Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane I 1,6 90kM, falujące obroty


EasyMan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam renault megane I z 1996r 1,6 +LPG , i obroty mi falują czasem nawet gaśnie. Przeczytałem wiele tematów i dowiedziałem się że to może być zapchana przepustnica, nie dawno czyściłem silnik krokowy i zauważyłem że cały jest jakby w sadzy. Zatem mam takie pytanie czy ktoś kto nie ma z byt dużej wiedzy o położeniu i wyglądzie przepustnicy może śmiało sam to robić, bez obawy że coś popsuje? Czy lepiej się udać do mechanika, i po ile taka usługa chodzi, bo jeździłem po mechanikach i jakoś nikt tego nie robi, że trzeba szukać kogoś kto silniki naprawia. Czy jest lepszy "Manual" od tego bo to nie mój silnik(inaczej wygląda) http://megane.com.pl/files/download/40-wymiana-uszczelek-przepustnicy-i-uszczelnienie-kolektora-dolotowego/ /?

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego silniczek krokowy jest przykręcany do przepustnicy, z przodu jej dochodzi gruba rura od filtra powietrza na pewno znajdziesz. Pamiętaj o uszczelnieniu wszystkiego po wyczyszczeniu koledzy mówią żeby założyć nowe uszczelki zgadzam się z tym, ale mi wystarczył sylikon :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ta mała częśc obok silnika krokowego zaznaczona czerwoną obręczą to jest przepustnica ? thumb_hosting_zdjec_1380976142__dsc00886.jpg

 

Śmiało moge to rozkręcić i wyczyść bez obawy że wyskoczy jakaś sprężynka przy demontażu?

 

Bo tak już się mi ten silnik dłąwi strasznie, na gazie lepiej pali niż na benzynie, a na benzynie lepiej trzyma obroty niż na gazie.

Edytowane przez EasyMan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak chyba to nie przepustnica, bo zobaczyłem że w miarę czysta jest:

zdjęcie przed thumb_hosting_zdjec_1381253731__dsc00888.jpg

zdjęcie po czyszczeniu szmatką thumb_hosting_zdjec_1381253809__dsc00889.jpg

Podczas dodawania gazu i puszczenia pedału to obroty spadają i tak przy 2000obr. słychać jakby taki dziwny wybuch, co to może być?

 

Przeczytałem ten temat http://megane.com.pl/topic/14962-jak-proponujecie-sprawdzic-cewki/

i u mnie dobrze odpala na ciepłym silniku, problem jest na zimnym, nie chce odpalić długo trzeba kręcić rozrusznikiem zanim załapie, więc to dalej mogą być cewki?

 

ps. ciągle podkreśla mi ten błąd na ZOBACZYŁEM ( i zawsze kminie co źle wpisuje :)

Edytowane przez EasyMan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy mówi mi że miał to samo w audiku, wymienił cewki i niby wszystko było już dobrze, tylko jak cewki działają, to czy jest sens nowe kupować 50-100zł.

Ale chyba będę musiał bo świece wymienione, przepustnica i silnik krokowy przeczyszczony. Jak mówisz, że silnik krokowy wymieniłeś to może i cewki mogą być, teraz muszę zobaczyć czy samemu mogę wymienić te cewki.

 

Jeszcze piszą, że to może być sonda lambda, bo niby jak się katalizatora nie ma to niby się rypie, tak czytałem.

 

Ja miałem pewnego czasu problem, że w aucie nie chciały się zgasić pozycyjne, czasami gasły czasami zapalały się, później chyba się coś zjarało, bo auta nie chciało odpalić, okazało się, że na tym samym przewodzie szły pozycyjne i cewki i coś jeszcze, więc na szybko mechanik mi połączył z reflektorem (pozycyjne) z bezpiecznikiem od cewek, bo nie było na nich napięcia (to znajduje się pod maską po stronie kierowcy), ale raczej to nie jest tym spowodowane ponieważ wcześniej było tak samo. Czy jednak może?

Edytowane przez EasyMan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdził bym jeszcze ten sposób który napisał " P_r_z_e_m_o "

"Te silniki są wrażliwe na wilgoć w gniazdach cewek, Czasami dochodzi do tego, że szarpie muli i nierówno pracuje.

Wystarczy jednak wyjąć cewki przetrzeć je szmatką zwilżoną WD (ja przynajmniej tak robię) i dokładnie wytrzeć gniazda cewek i problem ustępuje.

Świece bym wymienił w końcu to jakieś 60-70 zł. "

 

Tylko nie wiem co dokładnie mam wycierać tą szmatką, i czy wyjęcie cewki jest proste?

Jak patrze na te cewki na allegro to jedne są jakieś podłużne a drugie to jakieś sześcienne, to ja chyba mam te sześcienne to co mam tam przecierać, żeby było dobrze?

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za swiece zaplacilem cale 50zl , to nie duzo :) ale niestety nie pomoglo , ja tez nie wiem ... ale spróbuj wszystko przetrzeć.

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

Kolego, zwracaj większą uwagę na polskie znaki, ponieważ dość często je gubisz. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba rozgryzłem o co chodzi, zobaczyłem, że rozwaloną mam łapę silnika po naprawie autko zaczęło ciszej chodzić, łatwiej odpalać, kabina przestała się trząść, oraz trzyma obroty; zobacz to u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie wiem co dokładnie mam wycierać tą szmatką, i czy wyjęcie cewki jest proste?

A kolega zwrócił uwagę z jakiego wątku pochodzi cytowana wypowiedź?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!