Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kabel


Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki

Więc wychodzi że to łatwizna :?:

W nawiązaniu do opisu od CIENISŁAWA

Można kupić gotową przelotkę do blaupunkta (z niebieską kostką) i ją przerabiać

Lub kupić zieloną kostkę i samemu zrobić.

 

PS. Jak by ktoś był zainteresowany to jutro będę kupował kostkę dla siebie. Mogę wziąć więcej i zrobić komuś gotowca (wyjdzie ok 25zł łącznie z przesyłką)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy komuś się udało/wie jak podłączyć AUX zamiast zmieniarki w Tuner List?

 

Temat właściwy odnalazłeś, gdyby go tak jeszcze przeczytać i pootwierać linki w poprzednich postach........ - gojgien

 

 

Odp: Linki powyżej dotyczą Update List, a z dotychczasowych postów nadal nie wynikało, że przy T.L. takie coś jest możliwe.. Pozdrowienia dla moda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No właśnie. Sprawa z Tuner Listem nie jest całkowicie przegrana. Mozna podłączyć AUX zamiast sygnału z tunera fal długich radia. Raczej nikt ich nie słucha. Wiąże sie to z przeróbką wewnątrz radia. Przełączenie radia na fale długie daje nam wejscie liniowe z mozliwością pełnego sterowania jak kazdego innego źródła (CD czy tuner FM).

Co potrzeba na początek? Dokładny symbol radia w celu "zorganizowania" schematu. Ewentualnie mozna rozebrac radio i spisać symbol procesora audio w celu namierzenia jego wejść sygnałów.

Wtedy wystarczy odłączyc sygnał z tynera AM, MW czy LW (nie pamiętam jak to jest oznaczone) i w te wejścia wlutowac sie z naszym kabelkiem.

Jak tylko troche ogarnę sie z pracami przy nowozakupionym używańcu, to sie za to zabiorę na 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem może być to, że sygnał z tunera AM jest podłączony do procesora monofonicznie. Procesor audio (SAA 7708H) ma też wejście AUX, ale ponieważ jest on sterowany szyną IIC, to pewnie będzie ciężko z włączeniem (wybraniem) tego wejścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemu nie ma. Do procesora dochodza dwa oddzielne kanały AM. Z tym, że jak wiadomo obydwa identyczne monofoniczne. To akurat zasługa samego runera AM. Kanały jednak mamy dwa.

Pin 66 - AM_R - Analog input pin for AM audio frequency Right Channel or AM mono

Pin 67 - AM_L - Analog input pin for AM audio frequency Left Channel

Jednym słowem wszystko cacy.

Odłączamy to co jest doprowadzone do tych pinów i podłączamy nasze dwa kanały. Jeszcze tylko masę gdzieś trzeba dolutować. Wydaje mi sie, że do pinu 75.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby było możliwe podłączenie zewnętrznego źródła sygnału zamiast AM to była by to rewelacja. Byłem z tym u jednego elektronika i coś tam też marudził o monofonicznym sygnale itd., miał coś wymyślić ale cisza....

 

Mówił też, że na złączu zmieniarki na 100% jest wejście analogowe tylko problem z tym jak oszukać radio żeby myślało że ma zmieniarkę. Na alledrogo są takie wynalazki ale do innych radyjek. Pytałem o taki emulator do philipsa to ktoś zaśpiewał 350zł! :shock:

 

p.s. sprawdzałem tan schemat philli10.gif i nie działa ( moim zdaniem musi być coś co za symuluje zmieniarkę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W gnieździe zmieniarki jest niestety tylko wejście cyfrowe SPDIF.

 

Pin 66 - AM_R - Analog input pin for AM audio frequency Right Channel or AM mono

Pin 67 - AM_L - Analog input pin for AM audio frequency Left Channel

Jednym słowem wszystko cacy.

Odłączamy to co jest doprowadzone do tych pinów i podłączamy nasze dwa kanały.

Problem polega na tym, że kanał lewy AM trzeba "uaktywnić" w procesorze. Domyślnie aktywny jest tylko AM_R :-|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz proszę, skąd to wiesz.

AM od zawsze był monofoniczny, więc skąd pewność, że na procesor nie podawane sa dwa sygnały monofoniczne (mostek przed procesorem a nie wewn)? Lub inaczej. Jeśli do pinu 67 nic nie jest podłączone, to skąd wiesz, ze nie jest on aktywny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!