Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z biegami, wycie skrzyni, sterowanie biegami


KrisuRZ

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę Was o zdiagnozowanie problemu jaki pojawił mi się w ten weekend.

Podczas jazdy autostradą zauważyłem, że drążek zmiany biegów w pozycji np biegu 5 cofa się i wraca podczas dodawania i odejmowania gazu.

Potem pojawił się problem z wrzuceniem jedynki - musiałem na siłę wrzucać przełamując duży opór. Po przejechaniu kolejnych 200 km, problem z wrzuceniem jedynki zniknął.

Potem pojawiło się wycie ze skrzyni podczas trzymania gazu, na biegu nr 4 i 5 podczas odpuszczania na biegu nie ma bylo wycia. Potem skrzynia bardzo wyła i nawet zgrzytała na biegach 1 i 2 a bieg nr 3 wyskakiwał ze zgrzytem i nie dało sie go utrzymać nawet trzymajac drążek. Oprócz zgrzytania na biegu 1,2 slychac bylo metaliczne trzaski. Modlilem się, żeby tylko wjechać na autostrade i jechać na biegu 5. Żeby skrzynia mniej wyła dociskałem drążek przez cala drogę 200km. Dojechałem tak do swojego miasta a tam niespodzianka bo skrzyni wyraźnie lepiej, mniejsze wycie na 1 i 2 a trójka już nie wyskakuje. Zaczeło za to troche sprzęgło ślizgać.

 

Przepraszam za dlugość ale chcialem precyzyjnie to opisać.

 

Czy ktoś wie o co chodzi z tą moją skrzynią, mam nadzieje, że to tylko sterownie skrzynią się przestawiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że to padła poduszka skrzyni, ale sprawdź też całe połączenie pomiędzy lewarkiem a skrzynią, drążek ma kilka połączeń gdzie są teflonowe tulejki i bardzo często się wyrabiają. Poczytaj tutaj Mój odnośnik

Ostatnio w kangurze wymieniałem tulejkę przy przegubie obok wodzika skrzyni i wczoraj jeszcze wziąłem się za wymianę jabłka na lewarku, był tak wytarty że miał ok. 8mm luzu, teraz lewarek siedzi sztywno a biegi precyzyjnie się przełączają, przy okazji dolałem też oleju do skrzyni ok 700ml, bo jak to w tych skrzyniach bywa trochę wyleciało simmeringiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagładałem dzisiaj pod auto na kanale i poduszki wyglądają calkiem przyzwoicie. Za to kapie olej ze skrzyni do tego stopnia ze mam zachlastany spod az do tylnego koła. Macie jakieś pomysły jak połaczyć tamto wycie i zgrzytanie z tym wyciekiem i śliganiem sprzęgła (sprzęgło prawie nowe) i dodam jeszcze, że teraz biegi wchodzą normalnie a skrzynia nie wyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sadzac z tego co widzialem to przynajmniej polowa poszła a moze i wiecej ale jeszcze kapie Tylko pytanie skąd to leci i czy problem z biegami sie wzial z tego że wywalilo olej czy wywalilo olej przez problem z biegami i te trzaski.

 

No mogło tak własnie być. Jutro daje auto do mechanika i zobaczymy skąd olej ucieka. Mam nadzieje, że to np. uszczelniacz półosi i nie trzeba będzie wyciągać skrzyni. A przed wyjazdem doleje oleju, żeby jej całkiem nie zajechać.

 

Dodano: 13 cze 2013 - 11:35

Łożysko wałka wyskoczyło ze swojego miejsca, wałek się przesunął i przetarł konkretnie obudowę, tak się dowiedziałem.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!