Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dziwny problem z płynem chłodniczym


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

na samym początku samochód to Renault Megane I RL75, gaz/benzyna, rok prod. 1998, przebieg 155 000 km a także chcę zaznaczyć, że przeszukałem całe to forum w rozwiązaniu problemu

 

a więc: problem zaczął sie od wymiany jakieś półtora miesiąca temu weżyków płynu chłodniczego u gazownika plus jakiś trójnik został wymieniony, po dolaniu płynu chłodniczego na zimnym silniku do poziomu maks, to płyn przez trzy dni trzyma się na poziomie pomiędzy min a maks a potem płyn chłodniczy w zbiorniku wyrównawczym na zimnym silniku jest na poziomie mniej niż minimum a mógłbym nawet napisać, że nie wiele wyżej od dna tego zbiornika, po przejechaniu kilku kilometrów i po odkręceniu korka zbiorniczka, kiedy silnik jest gorący - płyn podnosi się do poziomu kreski maks w zbiorniczku wyrównawczym - tak jak został dolany na zimnym silniku, (i tak trzy razy jak dolewałem płynu, zawsze potem jest to samo)

 

byłem u gazownika ale ten nie wiele mi powiedział, jedynie co usłyszałem, że przez miesiąc ten płyn może sie tak zachowywać, potem pojechałem na ASO Renault, gdzie usłyszałem, ze przecieków zewnętrznych nie ma, przecieków do miski olejowej też nie ma, problemów z grzaniem kabiny nie ma, itd. i abym się nie martwił i nic nie robił, bo dopóki silnik się nie grzeje to jest ok, a takie zachowanie płynu jest w normie;

 

nie ukrywam dla mnie to nie wytarczy, bo mnie to myli, jest w istrukcji jasno napisane, że płyn ma być pomiędzy min a maks wieć co jest grane?

 

pytanie: czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i jak go roziwązał?

 

 

serdecznie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ,płyn sprawdzamy na zimnym silniku .Jeśli jest go za mało to dolej do kteski MAX.Następnego dnia na zimnym silniku sprawdź pooziom ,powinno być ok.

Nigdy nie sprawdzamy poziomu płynu na gorącym silniku i po odkręceniu korka zbiornika bowiem płyn pod wpływam ciepła rozszeża się i w układzie jest spore ciśnienie .

Powodzenia oraz szerokości i przyczepności .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Od razu zaznaczam, że teoretyzuje.

 

Dziwne zachowanie płynu. Jak dla mnie to wahania są zbyt duże. Nawet przy uwzgłędnieniu rozszeżalności sieczy pod wpływem temperatury. Jaki płyn został wlany, jakie ma granice zamażlności w tem. minusowej i jaką granice wrzenia. Może jest w nim zbyt wiele wody?

 

A może jest zapowietrzony, jak kolega powyżej wspomniał. I to raczej jest bardziej prawdopodobne.

Przy twoim silniku 1,4 powinno wejść do układu chłodzenia 6 Litrów płynu (o ile było wszystko dobrze spuszczone, a po napełnieniu odpowietrzone).

Spróbuj odpowietrzyć układ. Zawsze przy wyłączonym silniku!

Przy zimnym silniku, popuść opowietrzniki, po kolei od najniżej położonego, aż pojawi się płyn, zakręć. U mnie w dieslu jest tylko jeden na obudowie termostatu, reszta odpowietrza się sama przez zbiornik wyrównawczy i po otwarciu termostatu.

 

U Ciebie mogą być dodatkowe odpowietrzniki na chłodnicy lub przewodach cieczy chłodzącej. Zacznij od tego najniżej położonego. Po odpowietrzaniu jeśli poziom płynu spadnie poniżej minimum - dolej. Możesz też ręką pougniatać grubsze przewody, to nieco ruszysz płyn, a jeśli będzie gdzieś powietrze to może usłyszysz inne bulgotanie.

 

Ewentualnie może nie działać opowietrznik nadwyżki ciśnienia, w korku na zbiorniku wyrównawczym. Powinien uwalniać ciśnienie powyżej 1,2 bara.

 

Ja mam diesla dwa tygodnie temu wymieniałem płyn i termostat. I u mnie wahanie poziomu płynu w zbiorniku wyrównawczym nie przekracza 1 do 1,5cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witajcie i dzięki za odpowiedzi

 

zapewne tak może być, że układ jest zapowietrzony; powróciłem do gazownika (tego który mi zmieniał te wężyki) i "grzecznie" go zapytałem o ten problem i czy jest w stanie to usunąć; przy ponownym odpowietrzaniu układu jeden odpowietrznik mu nie zadział tak jak należy, już zamówiłem ten odpowietrznik i czekam na niego

 

mam nadzieję, że to pomoże

 

szczęśliwego nowego roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

rzadko kiedy ktoś odpisuje na moje posty no ale może tym razem ktoś sie wypowie :-> :->

chciałem właśnie stworzyć nowy temat, jednak zdecydowałem podpiąć pod ten, bo problem troszku podobny ..a może to żaden problem :-o a chodzi o to że..

jakiś czas temu miałem robioną uszczelkę pod głowicą, pierścienie, itd..

pare dni później został wymieniony termostat i dolany płyn do chłodnicy po wcześniejszym spuszczeniu owego płynu. Przez jakieś dwa miesiące raz na jakiś czas musiałem dolewać płynu do zbiorniczka, lubił gdzieś wyparować :( Razem dolewałem go przez ten czas jakieś 4x. Po tym czasie wszystko jakby sie unormowało, doszło do siebie.. Tak jak ostatnio dolałem na zimnym silniku na kreski MAX tak po dwóch dniach poziom spadł o centymetr i tak trzyma ten poziom do dziś(sprawdzając oczywiście na zimnym). I tu teraz mam pytanko czy normalnym objawem jest to, że po nagrzaniu silnika..np po przejechaniu parunastu kilometrów poziom płynu w zbiorniczku przekracza linie MAX o ok. centymetr..

I druga sprawa, wskazówka temperatury silnika. Dla przykładu dziś jadąc równo w trasie utrzymywała sie równo na 1/3 wskaźnika. Wtedy też nie działa w ogóle ogrzewanie :-x . Ale wystarczy po takiej trasie zatrzymać auto, by silnik pochodził ..i dopiero wtedy wskazówka wskoczyła prawidłowo na połowę wskaźnika i zaczęło dmuchać ciepło :roll:

wtedy też właśnie poziom płynu w zbiorniczku o centymetr przekracza MAX.

Wystarczyło że wyjechałem z powrotem w trase do domu, wskazówka spadła na 1/3 i ogrzewanie również przestało działać.. Czasem bywa też tak że jadąc w trasie wskazówka wskoczy jednak na połowę i ogrzewanie działa też jak należy. Jakieś pomysły ? :roll:

 

prosiłbym Was o rady

pozdrawiam

 

[ Dodano: 2008-02-08, 18:15 ]

plizzzz powiedzcie mi co to może być ..czy to tylko zapowietrzenie układu, czy może nowy termostat (za 28zł :-? ) nie daje rady... czy coś wiecej, oby nie bo meganka chodzi jak złoto tylko troche denerwuje mnie opisana wyżej sprawa :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy, które opisałeś wskazują na wadliwy termostat.

Wymień go na nowy i postaraj sie o dobre odpowietrzenie układu chłodzenia, wtedy wszystko powinno wrócić do normy.

Płyn chłodniczy ma pewną rozszerzalność temperaturową, dlatego jego poziom na ciepłym silniku zawsze rośnie. Dobrym sposobem jest uzupełnianie poziomu płynu na ciepłym silniku (parę minut po zgaszeniu).

PS. Najtańsze termostaty jakie udało mi się znaleźć byly po ok. 40-50zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam, mam problem tego typu iż niedawno zamarzł mi parownik czego przyczyna jak sie okzało był zapowietrzony ukł. chłodniczy, więc go odpowietrzyłem dolewając 2l płynu, no i po przejechaniu ok 700km zauważyłem że znów prawie nie ma płynu w zbiorniczku, zeby powrócic do stanu poprzedniego musiałem dolac znow 2l i odpowietrzyć układ, widocznych wycieków nie widac (lekkie parowanie czasami z chłodnicy ale chyba nie na aż taki szybki ubytek) zauważyłem ze po nagrzaniu do zbiorniczka wraca płyn z powietrzem przez przelewowy, i w ukł. wg mnie panuje bardzo wysokie cisnienie (syczy korek w zbiorniczku) czy to uszczelka pod głowicą? ale gdzie idzie płyn? oleju nie przybywa i nie kopci, chyba jeździ normalnie (tzn mam go od miesiaca i wydaje mi sie ze jak na 75KM to słaby jest, ale mam porównaie z 130KM innym autem wiec nie wiem) /megane 1.4 RL '96, prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!