Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Powietrze w paliwie


kuchcik78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,piszę nowy temat bo mimo poszukiwań nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.Od wczoraj zaczą mi sie zapowietrzać układ paliwowy i odpowietrzanie nie daje żadnego efektu,a auto po wciśnięciu pedału gazu gaśnie i zapala się kontrolka ekg.Po chwili normalnie odpala ale nie ma możliwości kontynuować jazdy.Na komputerze wyszło że nie może wytwożyć odpowiedniego ciśnienia i nie ma żadnych innych błędów. Moje pytanie,czy jest jakiś dobry sposób na znalezienie nieszczelności ukladu,dodam że nie widać żadnych poceń sie przewodów paliwowych.Pozdrawiam i z góry dziękuje za sugestie.P.S zaczęło sie to w te upały hmmmm. :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź powrót z wtryskiwaczy. Możliwe że się przetarł, pękł lub jakiś oring poleciał. Na którym wężyku jest więcej powietrza: zasilającym pompę CR czy powrotnym. Zakładam że paliwo w baku jest. Szybkozłączki przy filtrze paliwa są całe?

Edytowane przez dexterpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc te pęcheze nie pojawiają się na przewodach zasilających pompe i powrotnym z pompy.Z tego co zauważyłem to są one na dwóch powrotnych i na tym co jest zawór odpowietrzający.Jutro wymieniam filtr i zobaczę co się będzie działo.Auto jeżdziło ostatnio na rezerwie(żona jeżdziła)i tak se myślę że może pozbierało syf z baku i pozapychało filtr.Odezwę się jutro po wymianie filtra,ale jak coś to proszę o jakieś dalsze sugestie wszystko chętnie sprawdzę,mechanika nie jest mi obca.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli paliwo dochodzi do pompki to nie ma sensu wymieniać filtra paliwa. W moim dci nie ma odpowietrzenia - wszystko leci w obiegu zamkniętym. Powietrze jest zastępowane paliwemiwraca do baku. W moim przypadku filtr ma 5 krućców(koszt ok 120-150zł).Odpowietrza się go przekręcając stacyjkę 3x i puszczając pompkę paliwa 30sekund. Jeżeli do pompy CR nie dochodzi powietrze to może problemem jest czujnik ciśnienia na listwie CR albo regulator ciśnienia paliwa na pompie. Czujnik może oszukiwać i nie wskazywać poprawnego ciśnienia (można odłączyć kostkę i zobaczyć co się stanie - obroty będą falowały)ale silnik powinien zaskoczyć lub regulator ciśnienia się przycioł i nie umożliwia pompie CR wytworzenia odpowiedniego ciśnienia.

 

Poczytaj tutaj jest podobny problem i opisy jak sprawdzić wydajność pompki, regulator,czujnik itd:

 

http://megane.com.pl/topic/47042-szarpanie-silnika-i-blad-za-niskie-cisnienie-na-rampie/

Edytowane przez dexterpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem niby podobny ale u mnie auto odpala za każdym razem bez problemu,pracuje równo tylko podczas wciśnięcia gazu gaśnie momentalnie i po chwili ospala jak by nic sie nie stało.Jutro jestem umówiony w serwisie diesla na diagnoze.Jak coś to podzielę się wrażeniami.Pozdrawiam.

 

Dodano: 01 sie 2013 - 10:28

Witam kolege Dexterpl,problem rozwiązany czyli podejżenia filtra paliwa po jeżdzie na rezerwie się potwierdziły.Auto jest sprawne sprawdzane w serwisie diedla i wszystko ok a bład czujnika na listwie common rail brzmiał sygnał niezrozumiały. Było to spowodowane brakiem możliwości wytworzenia ciśniemia bo nie przelatywało paliwo przez filtr.Po spuszczeniu tego co było w filtrze byłem w szoku bo przypominało to wodę zamieszaną patykiem w kaluży błotnej.Po rozebraniu filtra sprawdziłem jak przez niego leci ON no i prawie nie leci.Nie polecam jeżdzic nikomu na rezerwie bo tak to się kończy i zamiast pełnego baku paliwa to poszło na diagnostyki i nowy filtr,a nie jest tani.Przy okazji czy ktoś próbował z Was przerobić ten filtr na wymienny wkład za pare groszy ,bo ja będę próbował bo drogi interes tyle za filtr dawać.Pozdrawiam wszystkich w szególności aktywnych w tym wątku. ;) ;) ;) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję że się udało. Co do filtra to wydaje mi sie że nie ma mozliwości przeróbki. Filtr jest w całości klejony/zgrzewany. Kiedys rozprułem piłą do metalu swój stary filtr bo chciałem zobaczyc jak wygląda w środku. budowa prosta ale możliwosci wciśniecia wymiennego wkładu nie widzę. Pocieszające jest to ze filt wymienia sie co 60tyś km. Więc co 4 lata ;) Przyjemności z jazdy. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

czy ktoś próbował z Was przerobić ten filtr na wymienny wkład za pare groszy

Przerobić może nie..ale zawsze można wstawić zwykły filtr przelotowy za 10 zł, nawet taki jak w 126P i cieszyć się tanią wymianą filtra nawet co rok, widząc na własne oczy co się w nim zbiera..nie bedzie jednak wtedy podgrzewania paliwa które potrzebne jest tak w zasadzie zimą żeby podgrzewać parafinę mogącą zapchać filtr...ale i to można obejść i zamontować podgrzewacz rurkowy wpinany w przewody paliwa. Albo wybebeszyć oryginalny filtr,skleić i zostawić z podgrzewaczem jako,,przelotówkę" :)

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!