Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spadek mocy i ryk silnika po wymianie skrzyni biegów


Sniper10000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z Renault Megane 1.9 DTI, moc 59 kW, 2001 rocznik.

2 tyg. temu pojawiło się głośne, głuche stukanie gdzieś spod spodu auta. Problem nasilał się, a ja w oczekiwaniu na wizytę u mechanika jeździłem dalej. W drodze do warsztatu nagle coś potężnie rąbnęło, zazgrzytało i samochód stanął. Zablokowały się koła i drążek zmiany biegów. Szarpiąc wajchą jakoś udało się wbić któryś z biegów i wtoczyłem się na chodnik. Pojawiła się kolejna seria zgrzytów i potworny smród spalenizny. Dalej już pojechałem lawetą.

Mechanik stwierdził, że kompletnie rozsypała się skrzynia biegów, wszystkie flaki były totalnie poharatane a jakiś wałek rozerwał górną obudowę. Dodał, że z tej skrzyni można tylko dolny fragment obudowy wykorzystać. Resztę części zaproponował przełożyć ze skrzyni od Renault Kangoo 2009 r. Mówił, że to niemal nówka sztuka z rozbitego auta, że w takim stanie na allegro nic nie znajdę. Zaproponował 800 zł za skrzynię z gwarancją i 400 zł za wymianę. Zgodziłem się.

Skrzynia jest już założona auto jeździ, biegi wchodzą elegancko, ale jest problem.

Na 1. biegu rusza ospale, zdecydowanie brakuje mu werwy jaką miał przed awarią.

Na 2. biegu początkowo przyspiesza dobrze ale przy 3000 obrotów pojawia się ryk silnika, obroty gwałtownie rosną do 4000 - 4500, a mocy prawie wcale nie przybywa.

Na 3. i 4. biegu dokładnie to samo, a chyba nawet częściej pojawia się szarpanie i gwałtowny skok obrotów.

Do 100 km/h auto rozpędzałem chyba z minutę, dozując gaz tak, żeby nie ryczał silnik, a choć trochę przyspieszał. W mieście trudno wyprzedzić rowerzystę, bo gwałtowne dodanie gazu kończy się rykowiskiem.

Mechanik twierdzi, że to coś z elektroniką i obiecał że zajrzy. Ale przed awarią nie było żadnego problemu z elektroniką, auto śmigało do setki w jakieś 10-12 sekund, więc jak na swoją klasę było wystarczająco żwawe. Macie pomysł co to może być? Sprzęgło, turbina, elektronika, czy źle dobrana/złożona skrzynia biegów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Resztę części zaproponował przełożyć ze skrzyni od Renault Kangoo 2009 r.

Ciekawa hybryda i jakoś sceptycznie nawet bez opisu Twoich perypetii bym do tego podchodził. Spokojnie w tych pieniążkach nabyłbyś skrzynię do Twojego samochodu, bez kombinowania. Elektronika powiadasz... ? Mniejsza z tym.... Ale jeśli auto tak jeździ, to czy mechanik je sprawdził przed jego wydaniem? Ewidentnie jest coś nie tak przecież.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym jak poczułem smród po awarii pomyślałem, że mógł pochodzić ze sprzęgła. Prosiłem mechanika, żeby do niego zajrzał, ale nie wiem czy to zrobił. Twierdził, że on tylko skrzynię złoży, a kto inny ją zamontuje. Ostatecznie nie wiem, czy w ogóle sprzęgło zostało sprawdzone, ale na 100% nie było wymieniane.

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem wczoraj do mechanika. Na miejscu chciałem zademonstrować dolegliwości auta i okazało się, że problem rozwiązał się sam. Auto przyspiesza prawidłowo, nie traci mocy na wysokich obrotach. Mechanik zasugerował, że to zawór EGR mógł się przytkać i po dłuższej jeździe wrócił do normalności. Wspomniał coś o jakimś zabiegu elektrycznego kłapania zaworem, który mógłby mi przeprowadzić, za pomocą którego "odświeża się" działanie skorodowanych elementów zaworu. Na razie się wstrzymałem i sprawdzam w czasie jazdy. Jeszcze jest mały problem na 4. biegu w okolicy 3500-4000 obrotów. Auto wkręca się na obroty, ale mocy dostaje ze sporym opóźnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!