Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam problemik, mianowicie wymieniłem dzisiaj końcówki drążków oraz drążki kierownicze z obu stron. Oczywiście zbieżność została ustawiona (tak powiedział mechanik) natomiast po wymianie tychże elementów autko zaczęło ściągać w lewo delikatnie, co wcześniej nie występowało na starych elementach. Mechanik powiedział że to wina opon najprawdopodobniej bo zbieżność jest ustawiona. Co zrobić przekładać oponki co wiąże się z obracaniem opon na felgach. Czy wogóle opony mogą mieć wpływ na ściąganie megi po takiej naprawie. Może ktoś miał taki przypadek?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy raz zmieniałeś drążki ? jedź na geometrie. w moim przypadku było tak ..niedawno zmieniałem drążki, kilka dni wcześniej sworzeń wahacza. mechanik też twierdził że zbieżność ustawił. mi akurat pomogło przełożenie kół z przodu ale fakt taki że megany po wymianie drążków kierowniczych wymagają sprawdzenia geometrii (o ile sie nie myle). I ja również za kilka dni pojade na geometrie :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nagabicz, geometria, potocznie, to to samo co pomiar i korekta zbiezności. Chyba, ze niedowierzasz mechanikowi, wtedy mozna zrobić w innym warsztacie. Ja mam takiego, ze jak robi to jest zrobiona, umawiam sie na termin i jestem przy samochodzie. Pomiar komputerowy, koszt 50 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jade dzisiaj na zamiane opon z przodu jeżeli nie pomożoe to podjade na zbieżność do innego zakładu na komputer. A mechanik straci stałego klienta. :evil:

 

[ Dodano: 2007-12-20, 13:45 ]

Ot i wszystko. Byłem widziałem zrobiłem i nic. Zmiana opon wraz z odrówceniem na feldze (prawa na lewą i odwrotnie) nic nie dało. Ja uparciuch podjechałem na kompa do zbieżności kontrola na pograniczu normy tzn. można poprawić ale 1 mm taki odchył. Decyzja poprawka i kicha autko dalej ściąga... odpowiedz ściąganie autka przez oponki. Ale 100 zł. poszło... wrrrrrrrrr :evil:

Mam wydruk z kompa postaram się go wrzucić może ktoś potrafi odczytać to czy mnie ktoś w błąd nie wprowadził?

 

Na fotce zbieżnoś przednia jest druga od dołu tabela różnica to 0,09 stopnia

 

[ Dodano: 2007-12-21, 16:29 ]

OK. Zamykam temat po trzecim podejściu wszystko jasne wina opon ale też kierownica była krzywo ustawiona. Po drobnej korekcie jazda jest o wiele przyjemniejsza.

Zwracam honor mojemu staremu mechanikowi... poprawka nie dała nic poza wyciągnięciem od mnie kasy. Ale ja nie zapomne. Na forum warsztatów podam chetnie tego naciągacza.

Pozdro.

post-890-1198139951_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drobnych różnic w zbieżności kół, takich np. 1mm - nie wyczuwa się w trakcie prowadzenia auta, ja rozumie - może kierowca rajdowy czy osoba która jeździ autem nonstop i zna je idealnie coś poczuła, ale nie jest możliwe wyczucie "ściągania" z winy opon i ich złego wycentrowania o naprawdę małe wartości... Często się tacy ludzie u wulkanizatorów zjawiają, którzy twierdzą że im auto ściąga bo koła są źle wycentrowane, więc co on ma zrobić? No wycentruje i weźmie za to pieniądze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzychu29: możesz podac jakich korekt dokonałeś?

Mam podobny problem dwóch mech. twierdzi, że zbieżnośc jest ok. a autko jak byk ściąga w lewo. U mnie wystąpiło to po wymianie tarcz + drążków. Minimalnie jest kierownica krzywo... ale dosłownie minimalnie. U mnie wystepuje dodatkowo taki oto symptom: zauważyłem przez przypadek, że jak ściąga w lewo i zatrzymam auto, skręce koła na maksa w przeciwnym kierunku i z powrotem odkręcę na wprost to już jedzie prosto... ciekawy przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pozwolicie to się doczepie pod temat :mrgreen:

 

W sobotę byłem na wymianie opon - założyłem 4 nowiutkie Yokohamy A.Drive. Za 20 zł przeprowadziłem korzystając z okazji testy na trzęsawce, żeby sprawdzić stan amortyzatorów, i dowiedzieć się co tak tłucze. Okazało się iż tuleja końcowa jest do wymiany (prawie jej już nie ma). Umówiłem się na piatek na wymianę.

 

Po wyjeździe autko zaczęło ściągać w lewo.

 

Czy przyczyną może być właśnie ta tuleja ? łącznik, na którym jest ta tuleja można swobodnie ruszać ręką na wszystkie strony bez żadnego oporu - po prostu pełny luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pit. Korekta polegała na wyprostowaniu kierwnicy bo nawet odruchowo prostowałem i jeszcze bardziej ściągało w lewo. Natomiast co do reszty to przekonałem się że po wymianie całych kół z innej megi przestało ściągać więc u mnie to oponki, ale kierke wyprostuj lepsza jazda o niebo. I jeszcze jedno objaw taki jak opisałeś jes właśnie poprawnym skutkiem dobrze zrobionej zbierzności. Autko powinno samo wracać do jazdy w prost. Przypuszczam że masz to samo co ja oponki. Po za tym nowe elementy wprowadzają naprężenia należy pojeździć do 1000 km to wiem od brata który ma doświadcznie z samochodami ponad dwudzistoletnie. Będe obserwował u mnie co dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!