Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam problem z cieplym nawiewem czytalem juz wiele postow na ten temat co robic jak sie do niej dostac, ale interesuje mnie jedna rzecz a odnosnie to czy mozna dostac sie do niej od przedniej maski a dokladniej co znajduje sie pod klapką znajdujaca sie pod plastkikowa oslonka znajdujaca sie po lewej stronie patrzac od kierowcy. nie moge odkrecic tej klapki bo chyba sie srubki zapiekly a teraz jest dosyc zimno zeby robic to na dworze wiec po prostu interesuje mnie to czy moze pod ta klapka jest nagrzewniczka i mozna sie do niej dostac wlasnie w ten sposob po przez odkrecenie tej oslonki a nie jak inni pisza po przez rozbieranie calego kokpitu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GazMajster

Nagrzewicę masz wewnątrz auta. Możesz ją jednak tylko zobaczyć, gdy zdejmiesz wycieraczki szyb, plastikowe osłony pod wycieraczkami, a następnie wielki plastikowy element, który zasysa powietrze z zewnątrz w którym wbudowany może być element zamykający dopływ zewnętrznego powietrza oraz ew. filtr przeciwpyłkowy. Dużo z tym roboty i ciężkie dojście. Jak to wszystko zdejmiesz, to zobaczysz nagrzewnicę, ale się do niej nie dostaniesz. Aby ew. ją wyjąć musisz wyrwać całą konsolę wewnątrz. A co się z niądzieje, że chcesz się do niej dostać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam ze jest ona zapchana tzn mam slaby nawiew cieplego powietrza we wnatrz auta sila nawiewu jest ok tylko gorzej z cieplym powietrzem a obawiam sie ze moze ona byc zapieprzona bo kiedyc dosypalem proszku do uszcelnienia chlodnicy bo mi troszke ciekla wiec obawiam sie ze caly syf mogl tam siebie osiasc no i widocznie bedzie trzeba ja przeczyscic bo wogole obieg jest bo weze sa cieole czyli obieg jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam w garażu rozebraną coupe 98r 1.6. Rozebrałem całe podszybie żeby się dostać do dmuchawy.... Mamy podobny problem z temp plus u mnie dmuchawa nie działa ze sterownika, podłąvzyłem na krótko/// jutro rano zabieram się za nagrzewnicę, ale spróbuję ją przeczyścić od strony dopływu wody... dam znać czy coś pomogło

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GazMajster

Trzeba przepłukać nagrzewnicę i tu sprawa jest prosta. Znajdź przewody zasilające nagrzewnicę pod maską. Będą 2 węże gumowe koło siębie idące do przegrody. Odłącz je od instalacji samochodu, do jednego podłącz wąż ogrodowy i odkręć wodę. Trochę syfu wypłynie. Potem złóż wszystko jak w fabryce, zalej płynem i możesz grzać sobie tyłek. Całość 30 min. roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie plukanie nic wam nie da, no moze troche. Wymiana i tylko wymiana kosz 90 zł do mojej coupe, wymienilem i w samochodzie nie mozna wytrzymac, temperatura silnika wariowala teraz wszystko ustalo po wymianie nagrzewnicy a stara? meczylem sie z tym wszystkim 5 dni nigdy w zyciu juz sie za to nie zabiore, a stara nagrzewnica byla tak zabita ze kret by nic nie pomogł a wy chcecie zwykła woda ja przpłukac? teraz po wymianie na 1 biegu nie idzie w samochodzie wytrzymac tak jest goraco:) zycze POWODZENIA!!!!

 

[ Dodano: 2007-12-29, 18:16 ]

pajex musisz rozkrecic caly kokpit i nie tylko:) silnik krokowy jakies sondy jak masz klime musisz spuscic wycieraczki czlowieku na dworze nie masz szans sie do tego dostac! najlepsze sa wycieraczki, musisz miec sciagacz chyba ze mlotkiem jes zbijesz:) a przy okazji blachcarke i lakier uszkodzisz:) ja to robilem 5 dni!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A czy wymiana nagrzewnicy w Scenicu jest prostsza niż w normalnym megane, u mnie niby grzeje ale w porównaniu do espero strasznie słabo, na maksa mam to co w espero na pół skali, jest ciepło ale nie gorąco. Wymieniłem termostat, filtr pyłkowy, odpowietrzyłem ale niewiele pomogło, problem tkwi raczej w nagrzewnicy. Spróbuję ją jeszcze przepłukac.

W ksiązce do megane jest inny opis dojścia do nagrzewnicy w scenicu niż w normalnym megane.

Wymieniał ktoś nagrzewnicę w scenicu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na maksa mam to co w espero na pół skali, jest ciepło ale nie gorąco.

U mnie też tak jest i chyba u większości użytkowników meganek. Chyba nie masz się o co martwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też tak jest i chyba u większości użytkowników meganek.

dzięki za info, oszczędziłeś mi sporo czasu. mam tylko nadzieję że klima w scenicu jest chociaż tak samo dobra jak w espero, w końcu scenic kosztował mnie trzy razy tyle co espero ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!