Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czyszczenie dolotu 1.9 130


pawelto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam z racji przebiegu pewno w dolocie pełno nagaru. Ściąganie i czyszczenie u mechanika to kupa kasy, Zastanawiam się czy ktoś stosował preparat do czyszczenia dolotu taki do psikania.  Na YouTube widać że coś to daję. Gdzie najlepiej w scenicu 2 było by się wpiąć takim preparatem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, pawelto napisał(a):

czy ktoś stosował preparat do czyszczenia dolotu taki do psikania. 

Jest   to   " pudrowanie   syfu "

Zadbaj  o  sprawny  EGR  oraz   zawór   odmy   olejowej 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stosowałem jakiś preparat  na tłoki. Sam kolektor czyściłem mechanicznie. Najbezpieczniej jednak go wykręcić do tej operacji by syfu do głowicy nie dać. Egr zaślepiłem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)

Widziałem film na YouTube gdzie gość sprawdzał ten praperat i robił testy na hamowni, także coś tam daje. W scenicu 2 demontaż kolektora to temat który ciężko ogarnąć pod blokiem, a u mechanika usłyszałem ponad tysiaka.  

Edytowane przez pawelto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko oddać do mechanika i robić za 1/5 wartości to nie ma sensu, tym bardziej że auto normalnie jedzi, chciałem tylko trochę polepszyć bo 350 tys km i nikt tam nigdy nic nie robiły. W sumie mało co w aucie było robione, wtryskiem, turbo oryginał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, pawelto napisał(a):

chciałem tylko trochę polepszyć bo 350 tys km i nikt tam nigdy nic nie robiły.

Znajdź  YouTube gdzie po takim zabiegu ;

   - zdemontowano kolektor dolotowy,

   - i pokazano stan zagarowania nagarem gniazd zaworów dolotowych;

           - raczej nagar uległ symbolicznemu zniszczeniu,

Jeżeli u Ciebie jest z silnikiem OK, to zapewnić;

  - sprawność egr,

  - sprawność zaworu odmy olejowej,

  - stosować markowy olej 5W40 lub korzystniej 0W40 - pełny syntetyk,

  - wymiana oleju co ok;10.000 km przebiegu

  

 

  

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok czyli odpuszczam temat, leje elfa 5w40 , wymieniam 3-4 razy w roku. Ten zawór odmy się jakoś czyści czy prewencyjnie wymienić bo widzę że to za 100zl da się kupić chyba ze źle patrzę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główna przyczyna zapchania, uszkodzenia katalizatora, fap-a i turbosprężarki to nieprawidłowy stan ; 

    1/ pojemnik odmy ( na olej ) powinien być cały, nie popękany,  z drożnymi końcówkami,

    2/ zaworu odmy olejowej (membrana ) ; Wymiana pompy oleju 120 KM na 130 KM

         - Kupować tylko oryginał zaworu odmy  8200136128 ;

                   - bo zamienniki -  to chińczyki i nie na długą pomagają; Świszcząca Turbina

    3/  nie drożne przewody olejowe wychodzące z odmy i zaworu odmy.

          Im cieńszy przewód tym większe  prawdopodobieństwo jego zatkania,

 Poczytaj; Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, pawelto napisał(a):

wymieniam 3-4 razy w roku

Wymieniasz, czy dolewki robisz? Jeździsz rocznie ponad 50 tyś ? Zawór odmy wymień , bo membrana już wyparowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę koło 40 tys km rocznie , auto pali koło 0,5l ma 10 tys km więc dolewek nie robię.

13 godzin temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Główna przyczyna zapchania, uszkodzenia katalizatora, fap-a i turbosprężarki to nieprawidłowy stan ; 

    1/ pojemnik odmy ( na olej ) powinien być cały, nie popękany,  z drożnymi końcówkami,

    2/ zaworu odmy olejowej (membrana ) ; Wymiana pompy oleju 120 KM na 130 KM

         - Kupować tylko oryginał zaworu odmy  8200136128 ;

                   - bo zamienniki -  to chińczyki i nie na długą pomagają; Świszcząca Turbina

    3/  nie drożne przewody olejowe wychodzące z odmy i zaworu odmy.

          Im cieńszy przewód tym większe  prawdopodobieństwo jego zatkania,

 Poczytaj; Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005

To 1.9 130 bez DPF , z turbo nie ma problemu, właściwie nie ma z niczym problemu . Ale samochód sporo jeździ i za półtora roku przekroczy 400tys km, więc dobrze jak by się nie rozsypał do tego czasu bo tu już nie opłaca się nic robić , samochód roboczy mocno zniszczony, warty z 5 tys zł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!