Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wtryski czy turbina 1.9 DCI ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu z megane 1.9 DCI 2002r. Często jak silnik jest zimny zmianiając bieg na wyższy pojawia się na sekundę jakby dziura i auto nie reaguje na pedał gazu, dzisje się to zazwyczaj raz i później jest już ok. Dzieje się to zwłaszcza w okolicy 3000 obr jak zmieniam bieg. Najgorsze jednak że autko jadąc pod górki traci moc, włącza się kontrolka pomaranczowa od świec i wyłącza się turbina. Wymieniłem już przepływomierz i elektrozawór doładowania i niestety ciągle bolączka została. Czy ktoś może miał taką przypadłość, bo nie potrafię już znaleźć rozwiązania. Słyszałem jeszcze że może to powodować czujnik pedału gazu, ale nie chciałbym się ładować w kolejne koszty. Obawiam się że to wtryski lub turbina niestety, dodam jeszcze że autko dobrze odpala i nie kopci praktycznie wogóle. Proszę forumowiczów o jakieś wskazówki i opinie.

 

Pozdrawiam

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam co prawda megane II, ale miałem podobny przypadek od pewnego czasu zapalała mi się już przy zapaleniu silnika kontrolka serwisowa wraz z komunikatem "sprawdź wtrysk". Turbina co jakiś czas się wyłączała, a pedał gazu nie reagował. Dodam, że maksymalnie dochodziło do 2200 obr/min na każdym biegu, a samochód miał biedę wjechać pod najmniejsze wzniesienie. Okazało się, że namieszane było coś w ECU(ktoś namieszał przy usuwaniu FAPu, którego ty nie masz, ale chodzi mi ogólnie o problem z ECU). Zostało to naprawione poprzez wgranie nowego softu. Od tej pory autko śmiga jak "nowonarodzone" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Zawór EGR czyściłem, co prawda robiłem to sam za pomoca pędzla i nafty, zawór był mocno zabrudzony i starałem sie go maksymalnie oczyścić. Chciałem jeszcze zapytać jak sprawdzić czy ten zawór jest sprawny i czy można w celach testowych jeździć z odłączonym zaworem EGR ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Auto było już podłączane pod 2 różne komputery (niestety nie CLIP), na jednym wyszedł błąd elektrozaworu turbiny a na drugim że probem jest z rozrządem. Fakt faktem że problemy z autkiem pojawiły się po wymianie paska rozrządu, ale nie wiem czy mogę łączyć te 2 sprawy ? Jutro zadzwonię do serwisu renault i umówię się na wizytę, mam nadzieję że mają CLIPa i wyjdzie co dokładnie "boli" moją renatę.

 

Dodano: 18 sie 2013 - 21:42

Dodam jeszcze że jak się zapali pomaranczowa lampka wystarczy zgasić silnik, odpalić, przegazować i kontrolka gaśnie. Niestety przy kolejnej górce lub wzniesieniu problem się znów pojawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę dodać jeszcze, że gdy ja miałem problem z ECU Clip pokazywał problemy różnych elementów osprzętu silnika (nie pamiętam dokładnie czego, ale był to na pewno elektrozawór turbiny, przepływomierz i jeszcze coś), które tak naprawdę były sprawne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale pojawi się lampka serwisowa,

Nic się nie pojawi, kolega ma I ph II , tryb awaryjny pojawia sie dopiero w II ph I

Na zimnym i zgaszonym silniku, wypnij wtyczkę z Egr-a i sprawdź czy nadal będzie dostawać zadyszki

Edytowane przez Tomik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczkę z EGR-a wypiąłem, wiem że się nie powinno auta na zimnym żyłować, ale jadę na 2 biegu dochodzę do 3000 obr, zmieniam bieg i na 1-2 sekundy silnik nie ma mocy i nie reaguje na pedał gazu i tak co rano. Co to może być ? Poza tym na wzniesieniach auto traci moc i wyłącza się turbina, sygnalizując pomarańczową kontrolką świec żarowych. Ma ktoś może jakiś pomysł i sugestie co to może się dziać? Nie wiem czy można łączyć te 2 niepoprawne zachowania samochodu, ale naprawdę nie wiem gdzie już szukać tej usterki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze że jak się zapali pomaranczowa lampka wystarczy zgasić silnik, odpalić, przegazować i kontrolka gaśnie. Niestety przy kolejnej górce lub wzniesieniu problem się znów pojawia.

Typowe dla...

 

na jednym wyszedł błąd elektrozaworu turbiny

tutaj sam sobie odpowiedziałeś. Błąd tego elektrozaworu, wymiana na nowy, lub możesz wyczyścić i ustawić na oko, ja kiedyś miałem to samo, na 3 czy 4-rce mogłem żyłować i było w porządku, ale na piątym biegu już było większe obciążenie, zapalała się spirala i tracił moc, stawałem 10sekund odpalałem i znów było dobrze do momentu aż go znowu nie przeciągnąłem, wyczyściłem ustawiłem metodą prób i błędów trzpień aż przestała się zapalać kontrolka, auto odżyło aż miło.

 

P.S U mnie też auto łapało muła, kontrolka się nie zapalała, wyczyściłem go bo był podrdzewiały i inna jazda od razu. Możesz spróbować bez czyszczenia cofnąć obrót do 1,5 w lewo zmniejszasz ciśnienie jak przeładowuje oczywiście, lub w prawo zwiększyć jak jest za małe, na kompie powinno pokazać czy było przeładowanie, chyba że masz źle podłaczone podciśnienie, dół vacum góra turbo, albo jest uszkodzonie elektryczne.

Edytowane przez pauliosss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór jest nowy, druga sztuka bo pierwszy reklamowałem. W jaki sposób mogę go wyregulować? Mam go otworzyć? Z tego co widziałem to jest raczej zalany na stałe? Na komputerze wyszło że za duża ilość czyli podejrzewam że przeładowuje.

 

Dodano: 19 sie 2013 - 14:01

Przyjrzałem się temu zaworkowi i faktycznie jest możliwość otwarcia go i wyregulowania śrubką, tak więc cofam poprzedni wpis że zawór jest zalany na stałe. Podreguluję i zobaczymy efekty, jak narazie dziękuję wszystkim za podpowiedzi i sugestie.

 

Dodano: 19 sie 2013 - 20:26

Koledzy pomóżcie bo już mi dosłownie ręce opadają. Kręciłem w lewo i wprawo śrubką w elektrozaworze i za każdym razem pojawiał się błąd i turbo się wyłącza. Jeździłem specjalnie pod górki i testowałem rózne konfiguracje - brak efektu. Już nawet złączyłem te 2 wężyki z elektrozaworu - też wywala błąd. Myśle że tą próbą można wyeliminować uszkodzony elektrozawór. Czy uszkodzony zawór EGR może również powodować taki problem że auto traci moc pod górki zwłaszcza przy większych prędkościach (4-5 bieg) ? Proszę o porady i sugestie bo nie wiem gdzie już dłubać żeby naprawić samochód, a kończą mi się pomysły. Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano problem. Ostatnio nie mam częstej kontrolki ale bywała. Przeczytałem już wszystko i dalej jestem w lesie. Tylko u mnie ta kontrolka po chwili znikała a autko jechało raczej dobrze choć....to tylko moje odczucia. Musze porównać z innym sceniolem tylko mam problem bo większość sąsiadów ma benzyny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!