CLIP-a przyuczuć przepustnice w komputerze wtrysku, albo jeździć bez kalibracji i komputer sam się po przejechaniu max 300km zorientuje że przepustnica jest czysta.

Opis czyszczenia przepustnicy w M_III tutaj. Post #14

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

wyczyściłem przepustnice i przejechałem już około 500 km niestety obroty dość często zawieszają się na 1100 i dopiero po kilku sekundach spadają do właściwych. często tez zatrzymują się na 1000, 900 i po chwili spadają do właściwych. Ma ktoś jakąś radę jak się tego pozbyć? Czy zostaje tylko adaptacją? Jeśli tak to może posiada ktoś Clipa, ja jestem z Poznania. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!