Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam Megane I 1996r 1.6 8v 90km wersja bez klimy.

Poprzedni właściciel jeździł na wodzie i prawdopodobnie do nagrzewnicy dostał sie kamień co powoduje brak ogrzewania w środku.

Przewód idący do nagrzewnicy, dolny jest ciepły natomiast górny juz nie.

 

Czy to oznacza ze nagrzewnica jest cała zapchana w kamieniu?

Czy warto spróbować wsadzić końcówkę myjki i przeczyścić ją pod ciśnieniem wodą?

Czy nagrzewnica z meganki 1.6 8v 75km wersja Z KLIMĄ będzie pasować bo mam taka w zapasie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy warto spróbować wsadzić końcówkę myjki i przeczyścić ją pod ciśnieniem wodą?

Może nie myjką, możesz zniszczyć nagrzewnicę i będziesz miał jeszcze większy problem.

Osobiście, wyjął bym nagrzewnicę (manual na Downloadzie) i zalał na noc roztworem kwasku cytrynowego (1 łyżka kwasku na 1l wody)

A potem jeszcze raz pod kran, jak nadal będzie problem operację powtórzyć. Powinno pomóc, jak nie pomoże trzeba szukać nowej nagrzewnicy. Nie wiem czy nagrzewnice są takie same, wyjmiesz i porównasz będziesz wiedział skoro masz "na stanie" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o to chodzi ze nie chce jej wyjmować bo z tego co sie orientuje to dość sporo roboty. wolałbym w jakiś sposób ją oczyścić z tego kamienia bez wyciągania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wariowała raz była ok, a raz tylko do 70 dochodziło i ogrzewania nie było.zdjąłem węże z obudowy termostatu te które idą do nagrzewnicy podłączyłem wąż z bieżącą wodą przepłukałem kilka razy w jedną i w drugą aż woda z koloru brązowo-rudego zmieniła się na przezroczystą. Potem zalanie świeżym płynem i odpowietrzenie układu i ogrzewanie oraz temp wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to podłącze kran do nagrzewnicy, przepłuczę ją gorącą wodą, jak nie pomoże to spróbuje wlać kwasku cytrynowego i ponownie spróbuje przepłukać.

 

Dodano: 05 paź 2013 - 12:57

Witam

Wiec tak:

Wlałem rozrobiony gorącą woda kwasek cytrynowy, odczekałem i wsadziłem wąż ogrodowy i pod ciśnieniem z kranu przepłukałem wodą.

Operacja dała dość spory efekt. Już dmucha dość ciepłe powietrze ale w poprzedniej megance miałem jeszcze lepsze ogrzewanie dlatego wiem ze to nie jest jeszcze to.

 

Czy znacie może jakiś środek na czyszczenie nagrzewnic bo coś mi się wydaje ze jeszcze można odratować tą nagrzewnice :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zastosować specjalne środki chemiczne do odkamienienia czajników, albo po prostu ocet, ten jest najmocniejszy z domowych środków:

6. Ocet - chyba najskuteczniejszy domowy odkamieniacz, który potrafi poradzić sobie nawet ze sporym osadem. Do czajnika należy wlać szklankę octu i pół szklanki wody, następnie zagotować i odstawić na ok. godzinę. Aby pozbyć się ostrego zapachu, konieczne będzie dokładne umycie i kilkukrotne zagotowanie wody.

 

Pomoc ze sklepu

Gdy domowe metody zawiodą, czajnik można spróbować uratować za pomocą środków dostępnych w sklepach. Mimo że zawierają one silne środki chemiczne, nie zawsze są skuteczne. Należy pamiętać, żeby wybierać tylko te preparaty, które zostały dopuszczone do czyszczenia urządzeń mających kontakt z żywnością. W przeciwnym razie ich użycie może być bardzo niebezpieczne!

 

Niektóre z odkamieniaczy dostępnych na rynku:

1. WPRO – cena: ok. 15 zł/250 ml

2. Kamix – cena: ok. 5 zł/50 g

3. Dr. OK – cena: ok. 13 zł/480 g

4. Dr. Beckmann – cena: ok. 15 zł/250 ml

5. Swirl – cena: ok. 10 zł/250 ml

 

http://rtvagd.wp.pl/kat,1032165,title,Jak-usunac-kamien-z-czajnika-Domowe-sposoby-na-odkamienianie,wid,14981083,wiadomosc.html?ticaid=1116dd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam

Dzięki wielkie za podanie tych środków. Jak narazie nie będę ich używał bo ogrzewanie daje rade, zobaczymy jak będzie w mrozy :)

Teraz kilka Pytanie:

Dlaczego muszę robić częste ale nie duże dolewki (centymetr nad minimum) płynu chłodniczego? ubywa mi go do poniżej minimum. Sprawdzałem wszystkie przewody i układ wydaje się ze jest szczelny.

No i drugie pytanie dlaczego na postoju nie ma ogrzewania idzie letnie powietrze a gdy zacznę jechać ogrzewanie za 1-2 minuty wraca do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!