Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Po odpaleniu jak traktor, a po chwili jak nowy...


Amorphis_Herd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów, przegrzebałem forum od góry do dołu i nie spotkałem się z moim problemem, który zaczął występować po tym, jak jadąc na woodstock autostradą ze średnia prędkością 170 km/h przez ładnych parę godzin pourywały się poduszki od silnika/skrzyni, co zaowocowało męczarnią w drodze powrotnej, ale do rzeczy, bo to już naprawiłem (nie wiem czy to przez to, że pocisnąłem renatą ostro i to przez ładnych 500 km...)

 

W każdym razie, po odbiorze auta od mechanika sytuacja wygląda następująco:

 

Odpalam, pali generalnie bez problemu, za pierwszym razem, jednak! Przed awarią podczas odpalania moje uszy łaskotał mi gładki wydźwięk odpalanego silnika, niestety... teraz po odpaleniu dźwięk, który wydostaje się spod maski jest krótszy i urywa samą końcówkę "odpalenia" (jakby nie odpalał silnika do końca?) kluczk wraca na swoją pozycję, silnik warczy. Wygląda to tak, że obroty falują góra, dół, góra, dół, jak w traktorze, odczuwalne po całym aucie. Ruszam, trochę poszarpuje, jedynka, półsprzęgło, żeby nie szarpało, dwójka i tak chwilę jadę, dodam gazu, wrzuce trójkę znowu trochę poszarpie, wysprzęglę, dam na luz, przygazuję na luzie, wrzucam jakiś bieg i już jest wszystko w porządku O_o Auto jedzie jak nowe, biegi zmieniają się nadzwyczaj gładko, żadnych szarpnięć, wszystko elastyczne i tak jak powinno być. Poza małym szczegółem, mianowicie obroty nie chcą mi spać poniżej tysiąca obrotów minimum, potrafią się zawiesić nawet na 1500 przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, z reguły pomaga przyduszenie przy dojeżdżaniu i hamowaniu na dwójce, wtedy spadają do powiedzmy tysiąca.

 

Nie przeszkadza to w jeździe jako takiej, jednak denerwuje strasznie, bo zapewne zacznie mi żłopać paliwo jak smok.

 

Odnośnie odpalania, jest tak za każdym razem, nie ważne czy silnik był zimny po nocy, czy rozgrzany, zawsze odpala tak samo, czyli fatalnie. Mam już trochę tego dość, bo szkoda mi sprzęgła, które rok temu wymieniałem... generalnie szkoda mi silnika, a nie mam pomysłu co zrobic, co wymienić. Auto stało u mechanika przez tydzień, a mam taką pracę, że muszę je mieć codziennie. Nie mogę sobie pozwolić znowu na zostawienie go na kilka dni, a że wakacje, to ciągle jest zajęte. Z historii auta (pomijając to, że chyba już poł samochodu jesy wymienione na nowe) czyściłem już kiedyś przepustnicę, silniczek krokowy był rok temu wymieniany, kable też rok temu, jedna cewka padłą, to wymieniłem. Nie wiem, nie mam pomysłu, mam już dość serdecznie dość tego samochodu. Pomocy :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie pisesz czy przed jazda autostradowa sprawdziłes olej silnikowy. I pewnie przez 500 km przy 170 km/h spalił trochę oleju. Nawet po jazdy autostradowej nie sprawdziłes, bo tez nie pisałes.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

Tomik

Edytowane przez Tomik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie olej, nigdy mi go nie brał, właśnie sprawdziłem. Kolor, lepkość i co najwazniejsze ilość jest w takiej postaci, jak po świeżej wymianie tegoż płynu.

 

edit:

 

dodam, że czasem potrafi tuż po odpaleniu i manewrowaniu np po parkingu ni z tego ni z owego zgasnąć.

Edytowane przez Amorphis_Herd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!