Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Długie nagrzewanie silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Meganka jest moim pierwszym dieslem (w dodatku to moja pierwsza zima z nią :mrgreen:)

zauważyłem trochę dziwną rzecz (jak dla mnie) silnik nagrzewa sie baaardzo wolno, przy temperaturze otoczenia -5C (rano, po nocce na dworze) potrzebuje min 10-12km spokojnej jazdy do nagrzania silnika (a wnętrze jako tako nagrzewa się po ~15km) czy to normalne w tym aucie?

 

pozdrawiam

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maper, w Gliwicach nie jest tak źle:) ale tak jak pisalspitfajer, wskazówka od temp. nie podnosi sie a już grzeje. do pracy mam 15km bez korków i po 3 km już konkretnie leci ciepło, zawsze przed dojazdem muszę obniżać temp. włącz klimę szybciej sie zagrzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje 15km rano robie raczej na luźnej drodze, zajmuje mi to ~15-20min, no i może ciuut przesadzilem z tym nie nagrzewaniem, po tych 15km w samochodzie to mam juz cieplutko, ale w poprzednim autku (corsa) bylo duzoooo lepiej, fakt że i samochdzik mniejszy..

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1.9 dTi i mam niestety podobnie. Wyjeżdżam z garażu w którym temp. jest dodatnia 5-8'C. Na zewnątrz -5 do +3'C i muszę przejechać 7-8km (przy 90-110 km/h) by wskazówka wogóle zaczęła się podnosić, przy 10km dochodzi dopiero do drógiej kreski. Do 85-90'C dochodzi dopiero przy 14-15km.

 

Wymieniłem dwa tygodnie temu termostat na nowy Vernet (taki jaki miałem orginalnie powinien otwierać przy 89'C) + wymiana płynu na Prestone -37'C. I lipa nadal czas grzania jest taki długi.

 

Może jeszcze ma na to wpływ brak osłony plastykowej pod silnikiem i model oleju w silniku teraz mam Valvoline MaxLife 10W-40. Olej myśle, że jest dobry ale będe musiał go zmienić, bo silnik zaczął mi moczyć. :mrgreen: widać zbyt dobrze czyści silnik z osadów.

 

Prawdopodobnie jak kupiłem auto to był w nim zalany minerał. Facet nawet nie wiedział na czym jeździ kiedy zadzwoniłem zapytać co jest w silniku to stwierdził: "lali mi z beczki w warsztacie"

- minerał przy 85 tyś. km :roll: :mrgreen: :evil:

Minerał miał tylko jeden plus już po przejechaniu 2 km przez miasto wskazówka temp. zaczynała się podnosić.

Lałem kolejno 1. Castrol Magnatec 10W-40; 2. Mobil Super 10W-40; obecnie 3. Valvoline MaxLife 10W-40;

już przy wylewaniu Mobila przy 105 tyś (był w kiepskim stanie po 7 tyś.) zaobserwowałem większe moczenie z turbiny i okolic bagnetu. Teraz na Valvoline dochodzi 108 tys. km i moczenie jest jakby intensywniejsze. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem wczoraj przyjemność przejechaniem się A4 1,9TDI i to samo. Wyjechałem z garażu gdzie temp wynosiła 12st.C a na dworze 0. Jechałem na trasie przepisowo czyli 90km/h. 80st. pokazało się dopiero po przejechaniu 15km. Tak te dzisiejsze diesle niestety chyba mają. Chciałem oczywiście mieć ciepło w autku więc temp ustawiłem na 28 co opóźniania dogrzewanie się silnika. W Berlingo nadmuch ustawiam na obieg zamknięty mając nadzieję, że ciepełko przyjdzie szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dzisiaj zauważyłem że megi strasznie wolno dochodzi do temperatury między 3 a 4 kreską na skali. Normalnie chyba z 15 km zrobiłem aż wskazówka znalała się an właściwym miejscu. Po południu gdy temperatura na dworze wzrosła - problem znikął.

Rano było zimno - to fakt - ale gdy chwycą mrozy to będe jechał 30 km i silnik się nie rozgrzeje przez ten czas! Termostat chyba jest ok bo gdyby się zaciął na otwartym obiegu to auto pewnie nigdy już by nie złapało odpowiedniej temp. - nie?

Czytałem gdzieś że na zimę niektórzy mają jaki zaślepki za grilem które powstrzymują powietrze przed chłodzeniem silnika.

 

Przeniosłem do istniejącego już tematu- lepper_pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na termostat, prawdopodobnie nie zamyka się całkowicie na zimnym silniku. Cały czas lekko przepuszcza płyn do chłodnicy. W efekcie trzeba więcej czasu, na nagrzanie silnika. Jak dawno wymieniałeś płyn w chłodnicy? Może najwyższy czas go zmienić? Być może kawałek jakiegoś śmiecia wpadł pod termostat i po prostu przyblokował go lekko.

Obserwuj co się będzie działo przez kilka kolejnych dni, jak będzie tak samo to trzeba by wymienić termostat, a przy okazji płyn chłodniczy, jak jest starszy niż 4-5 lat lub zrobione jest ponad 120 kkm (tak przynajmniej zaleca instrukcja).

Co do przysłaniania chłodnicy to ma to sens przy bardzo dużych mrozach tak w okolicach -25°C i niższych. Ale i tak powinno się wyjąć "przysłonę" po nagrzaniu silnika do normalnej temperatury. Po za tym powietrze przepływając przez chłodnicę, wpada do komory silnika i w ten sposób chłodzi elementy znajdujące się w niej jednocześnie zapewnia ciągła wymianę. Obecnie raczej się nie stosuje takich przysłon, no chyba że masz zamiar jeździć po Syberii. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do wskazań tej wskazówki ja podchodzę z dystansem. U mnie zwykle nie przekracza drugiej kreski na skali. W lecie, przy upałach jest między 2 a 3 kreską, a powyżej 3 -ciej włącza się wentylator. W czasie jazdy w trasie przy utrzymywaniu wysokich obrotów, spada z powrotem do 1 kreski. Nie sądzę żebym miał zepsuty termostat. Ponadto sprawdzałem spalanie - średnio wychodzi od 6,5 do 7,8. (5-6 l trasa 8-10 l miasto, silnik 1.6e). Gdybym jeździł po mieście zbyt długo na 'ssaniu' odbiło by się to na wynikach spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!