Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Buczenie


laguna_2005

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Ostatnio zauwazylem w swoim aucie taki problem, moze ktos mial podobny .

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Po zgaszeniu auta chwilke 2 lub 3 sekundy slychac z komory silnika takie dziwne buczenie takie buuuu i koniec .

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Moze ktos ma jakis pomysl co to moze byc ?

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

pozdr,

 

Scenic II 1.9 dci 2005r

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrozawór podciśnienia sterujący turbiną. Po prostu w miejsce podciśnienia po zatrzymaniu Vacumpompy napływa powietrze. Jest umiejscowiony za ECU, a przed pompą hamulcową. Normalka, nie trzeba się tym przejmować.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie jest to troche dziwne. Mam dwa Sceniki 1,9 dci z tego samego roku i podobnym przebiegiem ok 105 tyś km.

W jednym to występuje natomiast w drugim nie. Jak dla mnie jest to drażniące. Czyli winy szukac w zaworze podciśnienia czy w Vacum ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zaworze ale to nie jest wina tego zaworu a taka przypadłość. Jak turbo działa poprawnie, a delikatne buczenie trwa kilka sekund, to szukasz dziury w całym.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

No dobrze czy w wielu Scenikach tak sie zdarza ? Nie wiadomo.

Skoro w jednym wszystko dziala prawidłowo to dlaczego w drugim nie, przecierz przecież są składane z tych samych komponentów. Turbo dziala prawidlowo nie widze jakis zmian. Czyli wymiana zaworku nic nie da ?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7, 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak trafisz, jeden będzie wpuszczał powietrze cichutko inny z bzyczeniem.

jak do tej pory miałem styczność z 4 takimi zaworkami i każdy było słychać z inną siłą. Najgłośniejszy był oryginalny, w moim sceniolu starszym. Nawet go wymieniłem z tego powodu na prawie taki sam ale firmowany przez GM i za 50 zł miałem też brzęczenie ale w innej, wyższej tonacji i trwające dłużej.

W obecnych sceniolach zarówno moim jak syna też to jest słyszalne, przy czym w moim bardziej, bo stoi w garażu, a tam to brzęczenie po wyłączeniu silnika jest jakby spotęgowane przez pomieszczenie.

Z tego co pamiętam (jeszcze ze starszego sceniola) to wystarczy po zgaszeniu silnika nacisnąć na pedał hamulca by serwo odciążyć i ten zaworek już nie bzyczy. (korzystają z tego samego, wytworzonego wcześniej przez pompę vacum podciśnienia)

Obecnie nawet nie próbowałem go w ten sposób uciszać, gaszę silnik wysiadam zamykam auto i przechodzę obok niego obojętnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że rozmawiamy o tym zaworku podciśnienia który jest za akum. nad zbiorniczkiem wlewu płynu hamulcowego. Aby sprawdzić czy sie poprawi zamienię miejscami te zaworki, przełoże z jednego scenika do drugiego wtedy sie okaże jak wygląda sytuacja.

 

Prośiłbym jeszcze o podpowiedz gdzie szukac czujnika położenia walka rozrządu i wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O czujniku wałka rozrządu w tym silniku (1,9dCi) nic nie wiem, za to ten od pozycji walu jest w tych silnikach z przodu osłony sprzęgła. Inaczej jak w starszych wersjach, gdzie był innego typu i montowany od góry tej osłony.

Fotka poglądowa:

thumb_hosting_zdjec_1382025759__171020131356_1280x960.jpg

To czarne wystające do środka obudowy na dole po prawej stronie, praktycznie na przeciw niszy montowania rozrusznika.

I jeszcze jak to od strony chłodnicy, od góry powinno widać ale jest zasłonięte innymi zabawkami:

thumb_hosting_zdjec_1381769873__141020131320_1280x960.jpg

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Przyczyna buczenia był czujnik cisnienia . Podmienilem z innego auta i bylo ok natomiast w tamtym aucie usterka taka jak chcialem wyeleminowac.

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

...jak do tej pory miałem styczność z 4 takimi zaworkami i każdy było słychać z inną siłą. Najgłośniejszy był oryginalny, w moim sceniolu starszym. Nawet go wymieniłem z tego powodu na prawie taki sam ale firmowany przez GM i za 50 zł miałem też brzęczenie ale w innej, wyższej tonacji i trwające dłużej.

Witam, odświeżę temat - powiedzcie, jeśli do tej pory zawór pracował cicho lub ten buczący dzwięk szybko ustawał a nagle zaczął i teraz często głośno buczy ponad minutę po zgaszeniu silnika, to też można przejść koło tego obojętnie? Skoro oryginał, czyli pewnie Pierburg jest najgłośniejszy, to jakigo producenta zawory bywają ciche/cichsze? I czy odpowiednik częsci do Scenica 2.0 dCi (JZ0L) - w ASO podali mi Renault 8200661049, czyli Pierburg 7.02256.15.0 to ten sam zawór co 7.02256.21.0?

Edytowane przez rob4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!