Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wałek rozrzadu


Corleone25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam dosc nietypowy problem zwiazany z walkiem rozrzadu mojej meganki z 1996r silnik 1.6 8V,mianowicie poprzedni wlascicel zalewal silnik olejem 0W40 z powodu niskich temperatur w jakich auto bylo eksploatowane ( polnoc Norwegii) i silnik zamiast benzynowego dzwieku chodzi co najmniej jak diesel mechanik sprawdzal glowice i walek rozrzadu jest wytarty ( pozabkowany miejscami ) a do tego dzwigienki rowniez sa niezby gladkie,pytanie do was,czy moge i jesli tak ,to jak dlugo na takim silniku ( pali od sztycha,nawet na -30st, nie bierze oleju ,zbiera sie normalnie spalanie 6l/100km ) tylko ten dzwiek charakterystyczny bardziej dla silnikow diesla. Pytam dlatego ze chcac dostac dzwigienki latwiej kupic cala glowice bo z tego co sie orientowalem to sa one dosc niedostepne. Co radzicie?

 

Z gory dziekuje za poswiecony czas i odpowiedzi!

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki, 5.7 - ortografia i logika wypowiedzi

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A regulował luzy zaworowe, czy tak od razu stwierdził, że wałek do wymiany :)

IMHO przy takim przebiegu (o ile prawdziwy) i tym oleju nic się nie powinno stać.

PS

Odpowiedz jeszcze na pytanie, które auto masz to co w profilu, czy to o którym piszesz powyżej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak regulował je,następnie,mimo braku poprawy,wyciągnął dźwigienki i sprawdził w jakim są stanie wraz z wałkiem. Auto które posiadam i o którym mowa to renault megane II z 1996r 1.6 benzyna z przebiegiem 114tys jeździł tym dziadek od nowości ,mam nawet książeczkę gdzie pisał wszystko o zmianach kontrolach ,przeglądach nawet ceny paliwa notował,więc w przebieg wierze,tylko co z tym wałkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o którym mowa to renault megane II z 1996r

no co ty ... Zapoznaj się z tym

Masz trzy rozwiązania.

1) nadal lać oliwę 0W40 i głośniej puszczać radio, koszt 0 PLN

2) wymienić albo sam wałek z dźwigienkami + rozrząd, koszt ~1000 PLN

3) wymienić głowicę + rozrząd + uszczelkę pod głowicę, koszt 1500-2000 PLN

Ja bym, wybrał opcję 1 lub zastanowił się nad 2 nawet jakbym miał kupić używaną głowicę lub nawet cały silnik. Wszystko zależy od stanu wałka, ale z tego co piszesz opcja 1 jest najbardziej ekonomiczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam,za zbyt szybkie podejście do napisania postów bez uprzedniego zapoznania się z zasadami forum. Olej zmieniłem na 5W40,stukanie nie ustąpiło,wałek napewno jest do wymiany,ale dźwigienek już nie dostane nowych,więc najkorzystniej będzie chyba kupić całą głowicę i przekładać plus uszczelka i może pojeździ to troszke. Bardzo dziękuje za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za zbyt szybkie podejście do napisania postów bez uprzedniego zapoznania się z zasadami forum.

Zasady zasadami, ale Megane I i Megane II to zupełnie inna bajka.

Taniej będzie poszukać taniej głowicy silnika i przełożyć, ewentualnie poszukać firmy która przeszlifuje wałek rozrządu. Krzywkami bym się nie przejmował, bo te na pewno da się wyregulować.

PS

Przenoszę w odpowiednie miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem identyczny problem i faktycznie pomaga wymiana wałka razem z krzywkami, bo one też są zjechane zapewne. Niestety na szrocie sprzedają całą głowice, ja dałem za nią coś koło 450zł. Wyjąłęm sam wałek i krzywki żeby nie wymieniać jeszcze uszczelki czy całego rozrządu. I zamontowałem do mojego, mniej pracochłonny sposób. Ale silniczek potem chodzi cichutko:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!