Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Po rozgrzaniu problemy z odpaleniem i obrotami.


debinskigrzegorz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Po raz kolejny zgłaszam się z wielką prośbą do wszystkich forumowiczów.

 

Moja Megane (1,4 16V phII 2002r) ma problemy z odpaleniem i obrotami po rozgrzaniu.

Opisując dokładnie problem objawia się on w taki sposób:

 

Odpalam rano zimny samochód bez najmniejszego problemu, przy czym często zdarza się ,że ma tak jak by zanik mocy przy 2-2,5 tys. obrotów (aczkolwiek nie zawsze).

Po chwili wszystko wraca do normy i jest ok, natomiast po zgaszeniu ciepłego samochodu przy próbie ponownego odpalenia pojawia się problem, trzeba długo kręcić rozrusznikiem aby odpaliła, a jak już po kilku sekundach kręcenia odpali to obroty są na poziomie 500 i strasznie szarpie, dopiero po dodaniu gazu i przytrzymaniu na chwilę auto wraca do normy. Dodatkowo coraz częściej mam wrażenie że samochód jest słaby - brakuje mu mocy i dobrze przyspiesza dopiero przy ok 3-4 tys obrotów.

 

Zostało wymienione:

 

- Świece beru 4-elektrodowe

- Cewki beru

- Czujnik położenia wału bosh

- Czujnik temperatury (nie pamiętam producenta ale jakiś niemiecki)

- Sonda lambda za katalizatorem (występował błąd)

- Przepustnica była czyszczona oraz były wymienione uszczelki na kolektorze dolotowym.

 

 

 

Bardzo proszę wszystkich o pomoc w zdiagnozowaniu problemu i usunięcia usterki.

 

Pozdrawiam Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przdałoby sie podlączyc jakis fejs i podejrzec parametry bieżace.. to że coś zostalo wymienione nie daje 100% gwarancji dzialania.. kiedys rozebralem pól punto a okazalo sie że winne byly swiece NGK ktore mialy raptem miesiac..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na komputerze błędów nie ma dziś sprawdzałem.

Świece były NGK ale resetowały mi licznik (był wcześniej temat poruszony prze zemnie).

Tak więc zostały dwa razy wymienione tak jak i cewki.

Obecnie zestaw świec i cewek Beru.

 

 

Jakieś pomysły??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

niewiem jak w megane I ale u mnie tydzień temu naprawiłem problem bo też po odpaleniu szarpał i tracił obroty aż do zgaśnięcia. Winę ponosił czujnik temperatury płynu chłodzącego czy jakoś tak. W każdym bądź razie podawał do komputera temp. -40 i w ten sposób szło za dużo paliwa i zalewało silnik. Może to być jakiś trop dla ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik został wymieniony firma(EBERSPACHER)

Niestety problem tkwi dalej... auto na ciepłym silniku nie chce palić zwłaszcza teraz jak na polu jest bardzo gorąco

Ręce mi już opadają... macie jeszcze jakiś pomysł??

Wczoraj wymieniłem jeszcze wszystkie filtry i olej.

 

Proszę o pomoc !:!: mam zamiar wyjeżdżać na wakacje i boję się że gdzieś stanę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału został wymieniony na nowy jakieś trzy miesiące temu i problem nadal istnieje a wręcz teraz się nasilił.. :!:

 

Zostało wymienione:

 

- Świece beru 4-elektrodowe

- Cewki beru

- Czujnik położenia wału bosh

- Czujnik temperatury EBERSPACHER

- Sonda lambda za katalizatorem (występował błąd)

- Przepustnica była czyszczona oraz były wymienione uszczelki na kolektorze dolotowym.

 

POMOCY :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód od nowości na benzynie.

Przebieg 105 tys. km

Od wczoraj do problemow z odpalaniem dochodzą problemy z falowaniem obrotów czyli jak auto nie chce zapalić i muszę długo kręcić to po odpaleniu samochód ma obroty bardzo niskie (wskazówka leży na 500, później zacznie szarpać obrotami do około 1 tys albo wyżej i nagle spada na ok 750-800po czym wraca do normy.

W salonie powiedzieli mi że może być wadliwy czujnik od klimy i żeby go odłączyć testowałem i nic nie pomaga...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo coraz częściej mam wrażenie że samochód jest słaby - brakuje mu mocy i dobrze przyspiesza dopiero przy ok 3-4 tys obrotów.

to mogą być objawy mało wydajnej -zużytej pompy paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!