Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sterowanie lusterek


Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni Panowie piszę bo nie znalazłem tego tematu na forum. Chodzi o taką sprawę pojazd scenic II 130 KM 1,9dci rocznik 2005 sterowanie lusterkami działa tak lewe jak i prawe ale nie działa funkcja automatycznego zamykania lusterek po ustawieniu przełącznika w pozycję składania i zamknięciu samochodu centralnym, i odwrotnie przy otwarciu pojazdu lusterka powinny się automatycznie rozłożyć ale ta funkcja nie działa, proszę mi podpowiedzieć co może być przyczyną nie chcę aby mi mechanicy z powodu nieskładających się lusterek rozebrali połowę auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po ustawieniu przełącznika w pozycję składania i zamknięciu samochodu centralnym, i odwrotnie przy otwarciu pojazdu lusterka powinny się automatycznie rozłożyć ale ta funkcja nie działa

Nie ma takiej opcji....

Jeśli nic nie masz przerobione, to niestety takie działanie jest tylko marzeniem.....

Z tego co wiem, tylko 3 sceniole w Polsce tak mają ale nie jest to fabrycznie zrobione....

Fabrycznie jest tak:

Lusterko kierowcy zamyka się po zatrzaśnięciu drzwi, jak przedtem ustawiłeś przełącznik w pozycję składania. Po stronie pasażera natychmiast jeśli drzwi są zamknięte.

Otwierają się też dopiero jak drzwi zaczynasz otwierać. To tak działa z automatu, by przy otwieraniu drzwi lusterek drzwiami nie urwać.

Rozkłada się to lusterko, przy którym drzwi otwierasz.

Jeśli chcesz mieć tak jak sobie to wymyśliłeś, zapraszam do odpowiedniego tematu i manuala jaki na forum zamieściłem, w którym opisałem przeróbkę tego fabrycznego sterowania na takie sterowanie automatyczne z karty lub HF, nawet jak przełącznik jest w pozycji 0.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien, słuszna uwaga, jednak wydaje mi się, że kolego miał tu na myśli, że składanie lusterek w ogóle nie działa, a po prostu trochę źle rozumiał zasadę działania tej funkcji.

Tak więc kol. Savoni, sprecyzuj swoją wypowiedz - czy składanie lusterek w ogóle nie działa (mam tu na myśli fabryczne działanie, tak jak wyżej opisano), czy nie działa tak jak Ty byś tego chciał?

Lusterko kierowcy zamyka się po zatrzaśnięciu drzwi, jak przedtem ustawiłeś przełącznik w pozycję składania. Po stronie pasażera natychmiast jeśli drzwi są zamknięte.

Hmmm, a to nie to samo? Jak mam to rozumieć? Zasada działania jest chyba taka sam dla prawej i lewej strony. Lusterka są złożone przy zatrzaśniętych drzwiach, a rozłożone przy otwartych i tyle. Oczywiście w sytuacji gdy przełącznik jest w pozycji składania. Nie korzystam z tej funkcji, to może czegoś nie wiem. :)

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, a to nie to samo?

Tak to jest to samo. zazwyczaj jednak mając wersję fabryczną przełącznik przekręca kierowca, bo jest po jego stronie, wtedy gdy swoje drzwi ma już otwarte i uchylone, by lusterko niepotrzebnie nie machało 3 razy: raz po przekręceniu przełącznika się składa, po otwarciu drzwi rozkłada i po ich zamknięciu po wyjściu z auta składa się ponownie.

W praktyce zazwyczaj otwieramy drzwi, wysiadamy, przekręcamy przełącznik i w tym momencie składa się te po stronie pasażera jak tamte drzwi są zamknięte, zatrzaskujemy drzwi kierowcy i lusterko się składa tylko raz.

Specjalnie opisałem taką opcję, bo kierowca w aucie jest zawsze, a pasażer niekoniecznie i takie pojedyncze działanie prawego może wystąpić, co jest normalne, a też może budzić różne domysły u niezorientowanych.

kolego miał tu na myśli, że składanie lusterek w ogóle nie działa

Raczej nie bo napisał:

sterowanie lusterkami działa tak lewe jak i prawe ale nie działa funkcja automatycznego zamykania lusterek po ustawieniu przełącznika w pozycję składania i zamknięciu samochodu centralnym,

Czyli lusterka składane posiada, działają przy ręcznym sterowaniu ale nie składają się, ani nie rozkładają jak centralny otwiera lub zamyka auto.

Czyli wszystko jest zgodne i poprawne z tym co wymyślili i zrobili projektanci.

Mnie też to drażniło ale ze względu na częste używanie tego pokrętła do składania lusterek. Właśnie w obawie o jego trwałości zrobiłem sobie automat, sterowany centralnym zamkiem.

Teraz każdorazowo przy blokowaniu zamków lusterka się składają i otwierają przy odblokowaniu, nawet bez otwierania drzwi, a przełącznik nie jest już ponad rok ruszany i jest w jednej z 3 przednich pozycji: L-0-P

Edytowane przez gojgien
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest to samo.

Ok, tak właśnie myślałem, czyli wszytko jasne. :)

Co do głównego problemu, jeśli tak rozumieć sprawę, to się zgodzę. Ja to jednak trochę inaczej zinterpretowałem, a mianowicie, że sterowanie szkłami lusterek działa (prawe i lewe), a właśnie składanie nie działa.

Jednak, to tylko przypuszczenia. Niech się autor tematu wypowie, co miał na myśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, mam do Was pytanie, potrzebuję gniazdko do sterowania lusterkami w Scenic II z 2005 roku automat, i czy ta część działała by ze Scenica z 2004 roku, skrzynią manualną, samochód wersji angielskiej? Pytam bo to jedyne gniazdko które udało mi sie znaleźć. a w serwisie renault koszt to 200zł... Dodam że weście gniazdka jest takie samo.

Edytowane przez paribas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie pasować. Powinno pasować nawet w Laguny jednak podłączyć musisz odpowiednie przewody do odpowiednich pinów, i nie po kolorach ale miejscami.

Laga i sceniol czy megana mają inne połączenia w przełączniku, pomimo że te same wtyczki i przełączniki wygladają identycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tak to jest to samo. zazwyczaj jednak mając wersję fabryczną przełącznik przekręca kierowca, bo jest po jego stronie, wtedy gdy swoje drzwi ma już otwarte i uchylone, by lusterko niepotrzebnie nie machało 3 razy: raz po przekręceniu przełącznika się składa, po otwarciu drzwi rozkłada i po ich zamknięciu po wyjściu z auta składa się ponownie.

W praktyce zazwyczaj otwieramy drzwi, wysiadamy, przekręcamy przełącznik i w tym momencie składa się te po stronie pasażera jak tamte drzwi są zamknięte, zatrzaskujemy drzwi kierowcy i lusterko się składa tylko raz.

Specjalnie opisałem taką opcję, bo kierowca w aucie jest zawsze, a pasażer niekoniecznie i takie pojedyncze działanie prawego może wystąpić, co jest normalne, a też może budzić różne domysły u niezorientowanych.

 

Raczej nie bo napisał:

 

Czyli lusterka składane posiada, działają przy ręcznym sterowaniu ale nie składają się, ani nie rozkładają jak centralny otwiera lub zamyka auto.

Czyli wszystko jest zgodne i poprawne z tym co wymyślili i zrobili projektanci.

Mnie też to drażniło ale ze względu na częste używanie tego pokrętła do składania lusterek. Właśnie w obawie o jego trwałości zrobiłem sobie automat, sterowany centralnym zamkiem.

Teraz każdorazowo przy blokowaniu zamków lusterka się składają i otwierają przy odblokowaniu, nawet bez otwierania drzwi, a przełącznik nie jest już ponad rok ruszany i jest w jednej z 3 przednich pozycji: L-0-P

 

Witam

mam od niedawna scenica i interesowało by mnie jak to zrobiłeś że składają się automatycznie bez względu w jakiej pozysji znajduje się przełącznik L-O-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

witam mam pytanie mam Scenica z 2004 2.0 16V T gdzie posiadam składanie lusterek elektrycznie , jak wezme pokrętło na składanie to prawe lusterko składa sie , a gdy dzwi otworze to się rozkłada a lewe tylko sie składa a nie rozkłada podczas otwierania dzwi co to może być? . I jak zrobić żeby sie rozkładały i składaly automatycznie z pilota.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By się to lewe rozkładało, to trzeba poszukać usterki.

A by się składały i rozkładały z "pilota", raczej z przycisków karty, to trzeba dorobić układ jaki opisałem, albo podobny - własnego pomysłu.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!