Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak odłączyć zawór EGR 1.9 dTi


tomekkw

Rekomendowane odpowiedzi

Zawory EGR stosowane są głównie dla poprawienia czystości spalin gdyż przy określonych obrotach silnika część spalin przez ten EGR wraca do kolektora ssącego.Zawór w zielonym kólku to zawór sterujący otwarciem EGR /otwiera i zamyka podciśnienie/.Jeśli zawór ten zanieczyści się nagarem to się niedomyka i znacznie większa część spalin dostaje się do kolektora ssącego i szczególnie przy przyspieszaniu z rury wydostaje się czarny dym/dużo paliwa-mało tlenu.Jeśli tak jest to można go wymontować i spróbować go wyczyścić i uruchomić aby się dobrze domykał.Otwieranie sprawdzić podciśnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

w temacie czyszczenia zaworu EGR polecam manuale na forum laguny

http://renaultlaguna.pl/forum/viewtopic.php?t=2778

http://renaultlaguna.pl/forum/viewtopic.php?t=2451

 

opisano tam sposób postępowania ze starszym i nowszym typem EGR

tj. tym, który widnieje na fotce zrobionaj przez tomekkw i nowszym

 

Podaj jeszcze login i pass do wejścia pod te linki, lub podaj inny sposób zobaczenia tych materiałów, bez potrzeby zakładania konta na LKP - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Ja chciałbym się podpiąć do tego tematu o egr. Posiadam scenica II 1.9 dci.Przebieg +/- 10200km. W tym tygodniu co jakiś czas zaczęła mi mrygać na krótko kontrolka "service". Dosłownie na sekundę i jak np. w tym momencie wyprzedzałem,to ona mrygnęła i silnik tracił moc.Ale od wczoraj już świeci prawie cały czas podczas jazdy i wyskoczył komunikat "check injection".Objawy jak przy zabrudzonym zaworze egr.Pojechałem wieczorem do aso na diagnostykę i okazało się,że to właśnie przez ten egr się wszystko dzieje i trzeba go przeczyścić,powinno pomóc. Więc umówiłem sie z tym na jutro po południu.Wczoraj,już po wizycie w aso,poczytałem trochę o samodzielnym czyszczeniu tego ustrojstwa i pomyślałem,że to nie jest takie trudne i powinienem sobie poradzić.Ale jak otworzyłem dziś maskę i zlokalizowałem egr,to zwątpiłem,bo w scenicu dostęp do tego jest bardzo ograniczony.Wszystko tak poupychane,że ręki nie wciśnie.Gdybym miał kanał,lub podnośnik to co innego.W aso powiedzieli,że im zejdzie z tym ok. 3h.Więc czeka mnie lekkie uszczuplenie portfela. Pozdrawiam.

Nie byłem nigdzie u żadnego mechanika,bo nie miałem czasu.Wymieniłem filtr powietrza,bo był w stanie okropnym.Zatankowałem kiedyś cały bak verwy. A co tam! Zaszalałem. Po przejechaniu ok.400km,stylem raczej mało oszczędnym nie świeci żaden komunikat,wszystko wróciło do normy,silnik normalnie pracuje. I co Wy na to koledzy? Cud? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czyściłem wczoraj egr był tak zasyfiony że hej czarnym mułem.Powiem wiecej jak odpiąłem rury które ida od kolektora do intercoolera i wsadziłem palec do kolektora to sie przerazilem,tam jest pełno jakiejś czarnej mokrej mazi(wygląda jak smoła) nie wiem od czego.Powiem,że taki sam smród wydobywa sie także z rury wydechowej.Powiedzcie co to możę być.Gdzie leży przyczyna (wtryski,pompa czy może coś innego).Z góry dziekuje za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

A ja z innej beczki ale też zaworek.

Mój mechanik powiedział że mój zworek tak się zapiekł że nie może go odkręcić by przeczyści ani go zaślepić. Potrzebny jest zakup nowego. Czy możliwym jest aby zawór aż tak się zapiekł>? Jak jest jego procedura odkręcenia ?Czy jak się zapiekł to trzeba będzie coś jeszcze wymieniać ?

Bardzo bym liczył na jakieś odpowiedzi bo jeśli chodzi o silniki dCi jestem ciemny jak tabaka w rogu....

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możliwym jest aby zawór aż tak się zapiekł>? Jak jest jego procedura odkręcenia
bardzo możliwe.

pyt2.Odkręcasy 3 srubki i psikasz,psikasz i jeszcze raz psikasz WD 40.Bierzesz żabke i probujesz go poruszyć,jak nie drgnie to znowu WD 40 i tak do bólu.Musi puścic ajeżeli jednak nie musisz odkręcic cały kolektor.

Potrzebny jest zakup nowego.
jeżeli uda Cui sie go wyciagąć calego, wyczyść,zostaw w pozycji zamkniętej i odłącz wtyczkę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

niejeden z panów powyżej napisał że wyjął zawór i przeczyścił..

nikt nie napisał jak się do jego dostał i jak tego dokonał.. również zamierzam dostać się do erg i dołączam się do zapytania jak to zrobić

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!