Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ładowanie alternatora


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szukałem lecz podobnego problemu jak mój nie znalazłem. Od pewnego czasu zauważyłem że po zdjęciu nogi z gazu światła delikatnie przygasają żeby za chwile rozjaśnić się do poprzedniego stanu. Normalnie po dodaniu gazu nie robią się jaśniejsze, świecą tak samo jak podczas biegu jałowego, tylko ciemnieją na chwilę po spadku obrotów .Porobiłem dziś pomiary aku i alternatora i mam takie wyniki:

-napięcie na akumulatorze po nocy 12,5V

-napięcie na biegu jałowym bez obciążenia(bez świateł, dmuchawy, radia) 14,48V-14,52V

przy stałych obrotach 2000rpm stoi cały czas 14,52V ale zdjęcie nogi z gazu powoduje spadek napięcia do 13,7V żeby zaraz wskoczyć na 14,48V-14,52V

-napięcie pod obciążeniem (światła, dmuchawa, radio) 14,45V-14,48V

przy stałych obrotach 2000rpm cały czas 14,44V ponowne zdjęcie nogi z gazu powoduje chwilowy spadek do 13,6V żeby tak jak poprzednio wzrosnąć do 14,44V.

 

Właśnie ten spadek napięcia powoduje przygasanie świateł. Może ktoś zorientowany w tym temacie rozjaśni mi trochę w głowie czym to może być spowodowane bo ja zgłupiałem. Akumulator trochę już wiekowy, niby napięcie trzyma. Może to objawy padniętego sprzęgiełka alternatora ? Sam już nie wiem. Wiem że najprościej to dać do sprawdzenia alternator ale tu gdzie jestem tego się nie naprawia tylko wymienia na nowy. Może regulator napięcia zaczyna padać ? Proszę Was o delikatne oświecenie w tym temacie za co z góry wielkie dzięki.

 

Wymieniłem regulator napięcia i jak na starym po dodaniu gazu nic się nie zmieniało, tylko następowało przygasanie świateł i powrót do poprzedniej jasności. To na nowym po dodaniu gazu następuje jaśniejsze mrugnięcie świateł i delikatne przygasanie.

Może ktoś wie czy powodem dużego obciążenia alternatora może być akumulator ?

Edytowane przez ponuryzniwiarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Podpinam się do tematu, gdyż również mam problem z alternatorem, objawiający się m. in. tym, że światła "przygasają" przy wrzuceniu biegu. Dodatkowo, przy jeździe na 3/4/5 biegu na niskich obrotach (2000 RPM i niżej) komputer szaleje, wywala trwające ułamek sekundy błędy ładowania akumulatora (beep i ikonki STOP oraz AKUMULATOR, czasami tylko raz, czasami kilkanaście razy). Przestaje szaleć jak przejdę na wyższe obroty. Jest to dość frustrujące. Dodam, że jakiś miesiąc temu na dłuższej trasie też miałem podobne komunikaty (jakieś 5 razy, nie w seriach, w pewnych odstępach czasu) ale podłączyłem na noc akumulator do prostownika i problem zniknął, do wczoraj. Przeglądałem podobne tematy i dowiedziałem się, że może być to regulator napięcia alternatora i nawet by mi to pasowało, myślę, że jeśli byłby to padnięty alternator, to nie ładowałby po prostu a komputer po prostu zostawiłby włączone STOP i znak akumulatora na dłużej. Czy możliwe, że to jednak coś innego niż regulator napięcia? Dzisiaj odpinałem klemy akumulatora, dociskałem wszystko, zrobię małą trasę i zobaczę czy problem nadal będzie występował.

 

Póki co, szukam odpowiedniego regulatora, ale strasznie to zagmatwane. Czy mógłby mi ktoś doradzić, czy znalazłem odpowiedni? Moje auto to Megane II 1,5 dCi 82KM, 2003 r. Alternator:

Valeo, 14V 50/110A. Są na nim 2 numery: 705533041 (brak wyników w google) oraz TG11C011 2542664E.

 

Numer, który pogrubiłem wykorzystałem do poszukiwań regulatora. Dał jakieś wyniki, jednak sklepy takie, jak AS czy Mada stosują inne oznaczenia i wpisują "Zastosowanie". w rubrykach zastosowania kilku z regulatorów odnalazłem numer 2542664, np:

http://www.as-pl.com/p/ARE3029

http://mada-czesci.pl/oferta.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=1171&category_id=0

 

Napisałem już zapytania do tych części, jak dostanę odpowiedzi (pewnie nie wcześniej niż jutro) to zamieszczę tutaj.

 

Dodano: 19 lis 2013 - 20:18

W odniesieniu do mojego wcześniejszego posta - wymieniłem regulator napięcia i wszystko wróciło do normy :notacrook: Przy szczotkach starego regulatora i na komutatorze było tyle brudu (przypominał błoto) że sam się dziwię jak mogło się tam tyle zmieścić. W załączniku zdjęcie, a tak przy okazji - mam teorię dlaczego przerywało - od tego brudu szczotki były "zapchane" i nie wysuwały się, przez to czasami po prostu nie mogły stykać się z komutatorem i dla tego tylko czasami dostawałem lawinę błędów. Ktoś skonfrontuje?

post-60276-0-17716100-1384888569_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawca proponował mi: zamiennik "chiński" za 105 zł albo oryginał "zupełnie to samo" za 175 zł. Wymieniłem 2 dni temu, nie zauważyłem żeby coś się pogorszyło a po prostu mój problem zniknął. Czym u Ciebie objawia się gorsze działanie? Może mnie czeka jakaś przykra niespodzianka, będę wiedział na co zwracać uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po montażu nowego regulatora,nie ori tylko zamiennik światła rozjaśniają się po dodaniu gazu.Na starym nic się nie rozjaśniało tylko przygasają na zejściu z obrotów by za chwilę rozjaśnić się do początkowego stanu.Ot, taki irytujący kaprys scenica.Żadnych komunikatów o błędach,zupełnie nic tylko ten feler z przygasaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!