Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciężko wchodzą biegi, twarde sprzęgło


herrscher

Rekomendowane odpowiedzi

Rozpoczęły się wakacje, a z nimi więcej czasu do dłubaniny w aucie. Moja Meganka wymaga paru napraw (mniejszych i większych). Chciałbym jednak poruszyć temat dwóch spraw - odkąd posiadam to auto (od kwietnia '13), mam mały problem ze zmianą biegów. Przy zgaszonym aucie, biegi wchodzą w miarę łatwo, luźno. Gdy odpalę silnik i rozpocznę jazdę, po nagrzaniu, zaczynają wchodzić ciężej. Przy przerzucaniu biegu słychać ocieranie jakiejś gumy, która stawia duży opór.

Mogę się jedynie domyślać, że pod wpływem temperatury, rozszerza się jakaś uszczelka powodując tarcie. Jak sobie z tym poradzić? Gdzie należy poprawić smarowanie?

 

Druga kwestia, to strasznie twarde sprzęgło. Na tyle twarde, że po dłuższej jeździe, zaczyna boleć noga. Da się coś z tym zrobić? Wymiana/nasmarowanie linki? Czy może problem lezy gdzies po stronie docisku?

Swoją drogą, nie wiem, czy akurat ma to ścisły związek z problemem - gdy wcisnę i przytrzymam pedał sprzęgła stojąc na luzie, słychać lekkie terkotanie. Przy zmianie biegu z 2 na 3 czasami czuję lekkie szarpnięcie - chyba, że będę bardzo powoli puszczał sprzęgło - wówczas nie występuje.

Edytowane przez herrscher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótki filmik obrazujący zasadę działania sprzęgła, dla tych co jeszcze nie znają:

Terkotanie może być spowodowane łożyskiem, a raczej szumienie - to że ciężko chodzi również.

Ściągnij linkę z łapy i zobacz jak chodzi sama linka, czy stawia opór czy nie. Chwyć następnie ręką za łapę od łożyska i poruszaj nią - nie powinno stawiać większego oporu z tego co pamiętam.

Sprawdź również jak wygląda poduszka skrzyni, może już czas pomyśleć o wymianie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wjechałem na kanał i rozpoczałem oględziny. Problem ciężkiej zmiany biegów został rozwiązany:

Wystarczyło nasmarować tuleje/łożyska znajdujące się na końcu drążka zmiany biegów, tuż przy skrzyni.

Teraz biegi można wrzucać jednym palcem <zolta>

 

Co do twardego sprzęgła: Zdjąłem linkę z łapy - sama linka chodzi luźno. Jednak sama łapa sprzęgła jest na tyle twarda, że pociągnięcie jej ręką jest prawie niemożliwe. Stąd podejrzewam, że problem tkwi gdzieś w docisku... Co ciekawe, w zimne i deszczowe dni, zanim auto się rozgrzeje, sprzęgło chodzi w miarę lekko. Najgorzej jest po rozgrzaniu i trzeba mocno deptać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!