Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy na zimnym silniku, brak mocy, dziwny świst


defox

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam Megane Coupe 1.6 16V z 114k przebiegiem. Kilka miesięcy po zakupie pojawił się problem polegający na zapalaniu się kontrolki związanej z wtryskiem paliwa w czasie jazdy i jednoczesnym wchodzeniu silnika na obroty rzędu 1500-2000. Wtedy następowało jakby zawieszenie się na tych obrotach i dodatkowo brak jakiejkolwiek reakcji na pedał gazu. Jedynym sposobem na kontynuowanie jazdy było wyłączenie silnika i ponowne go uruchomienie. Po tym zdarzeniu zaświecił się 'check engine'. Pojechałem na diagnostykę, która wykazała błąd czujnika położenia przepustnicy, siłownika przepustnicy i coś jeszcze, ale nei jestem w stanie sobie tego przypomnieć. Po wykasowaniu błędów nie powracały aż do następnego tego typu zdarzenia. Później kupiłem interfejs i sam kasowałem błąd, jednak za każdym razem pojawiał się tylko błąd czujnika położenia przepustnicy. Taka sytuacja występuje co kilkaset kilometrów, czasami zaraz po ruszeniu, a czasami w czasie jazdy. Opisuję to bo może mieć to związek z moim problemem.

 

Ostatnio doszły jeszcze dziwne objawy na zimnym silniku. Odpala zazwyczaj bez problemu, obroty na zimnym silniku utrzymują się na około 1100RPM po czym spadają do 750, więc w sumie ok. Czasami zdarza się, że odpala dość ciężko i wtedy przy 1100RPM występują drgania całej budy. Na biegu jałowym, po wciśnięciu pedału gazu obroty najpierw spadają, czuć że auto przygasa po czym powoli rosną. Występuje opóźniona reakcja na gaz, ale tak było od początku (nie wiem czy tak ma być?). Po ruszeniu, a szczególnie na biegu wstecznym trzeba dodawać dużo gazu, żeby jechać bo czuć że auto przygasa, jednak nie gaśnie. Przy normalnej jeździe i przyspieszaniu silnik bardzo przerywa, potrafi się strasznie przymulić po czym wystrzelić jak rakieta. Po zagrzaniu się taki problem nie występuje.

 

Jest coś jeszcze. Mianowicie zauważyłem, że auto straciło moc. Zdarzają się momenty kiedy jedzie tak jak kiedyś, ale jest to sporadyczne, najczęściej czuć ten spadek mocy. Ostatnio wymieniłem filtr powietrza i zaraz po tej wymianie wydawało mi się że jest ok jeśli chodzi o moc, ale po kilku dniach wszystko powróciło do 'normy'. Nadmienię jeszcze, że po wizycie w zakładzie blacharskim gdzie auto było naciągane dosłownie centymetr po małym kuku z tyłu, zauważyłem dziwny świst pojawiający się w momencie dodawania gazu. Na biegu jałowym taki dźwięk nie występuje. Zakładam że jest to związane z wydechem, może złączem elastycznym?

 

Dodam, że kiedyś na 2 biegu bez problemu osiągałem 100km/h, teraz tylko 85.

 

Wyczyściłem przepustnicę, jednak nie dało to żadnych efektów. Cewki mam fabryczne Denso, gdzieś przeczytałem że są bezawaryjne? Świece NGK wyglądają ok, ale wymienię je. Jakieś sugestie?

Edytowane przez defox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydało by się uzupełnienie profilu, bo nie do końca wiadomo jaki masz dokładnie silnik.

Skoro masz powtarzający się błąd czujnika położenia przepustnicy to już dawno trzeba go było wymienić, używaną przepustnicę można dostać już za 50 zł, przełożenie silniczka krokowego i czujnika położenia przepustnicy to jakieś 30 min i by się w tedy wyjaśniło.

Poza tym wydaje mi się, że objawy braku mocy dodatkowo to szarpanie na zimnym, dziwne że dzieje się to przy takich obrotach, wskazywało by na problem z zapłonem lub zasilaniem paliwa/wtryskami.

Zaczął bym jednak od zapłonu, do czyszczenia czujnik położenia wału, świece do wymiany tylko teraz nie pamiętam czy NGK to dobry wybór, ja co prawda jeżdżę na nich drugi rok i jest OK, ale poprzednie wywaliłem po prawie roku od założenia.

Jak będziesz wymieniał świece to dokładnie wyczyść gniazda cewek i świec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wymiana świec nic nie dała. Przy dodawaniu gazu silnik przygasa razem ze światłami. Zauważyłem jeszcze że odcięcie nie występuje przy tych samych wartościach obrotów. Raz jest to 4.5k RPM, raz 5.5k, 6k. Jakie jeszcze mogą być przyczyny takiego zachowania?

 

Lepiej kupić całą używaną przepustnicę, czy sam czujnik położenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!