Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy na zimnym silniku, brak mocy, dziwny świst


defox

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam Megane Coupe 1.6 16V z 114k przebiegiem. Kilka miesięcy po zakupie pojawił się problem polegający na zapalaniu się kontrolki związanej z wtryskiem paliwa w czasie jazdy i jednoczesnym wchodzeniu silnika na obroty rzędu 1500-2000. Wtedy następowało jakby zawieszenie się na tych obrotach i dodatkowo brak jakiejkolwiek reakcji na pedał gazu. Jedynym sposobem na kontynuowanie jazdy było wyłączenie silnika i ponowne go uruchomienie. Po tym zdarzeniu zaświecił się 'check engine'. Pojechałem na diagnostykę, która wykazała błąd czujnika położenia przepustnicy, siłownika przepustnicy i coś jeszcze, ale nei jestem w stanie sobie tego przypomnieć. Po wykasowaniu błędów nie powracały aż do następnego tego typu zdarzenia. Później kupiłem interfejs i sam kasowałem błąd, jednak za każdym razem pojawiał się tylko błąd czujnika położenia przepustnicy. Taka sytuacja występuje co kilkaset kilometrów, czasami zaraz po ruszeniu, a czasami w czasie jazdy. Opisuję to bo może mieć to związek z moim problemem.

 

Ostatnio doszły jeszcze dziwne objawy na zimnym silniku. Odpala zazwyczaj bez problemu, obroty na zimnym silniku utrzymują się na około 1100RPM po czym spadają do 750, więc w sumie ok. Czasami zdarza się, że odpala dość ciężko i wtedy przy 1100RPM występują drgania całej budy. Na biegu jałowym, po wciśnięciu pedału gazu obroty najpierw spadają, czuć że auto przygasa po czym powoli rosną. Występuje opóźniona reakcja na gaz, ale tak było od początku (nie wiem czy tak ma być?). Po ruszeniu, a szczególnie na biegu wstecznym trzeba dodawać dużo gazu, żeby jechać bo czuć że auto przygasa, jednak nie gaśnie. Przy normalnej jeździe i przyspieszaniu silnik bardzo przerywa, potrafi się strasznie przymulić po czym wystrzelić jak rakieta. Po zagrzaniu się taki problem nie występuje.

 

Jest coś jeszcze. Mianowicie zauważyłem, że auto straciło moc. Zdarzają się momenty kiedy jedzie tak jak kiedyś, ale jest to sporadyczne, najczęściej czuć ten spadek mocy. Ostatnio wymieniłem filtr powietrza i zaraz po tej wymianie wydawało mi się że jest ok jeśli chodzi o moc, ale po kilku dniach wszystko powróciło do 'normy'. Nadmienię jeszcze, że po wizycie w zakładzie blacharskim gdzie auto było naciągane dosłownie centymetr po małym kuku z tyłu, zauważyłem dziwny świst pojawiający się w momencie dodawania gazu. Na biegu jałowym taki dźwięk nie występuje. Zakładam że jest to związane z wydechem, może złączem elastycznym?

 

Dodam, że kiedyś na 2 biegu bez problemu osiągałem 100km/h, teraz tylko 85.

 

Wyczyściłem przepustnicę, jednak nie dało to żadnych efektów. Cewki mam fabryczne Denso, gdzieś przeczytałem że są bezawaryjne? Świece NGK wyglądają ok, ale wymienię je. Jakieś sugestie?

Edytowane przez defox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydało by się uzupełnienie profilu, bo nie do końca wiadomo jaki masz dokładnie silnik.

Skoro masz powtarzający się błąd czujnika położenia przepustnicy to już dawno trzeba go było wymienić, używaną przepustnicę można dostać już za 50 zł, przełożenie silniczka krokowego i czujnika położenia przepustnicy to jakieś 30 min i by się w tedy wyjaśniło.

Poza tym wydaje mi się, że objawy braku mocy dodatkowo to szarpanie na zimnym, dziwne że dzieje się to przy takich obrotach, wskazywało by na problem z zapłonem lub zasilaniem paliwa/wtryskami.

Zaczął bym jednak od zapłonu, do czyszczenia czujnik położenia wału, świece do wymiany tylko teraz nie pamiętam czy NGK to dobry wybór, ja co prawda jeżdżę na nich drugi rok i jest OK, ale poprzednie wywaliłem po prawie roku od założenia.

Jak będziesz wymieniał świece to dokładnie wyczyść gniazda cewek i świec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wymiana świec nic nie dała. Przy dodawaniu gazu silnik przygasa razem ze światłami. Zauważyłem jeszcze że odcięcie nie występuje przy tych samych wartościach obrotów. Raz jest to 4.5k RPM, raz 5.5k, 6k. Jakie jeszcze mogą być przyczyny takiego zachowania?

 

Lepiej kupić całą używaną przepustnicę, czy sam czujnik położenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!