Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

odma - przewód dekompresyjny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich bardzo serdecznie, dzisiaj chciałem wyczyścić przewód dekompresyjny, po otworzeniu zaworu niestety okazało się, że guma w środku nadaje się jedynie do śmietnika, wyjąłem wszystko wyczyściłem. i teraz moje pytanie czy można jeździć bez tego zaworu:http://allegro.pl/przewod-dekompresji-renault-dti-dci-i3376254147.html, tzn bez tej gumy i sprężyny w środku, jutro muszę jechać pilnie z dzieckiem do szpitala jakieś 120 km i nie wiem czy coś się nie stanie podczas tej podróży, bardzo proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik nie działa.Jeżeli chodzi Ci o zawór odmy to bez problemów można bez tego jeździć,sam zrobiłem bez tej gumy kilkaset km,zresztą jak sam piszesz i tak nie spełniała swojej roli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

www.allegro.pl/przewod-dekompresji-renault-dti-dci-i3376254147.html

może teraz zadziała, no własnie jak otworzyłem to ta guma była totalnie zapieczona

 

Dodano: 05 lip 2013 - 22:07

a może mi ktoś napisze do czego jest ta odma jaka ona pełni funkcję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat, bardzo ocieka olejem moja odma, pytanie brzmi czy czyścić i czy to czyszczenie na prawdę w czymś pomaga czy kupić nową? Zamienniki na allegro stoją po ok. 130zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zdecydujesz sie na kupno, proponuję sprawdzić drożność węża, który odprowadza olej z odmy spowrotem do silnika, zawór odmy, który przy twoim przebiegu jeżeli nie był wymieniany będzie "zgon",samą odmę czy w srodku nie ma gęstej mazi.Stawiał bym na zawór odmy,jego zużycie powoduje zaoliwienie kilku miejsc silnika.Warto przeczytać tematy pod hasłem "zawór odmy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węże czyściłem było troszkę syfu ale bez szału. Ale odma jest dość zawalona. Zastanawiam się czy warto to czyścić czy kupić nowa. Pytanie tylko ile taki zamiennik za 130zł wytrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy się rozumiemy, co jest zawalone? odma? czy zawór odmy? to sa dwie różna rzeczy.Odma to plastikowa puszka do której wkręcasz korek z bagnetem,a zawór odmy to inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mówimy cały czas o odmie. W jaki stanie jest zawór odmy nie wiem bo nie wiem jak on wygląda ale z tego co wiem od 2003roku nic takiego nie było wymieniane wiec już dawno miał "zgon". Rozumiem, że togo zaworu się nie czyści tylko się wymienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupno nowej odmy nie gwarantuje że za chwilę nie będzie taka jak stara, tym bardziej że tam nie ma się co zepsuć , jeżeli masz duże przedmuchy i niesprawny zawór odmy to wymiana przyniesie krótkotrwały efekt.Co do mycia odmy opinie są różne jedni myją inni wymieniają moim zdaniem szkoda kasy (wymontować i wymoczyć w benzynie albo nafcie) a zaworu odmy niestety nie naprawisz ,w środku jest membrana, która po czasie ulega całkowitemu zniszczeniu ,tylko wymiana w serwisie dobrze ponad 300 stówy zamiennik ok 170.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Polecam sprawdzić jeszcze przewód od odmy do miski olejowej. U mnie był cały przewód zapchany wraz z tuleja do miski co skutkowało że w dolot zasysany byl olej i to w dosc duzych ilosciach (dymienie , brak mocy i pocenie sie silnika w kilku miejscach). Po czyszczeniu i wymianie filterka odmy wszystkie problemy ustaly w tym branie oleju. A kazdy mechanik na branie oleju od razu mowil ... turbo do wymiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolego a gdzie znajduję się ten filterek odmy? Węże wyczyściłem ale nie sprawdziłem tej tulejki która idzie do miski, w długi weekend postanowiłem tam zajrzeć i okazało się, że jest totalnie zaklejona. Udrożniłem ja. Choć w sumie żadnych problemów z autem nie było. A co do tego zaworu odmy, tam też zajrzałem i jak już wcześniej koledzy mówili tej membrany nie było wcale, jakieś małe kawałki jej zostały. Pytanie czy jazda bez tego zaworu jest niebezpieczna?

 

Dodano: 24 sie 2013 - 20:27

Ktoś w ogóle wie gdzie taki zawór odmy można dostać poza serwisem? Bo nigdzie nie mogę go znaleść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!