Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam problemik, mianowicie wymieniłem dzisiaj końcówki drążków oraz drążki kierownicze z obu stron. Oczywiście zbieżność została ustawiona (tak powiedział mechanik) natomiast po wymianie tychże elementów autko zaczęło ściągać w lewo delikatnie, co wcześniej nie występowało na starych elementach. Mechanik powiedział że to wina opon najprawdopodobniej bo zbieżność jest ustawiona. Co zrobić przekładać oponki co wiąże się z obracaniem opon na felgach. Czy wogóle opony mogą mieć wpływ na ściąganie megi po takiej naprawie. Może ktoś miał taki przypadek?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy raz zmieniałeś drążki ? jedź na geometrie. w moim przypadku było tak ..niedawno zmieniałem drążki, kilka dni wcześniej sworzeń wahacza. mechanik też twierdził że zbieżność ustawił. mi akurat pomogło przełożenie kół z przodu ale fakt taki że megany po wymianie drążków kierowniczych wymagają sprawdzenia geometrii (o ile sie nie myle). I ja również za kilka dni pojade na geometrie :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nagabicz, geometria, potocznie, to to samo co pomiar i korekta zbiezności. Chyba, ze niedowierzasz mechanikowi, wtedy mozna zrobić w innym warsztacie. Ja mam takiego, ze jak robi to jest zrobiona, umawiam sie na termin i jestem przy samochodzie. Pomiar komputerowy, koszt 50 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jade dzisiaj na zamiane opon z przodu jeżeli nie pomożoe to podjade na zbieżność do innego zakładu na komputer. A mechanik straci stałego klienta. :evil:

 

[ Dodano: 2007-12-20, 13:45 ]

Ot i wszystko. Byłem widziałem zrobiłem i nic. Zmiana opon wraz z odrówceniem na feldze (prawa na lewą i odwrotnie) nic nie dało. Ja uparciuch podjechałem na kompa do zbieżności kontrola na pograniczu normy tzn. można poprawić ale 1 mm taki odchył. Decyzja poprawka i kicha autko dalej ściąga... odpowiedz ściąganie autka przez oponki. Ale 100 zł. poszło... wrrrrrrrrr :evil:

Mam wydruk z kompa postaram się go wrzucić może ktoś potrafi odczytać to czy mnie ktoś w błąd nie wprowadził?

 

Na fotce zbieżnoś przednia jest druga od dołu tabela różnica to 0,09 stopnia

 

[ Dodano: 2007-12-21, 16:29 ]

OK. Zamykam temat po trzecim podejściu wszystko jasne wina opon ale też kierownica była krzywo ustawiona. Po drobnej korekcie jazda jest o wiele przyjemniejsza.

Zwracam honor mojemu staremu mechanikowi... poprawka nie dała nic poza wyciągnięciem od mnie kasy. Ale ja nie zapomne. Na forum warsztatów podam chetnie tego naciągacza.

Pozdro.

post-890-1198139951_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drobnych różnic w zbieżności kół, takich np. 1mm - nie wyczuwa się w trakcie prowadzenia auta, ja rozumie - może kierowca rajdowy czy osoba która jeździ autem nonstop i zna je idealnie coś poczuła, ale nie jest możliwe wyczucie "ściągania" z winy opon i ich złego wycentrowania o naprawdę małe wartości... Często się tacy ludzie u wulkanizatorów zjawiają, którzy twierdzą że im auto ściąga bo koła są źle wycentrowane, więc co on ma zrobić? No wycentruje i weźmie za to pieniądze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzychu29: możesz podac jakich korekt dokonałeś?

Mam podobny problem dwóch mech. twierdzi, że zbieżnośc jest ok. a autko jak byk ściąga w lewo. U mnie wystąpiło to po wymianie tarcz + drążków. Minimalnie jest kierownica krzywo... ale dosłownie minimalnie. U mnie wystepuje dodatkowo taki oto symptom: zauważyłem przez przypadek, że jak ściąga w lewo i zatrzymam auto, skręce koła na maksa w przeciwnym kierunku i z powrotem odkręcę na wprost to już jedzie prosto... ciekawy przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pozwolicie to się doczepie pod temat :mrgreen:

 

W sobotę byłem na wymianie opon - założyłem 4 nowiutkie Yokohamy A.Drive. Za 20 zł przeprowadziłem korzystając z okazji testy na trzęsawce, żeby sprawdzić stan amortyzatorów, i dowiedzieć się co tak tłucze. Okazało się iż tuleja końcowa jest do wymiany (prawie jej już nie ma). Umówiłem się na piatek na wymianę.

 

Po wyjeździe autko zaczęło ściągać w lewo.

 

Czy przyczyną może być właśnie ta tuleja ? łącznik, na którym jest ta tuleja można swobodnie ruszać ręką na wszystkie strony bez żadnego oporu - po prostu pełny luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pit. Korekta polegała na wyprostowaniu kierwnicy bo nawet odruchowo prostowałem i jeszcze bardziej ściągało w lewo. Natomiast co do reszty to przekonałem się że po wymianie całych kół z innej megi przestało ściągać więc u mnie to oponki, ale kierke wyprostuj lepsza jazda o niebo. I jeszcze jedno objaw taki jak opisałeś jes właśnie poprawnym skutkiem dobrze zrobionej zbierzności. Autko powinno samo wracać do jazdy w prost. Przypuszczam że masz to samo co ja oponki. Po za tym nowe elementy wprowadzają naprężenia należy pojeździć do 1000 km to wiem od brata który ma doświadcznie z samochodami ponad dwudzistoletnie. Będe obserwował u mnie co dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!