Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze raz się odzywam.

Może mam jakoś przytkany ten odpowietrznik, wykręcając śrubkę z odpowietrznika i wkładając tam np gwoździa to powinien on wpaść głęgoko.??

Wygląda na to że kolega niewłaściwą śrubkę wykręcił.

żeby nie rozsadziło np zbiorniczka.

Zbiorniczka nie rozsadzi jak jest sprawny zaworek ciśnieniowy w korku.

Może pojeżdże tak i może przepchnie to zalegające powietrze gdzieś.??

Jeżeli układ chłodzenia jest taki jak w megane 1 ph2, to po otwarciu termostatu układ sam się powinien odpowietrzyć (poza ewentualnymi paściami związanymi z umiejscowieniem reduktora), bo powietrze ma drogę wolną górnym wężem do zbiornika wyrównawczego.

Mam tak że woda jest w połowie między minimum a max w zbiorniczku, jak przejadę kilka km i się zagrzeje to w zbiorniczku poziom rośnie ponad max i tak jest dopóki nie zgasze silnika, później stopniowo opada.

To jest normalne w megankach bez odpowietrznika na chłodnicy. Powietrze znajdujące się w chłodnicy ponad górnym króćcem wprowadzającym rozszerzając się pod wpływem temperatury wypycha płyn do zbiorniczka, a jak chłodnica stygnie powietrze się kurczy i płyn w zbiorniczku opada. Dlatego optymalnym poziomem płynu na zimno jest połowa między kreskami max-min. Jak jest więcej to ponagrzaniu może dojść do wyrzucenia nadmiaru prze zawór cisnieniowy w korku.

A jak już kolega chce mieć całkowicie spokojną głowę, to polecam wykomanie testu na obecność przedmuchu do układu. Najprostszy i moim zganiem niezawodny jest test z butelką, ale to już kolegi sprawa czy z niego skorzysta czy nie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że kolega niewłaściwą śrubkę wykręcił.

 

Mechanikiem nie jestem ale trochę się znam, także bez takich żartów.

 

Wykręciłem śrubkę z odpowietrznika i włożyłem tam wsuwke do włosów, okazało się że wsuwka weszła tylko kawałeczek w otwór odpowietrznika wiec ją wcisnąłem i wpadła wsuwka dalej i zaczęło się normalne odpowietrzanie, poszły pęcherzyki powietrza <piwko>

Edytowane przez pawelb5913
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pawelb5913 nie miałem zamiaru kolegi z kolegi żartować. Napisałem tak, bo za pierwszym razem, nie mając dokumentacji i szukając odpowietrznika, pierwsza śrubka wykręcona nie spełniała tej roli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie stało... Wiem gdzie mam odpowietrznik w układzie chłodzenia. Kiedyś miałem też na chłodnicy ale ciekło z niej i wymieniłem chłodnice. Przy tej odp[owietrznika nie mam.

Wykręcałem odpowietrznik ale nic się nie działo dlatego pomyślałem że coś z nim nie tak dlatego ten pomysł z gwoździem, wkońcu wsuwką do włosów... Jakimś cudem okazało się że odpowietrznik jest zapchany i udrożnienie go wsuwką do wlosów sprawiło że odpowietrzanie układu chłodzenia zaczeło przebiegać normalnie <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Napiszu w tym temacie by nie zakladac nowego. Niedawno wymieniałem termostat.Wszystko odpowietrzone ja w książce oraz na gorącym pod ciśnieniem.Wydawało mi się ,że węże są troche twardawe.Poczytałem i dziś zrobiłem test z butelką.Dopasowałem korek do zbiorniczka wyrównawczego umiesciłem w nim rurke drugi jej koniec wlożyłem do butelki z płynem poniżej jego lustra.Samochód odpalony temp ok 90 i.... o zgrozo w butelce bombelki .Poczekałem chwile aż włączył się wentylator i bąbelki znikneły tylko dla odmiany przez rurke zaczął płyn wracać do zbiorniczka wyrównawczego gdy went. się wylączył poziom płynu w zbiorniczku zacząl się minimalnie podnosić i znowu bombelki.Wszystko jak dla mnie jest w porządku bez przedmuchów.Gdyby mimo włączenia wentylatora bombelki cały czas szły to znak ,że jest przedmuch jeżeli się myle to prosze mnie poprawić.Jeżeli płyn się rozszerza to przy takim układzie zbior-butelka zawsze będą bombelki zakladając ,że rurka w korku na zbiorniczku będzie pow. lustra plynu.Jeżeli chodzi o węże to wszystko OK tzn twrdnieją wraz ze wzrostem temp zaś spada ciśnienie gdy temp. się obniża.Doczytałem się na forum o twardych wężach i zapowietrzeniu układu ,ale jakoś mi to nie pasuje ponieważ układ jest ciśnieniowy a zaworek w korku "puszcza" przy 1.2 Atm przy tym ciśnieniu węże będą naprawde twarde .Myśle ,że właśnie zależność pomiędzy temperaturą a ciśnieniem będzie odpowiednim kryterium oceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli płyn się rozszerza to przy takim układzie zbior-butelka zawsze będą bombelki

Otóż moim zdaniem - nie. Wszystko ma swoje granice, rozszerzalność też przy stabilnej temperaturze. W szczelnym i dobrze odpowietrzonym układzie bąbelkowania nie ma, bo skąd by się miał stale brać w układzie chłodzenia gaz uchodzący z niego w postaci bąbelków. Corollę sprawdzałem pod tym kątem i żadnego bąbelkowania nie stwierdziłem możliwe, że to jest właściwość typowa dla meganek. Jak byłem w ASO na przeglądzie, to wykluczyli obecność przedmuchu, ale zademonstrowanego bąbelkowania nie umieli w żaden sposób wytłumaczyć.

Poczekałem chwile aż włączył się wentylator i bąbelki znikneły tylko dla odmiany przez rurke zaczął płyn wracać do zbiorniczka wyrównawczego gdy went. się wylączył poziom płynu w zbiorniczku zacząl się minimalnie podnosić i znowu bombelki.

Taki sam efekt kolega uzyska zwiększając obroty silnika. Jak kolega będzie miał płyn pod max, to przy szybkim zwiekszaniu obrotów poziom w zbiorniku będzie rósł i część tego płynu wyląduje w butelce, a później cofnie się z powrotem do zbiornika, ale to jest naturalne i wynika z bezwładności płynu.

Nie będę z kolegą polemizował na ten temat, najważniejsze że kolega jest zadowolony i przekonany, że przedmuchu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Teraz jestem jeszcze bardziej zadowolony :) zrobiłem próbe z wężykiem w miejscu odpowietrznika i bombelków brak na wolnych obrotach ,zaś po przegazowaniu pojawiają się malutkie dwa lub trzy .Jednak i to było dla mnie za mało ,założyłem mały trójnik przy zbiorniczku wyrównawczym " na górnym wężyku" i podłączyłem manometr -ciśnienie przy normalnej temp pracy ok 0.6 atm i stopniowo rośnie wraz ze wzrostem temp. przy temp nazwijmy "korkowej" i paru włączeniach wentylatora rośnie do max 0.9atm węże wtedy robią się naprawde twarde.Ciekawe ,że po jezdzie na trasie przy temp. zewnętrznej ok 10 c i stałej prędkości (wskaznik na desce min poniżej normalnej temp.) ciśnienie w układzie spadło do ok 0.1-0.2 atm węże miękkie.Więcej prób nie robilem ponieważ manometr nie wytrzymał temp.Będąc u rodziny zrobiłem próbe z butelką w trzech różnych samochodach -Leon,Ibiza i Mazda z tych trzech Mazda jest nowa i z dieslem pod maską.We wszystkich scenariusz był ten sam co w Megi.W Leonie było najwięcej bombelków i były widoczne nawet przy ujsciu wężeka odpowietrzającego do zbiorniczka po zakręceniu zbiorniczka i odczekaniu paru chwil znikały :) Nie polemizuje to tylko obserwacja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!