Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne stuki po odpaleniu.?


Rekomendowane odpowiedzi

witam, mam od jakiegoś czasu dziwny objaw przy odpalaniu, otóż dzieje się to tak raz na 10 - 15 odpaleń i na zimnym, odpala wtedy za tzw. pierwszym ale obroty przez kilka sekund są takie ze nawet obrotomierz się nie rusza dopiero po chwili wskakuje i z rury wyskakuje szara chmurka. jak go wtedy od razu zgaszę i odpalę to już jest ok. niby nie często żeby się martwic ale wole wiedzieć jakby miało mu się pogorszyć. silnik 1.9 D

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :) Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :)

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :)

Nikt was nie goni :) Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: :) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pasek na napinaczu, reką sprawdzałem to jest napięty, myślałem jeszcze że może jak za szybko puszcze rozruch to może nie załapuje wtedy dobrze.

 

Dodano: 23 sie 2013 - 06:25

dziś znowu. zapalił normalnie ale obrotomierz nie drgną po chwili zaczą szarpać i go zgasiłem. Potem odrazu zapalił normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pasek jest napięty to znaczy,że coś innego hamuje altka. Mogą to być łożyska. Miałem identyczne obiawy przy innym aucie i wtedy problemem okazao się łożysko alternatora. Po wymianie wszystko wróciło do normy.

Edytowane przez korbaB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

chyba będzie to łożysko bo pali ok ale doszły stuki po odpaleniu z okolicy altka.

 

Edit.

 

Witam mam pytanie gdyż dziś się problem nasilił. Po odpaleniu silnika wydobywają się dziwne stuki gdzieś z okolicy prawej strony ustępują one po około minucie na zimnym i są nie regularne. Z wujkiem próbowaliśmy znaleźć przyczynę i orzekł że to chyba łożysko altka szczególnie że w czasie stuku na jego obudowie wyczuwalne jest to stuknięcie i po około 30 sekundach pracy obudowa mocno się nagrzewa. Jak trzyma się go na wyższych obrotach to nie słychać tego. Czy łożysko może dawać takie objawy? dodam że jak włączy się światła to przez chwile przygasają się razem z wolnymi obrotami obrotami. Silnik 1.9 d więc szumy trudno stwierdzić choć zdaje mi się ze z okolic rolki szum dochodzi z takim pykaniem.

 

Kolego Maraft1 połaczyłem twoje 2 tematy w jeden, bo opisujesz w nich problem z alternatorem. Aston76

 

Dodano: 08 wrz 2013 - 08:36

co by mogło dawać jeszcze kilka stuków po odpaleniu z prawej strony? Bo ja dziś odpaliłem udało mi się zdążyć wsłuchać i jakby dochodziły gdzieś głębiej nic alternator. Mniej więcej wygląda to : stuk--------stuk stuk---stuk------stuk--------i cisza a jak dodam gazu to od razu już w ogóle nie stuka, w dodatku alternator po około minucie pracy silnika na wolnych jest dosyć mocno gorący.

 

Dodano: 08 wrz 2013 - 18:59

http://w862.wrzuta.pl/film/8SK995iJfkD/dscf6806

tutaj próbka dźwięku . głównie 15 - 22 sek. jak przytykam w tym czasie rękę to altka to czuć te stuki na obudowie bo dźwięku w komorze nie zlokalizuje dokładnie za bardzo się rozprasza.

 

Dodano: 09 wrz 2013 - 17:30

dziś pojazd poszedł na warsztat, wymienią szczotki, łożysko i rolkę ze sprzęgiełkiem. temat można zamknąć niema sensu ciagnać

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!