Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z turbiną i olejem


smarti123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Mam małą przypadłość w aucie otóż miesiąc temu padło mi turbo objawiło się to białym dymem który za kurzył całą ulice 4 pasmową i brakiem mocy. Auto odstawiłem do mechanika dobrze że je scholowałem bo przy okazji wywaliło mi cały olej na układ wydechowy i prawie silnik zatarłem.Mechanik wylał z układu wydechowego prawie 3 litry oleju i próbował wyczyścić katalizator ale na pewno tam zostało sporo oleju. W każdym razie kupiłem regenerowana turbinę na gwarancji, mechanik mi ja zamontował wymienił olej filtr oleju przeczyścił jakieś rurki nie mówił dokładnie co, w każdym razie stwierdził ze zrobił to co się robi po wymianie turbina. I tu się rodzi problem odebrałem od niego auto kurzyło chociaż już nie tak bo tylko wtedy jak się nagrzał katalizator i układ wydechowy. Kazał mi obserwować poziom oleju i jeździć delikatnie żeby nie męczyć na początku turbiny. Jeździłem tak jak mówił auto kurzyło pracowało dobrze wszystko dobrze gdy katalizator się nagrzał spalanie pokazywało na poziomie 11 l i powyżej i dziwnie się nagrzewał chociaż kontrolka wskazywała normalna temperaturę i nagle po przejechaniu 60 km okazuje się ze w silniku nie mam prawie wcale oleju i dalej holuje auto do tego samego mechanika stwierdza ze turbina pije olej bo w układzie wydechowym na maglownicy i sankach jest olej. wiec biorę turbinę jadę tam gdzie ja kupiłem oni mi ja sprawdzają pod każdym względem i stwierdzają ze jest wszystko ok. proszę o jakieś pomysły bo mi i mojemu mechanikowi już brakuje.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze dobrze by było zdiagnozować pierwszą przyczynę awarii turbo żeby ew. wyeliminować (sprawdzić membranę odmy czy nie poszła w dolot i ciśnienie oleju na turbo).

<><><><><><><><><><>><><><><>

Jak wywaliło olej to poszedł w wylot i dolot. Z tego co piszesz to prawdopodobnie czyszczone były rury do intercoolera, pytanie czy czyszczony był sam intercooler (konieczne zdjęcie zderzaka), odma i przewód od komory korbowej do odmy.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Jak Ci dymi i nie jedzie to prawdopodobnie zawalony jest olejem katalizator - do wycięcia. Mogła to być przyczyna drugiego wywalenia oleju (wystarczyłoby też, że zapchany był olejem np intercooler, odma etc.) Zatkany wydech przez katalizator doprowadził do wzrostu ciśnienia i olej wyszedł tam gdzie mu było bliżej.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Podsumowując: na początek to bym proponował zmienić mechanika bo tak na moje oko to na nowoczesnych dieslach się słabo zna skoro pomysłów nie ma ...

<><><><><><><><><><>><><><><>

Spróbować ustalić gdzie poszedł olej, porządnie wyczyścić cały dolot - rury, intercooler, odmę, sprawdzić kolektor wydechowy i katalizator, wyciąć/wymienić jak zapchany. Założyć turbo z przestrzeganiem zaleceń montażowych. Podjechać na kompa żeby sprawdzić ciśnienie doładowania i inne parametry.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszej przyczyny awarii nie znam tamto turbo także było po regeneracji i możliwe że po prostu je wymęczyłem mocniejszą jazdą. Przy drugim turbo podejrzewam że wyczyścił wylot i dolot ale czy IC to nie mam pojęcia, czy w ogóle zaglądał w odmę... .Autko po wymianie zachowywało się normalnie, paliło obroty idealne silnik pracował idealnie tylko ten dym jak rozgrzewał się katalizator, ciepło które wydobywało się z pod maski tzn tak jak wcześniej pisałem na kontrolce nie pokazywało żeby temp. w silniku była wyższa niż zawsze ale po podniesieniu maski było odczuwalne, no i jak już trochę po chodził to z wydechu kapało parę kropel oleju i tak samo jak postał przez noc.I te spalanie czasami 11 l czasami 20 l komputer pokazywał.Tak podejrzewałem że może przez ten przytkany katalizator się grzeje bo spaliny mogą się kumulować przed nim, wzrosło ciśnienie i wypchało olej zamiast zwrócić go. Zdziwiło mnie jak zadzwoniłem do mechanika i on bez zaglądnięcia pod maskę stwierdził że turbo leje a później pokazywał mi po wymontowaniu turba plamki oleju na dwóch z trzech rurek wchodzących do turba. W większości olej prawdopodobnie poszedł znowu w wydech bo włożyłem palce do rury wydechowej i wyciągnąłem je całe w oleju, no i tak jak mówiłem oblało maglownice jakieś sanki(tak stwierdził mechanik.Jak już zrobi mi ta usterkę to od razu jadę na kompa wszystko sprawdzić.dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!