Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Blokada skrzyni biegów - czy warto ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zastanawiam się nad zamontowaniem jakiegoś zabezpieczenia do ScenicII 1.9dCi,

skłaniam się w stronę blokady na skrzynie biegów co o tym sądzicie ? Nie było by tematu ale w jednym artykule na necie przeczytałem że złodzieje przecinają linki sterowania skrzynią znajdujące się pod autem a z oznaczenia kodowego blokady wynika że w scenicII jest sterowanie linką ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że żadne zabezpieczenie nie da 100% gwrancji, jednak blokada jest dosyć czasochłonna do złamania. Do tego dodaj immobiliser radiowy, schowany gdzieś w nietypowym miejscu (czyli nie w desce, czy pod boczkami przy nogach) i możesz spać spokojniej :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AVE

Ja blokade skrzyni biegow mialem w R 19 Chamade (dyzo gostki co ja chcieli wziac sie nameczyli ale autem nie odjechali - albo trafila moja R19 na mlodziakow, albo zdala egzamin), a obecnie tez posiadam takowa w obecnym pojezdzie - dlatego POLECAM! Kazde zabezpieczenie podnosi szanse ze nasze autko zostanie na swoim miejscu po wizycie niechcianych kolegow.

Zdravim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poznać po tym że leciwy można chyba tylko dlatego że nie opisali nowych technik, ale wniosek prawdziwy: im bardziej niestandardowe i widoczne zabezpieczenia tym wieksza szansa że sie nam nikt autem nie zainteresuje w zlych celach :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie praktykowałem tego ale czytałem o tym artykuł. Duży problem ze złodziejem jest taki że zna on bardzo dobrze auto które kradnie i jest do tego przygotowany - a panowie w salonach chetnie opowiadają o "nowoczesnych" zabezpieczeniach - jak i ich umiejscowieniu.

Przy kradzieży złodziej otwiera auto, odcina syrene, przepina swój komputer odpala, odjeżdża + bonus czas na którąś z blokad (kierownica, pedały, skrzynia biegów).

Tak wiec im bardziej niestandardowe zabezpieczenie tym wieksze szanse na spokuj. Dodatkowa syrena w trudnodostępnym miejscu, odcięcie paliwa (od pewnego czasu zabronione) z niestandardowym przełącznikiem (np w przełączniku lampy przeciwmgielnej), dodatkowe zabezpieczenie utrudniające demontaż komputera i inne standardowe opisane w cytowanym wyżej artykule.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Też mysle nad założeniem blokady skrzyni biegów bo mam alarm immo i anty napad i myślałem nad zabezpieczeniem mechanicznym.Elektryczne zabezpieczenia mam i wypadało by złodziejowi urozmaicić "zabawe".Bo może na elektryce się zna ( jak obejdzie alarm to raczej podstawowe pojecie ma ) a miejmy an dzieje ze z mechanicznym sobie nie poradzi ;-)

Znalazłem takie coś http://www.interblok.com/interblok.html tylko on jest sterowany przez pilot czyli tez elektronika :-/ Ale czytałem ze one są skuteczniejsze niż zwykłych na kluczyk.Mi się wydaje ze elektroniczne są łatwiejsze niż mechaniczne ale ja się na tym nie znam.

 

Najbezpieczniej by było wmontować na kierownice na pedały itp itd ale jest jeden problem bo trzeba będzie pól godziny wcześniej wyjść żeby wszystkie zabezpieczenia przed jazdą zdjąć <ok>

 

A trzeba pomyśleć nad zabezpieczeniami bo ostatnio w nocy z pod bloku 3 młodzików i jedna pana przez ponad 2 godziny prawdopodobnie łomem się włamywali do auta.Było dość głosnio ich słychać ale nikt nie zadzwonił na policje.To wiem z relacji od koleżanki bo to nie na moim osiedlu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem blokadę skrzyni biegów http://www.niedzwiedz-lock.pl/ i sam założyłem, dodatkowo mam ubezpieczenie oraz fabryczny imo - to musi wystarczyć. Dlaczego nie zakładam dodatkowej elektroniki typu alarmy, imobilajzery itp - uważam że to dodatkowe punkty występowania usterek z elektryką i elektroniką pojazdu ( szczególnie jeżeli alarm zakłada "fachowiec" ). Możecie mi wierzyć - każdy samochód można ukraść, kwestia jest tylko jedna - czy będzie dodatkowo "bolało" czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Mechaniczne blokady wewnątrz auta, czy to na drążek zmiany biegów, czy pedały, o kierownicy już nie wspomnę są w przeważającej większości nic nie warte. Kierownicę się przecina, inne najczęściej rozwala młotem, schemat ich działania i budowy jest podobny i dobrze znany złodzieją, no chyba że mamy szczęście i trafimy na przedszkolaka. Alarmy strzegą auta chyba tylko psychologicznie, jeśli już metody elektronicznego zabezpieczenia to tylko te niekonwencjonalne. Blokady mechaniczne sprawdzają się tylko w przypadku tych zewnętrznych, np. specjalne bolce wkładane w koła. Są też alarmy połączone z wytwarzaniem silnego gryzącego gazu w kabinie podczas próby odpalenia auta przez złodzieja, tylko wtedy można wysunąć głowę przez okno i tak jechać a było dużo takich przypadków. Jeszcze inni wyciagaja jakieś części , bądz odpinają kable pod maską, ale na to już chyba nie złapie się nawet przedszkolak ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!