Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Powietrze w paliwie


kuchcik78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,piszę nowy temat bo mimo poszukiwań nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.Od wczoraj zaczą mi sie zapowietrzać układ paliwowy i odpowietrzanie nie daje żadnego efektu,a auto po wciśnięciu pedału gazu gaśnie i zapala się kontrolka ekg.Po chwili normalnie odpala ale nie ma możliwości kontynuować jazdy.Na komputerze wyszło że nie może wytwożyć odpowiedniego ciśnienia i nie ma żadnych innych błędów. Moje pytanie,czy jest jakiś dobry sposób na znalezienie nieszczelności ukladu,dodam że nie widać żadnych poceń sie przewodów paliwowych.Pozdrawiam i z góry dziękuje za sugestie.P.S zaczęło sie to w te upały hmmmm. :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź powrót z wtryskiwaczy. Możliwe że się przetarł, pękł lub jakiś oring poleciał. Na którym wężyku jest więcej powietrza: zasilającym pompę CR czy powrotnym. Zakładam że paliwo w baku jest. Szybkozłączki przy filtrze paliwa są całe?

Edytowane przez dexterpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc te pęcheze nie pojawiają się na przewodach zasilających pompe i powrotnym z pompy.Z tego co zauważyłem to są one na dwóch powrotnych i na tym co jest zawór odpowietrzający.Jutro wymieniam filtr i zobaczę co się będzie działo.Auto jeżdziło ostatnio na rezerwie(żona jeżdziła)i tak se myślę że może pozbierało syf z baku i pozapychało filtr.Odezwę się jutro po wymianie filtra,ale jak coś to proszę o jakieś dalsze sugestie wszystko chętnie sprawdzę,mechanika nie jest mi obca.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli paliwo dochodzi do pompki to nie ma sensu wymieniać filtra paliwa. W moim dci nie ma odpowietrzenia - wszystko leci w obiegu zamkniętym. Powietrze jest zastępowane paliwemiwraca do baku. W moim przypadku filtr ma 5 krućców(koszt ok 120-150zł).Odpowietrza się go przekręcając stacyjkę 3x i puszczając pompkę paliwa 30sekund. Jeżeli do pompy CR nie dochodzi powietrze to może problemem jest czujnik ciśnienia na listwie CR albo regulator ciśnienia paliwa na pompie. Czujnik może oszukiwać i nie wskazywać poprawnego ciśnienia (można odłączyć kostkę i zobaczyć co się stanie - obroty będą falowały)ale silnik powinien zaskoczyć lub regulator ciśnienia się przycioł i nie umożliwia pompie CR wytworzenia odpowiedniego ciśnienia.

 

Poczytaj tutaj jest podobny problem i opisy jak sprawdzić wydajność pompki, regulator,czujnik itd:

 

http://megane.com.pl/topic/47042-szarpanie-silnika-i-blad-za-niskie-cisnienie-na-rampie/

Edytowane przez dexterpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem niby podobny ale u mnie auto odpala za każdym razem bez problemu,pracuje równo tylko podczas wciśnięcia gazu gaśnie momentalnie i po chwili ospala jak by nic sie nie stało.Jutro jestem umówiony w serwisie diesla na diagnoze.Jak coś to podzielę się wrażeniami.Pozdrawiam.

 

Dodano: 01 sie 2013 - 10:28

Witam kolege Dexterpl,problem rozwiązany czyli podejżenia filtra paliwa po jeżdzie na rezerwie się potwierdziły.Auto jest sprawne sprawdzane w serwisie diedla i wszystko ok a bład czujnika na listwie common rail brzmiał sygnał niezrozumiały. Było to spowodowane brakiem możliwości wytworzenia ciśniemia bo nie przelatywało paliwo przez filtr.Po spuszczeniu tego co było w filtrze byłem w szoku bo przypominało to wodę zamieszaną patykiem w kaluży błotnej.Po rozebraniu filtra sprawdziłem jak przez niego leci ON no i prawie nie leci.Nie polecam jeżdzic nikomu na rezerwie bo tak to się kończy i zamiast pełnego baku paliwa to poszło na diagnostyki i nowy filtr,a nie jest tani.Przy okazji czy ktoś próbował z Was przerobić ten filtr na wymienny wkład za pare groszy ,bo ja będę próbował bo drogi interes tyle za filtr dawać.Pozdrawiam wszystkich w szególności aktywnych w tym wątku. ;) ;) ;) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję że się udało. Co do filtra to wydaje mi sie że nie ma mozliwości przeróbki. Filtr jest w całości klejony/zgrzewany. Kiedys rozprułem piłą do metalu swój stary filtr bo chciałem zobaczyc jak wygląda w środku. budowa prosta ale możliwosci wciśniecia wymiennego wkładu nie widzę. Pocieszające jest to ze filt wymienia sie co 60tyś km. Więc co 4 lata ;) Przyjemności z jazdy. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

czy ktoś próbował z Was przerobić ten filtr na wymienny wkład za pare groszy

Przerobić może nie..ale zawsze można wstawić zwykły filtr przelotowy za 10 zł, nawet taki jak w 126P i cieszyć się tanią wymianą filtra nawet co rok, widząc na własne oczy co się w nim zbiera..nie bedzie jednak wtedy podgrzewania paliwa które potrzebne jest tak w zasadzie zimą żeby podgrzewać parafinę mogącą zapchać filtr...ale i to można obejść i zamontować podgrzewacz rurkowy wpinany w przewody paliwa. Albo wybebeszyć oryginalny filtr,skleić i zostawić z podgrzewaczem jako,,przelotówkę" :)

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!