Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpaleniem auta


Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy forumowicze,

Mam spory problem z moją meganką (megane classic I ph II, 1.4 16 V), mianowicie nie mogę odpalić auta. Wygląda to tak: pewnego dnia niespodziewanie przekręcając kluczyk auto nie wystartowało. Udało mi się uruchomić je "na pych".

Dojechałem w ten sposób do garażu i pomyślałem, że może to być aku, ponieważ nie wymieniałem go od momentu kupna czyli jakieś 5 lat. Kupiłem nowy aku i zamontowałem. Auto pięknie wystartowało, zrobiłem jakieś 100 km i pozostawiłem auto na noc(ok 12 h postoju). Dzień później z rana te same objawy, czyli rozrusznik kręci ale silnik nie odpala.

Pomyślałem, że coś może mi rozładowywać akumulator, więc zmierzyłem napięcie na stykach aku: 12,5 V. Pobór prądu na wyjętym kluczyku ze stacyjki ok 3 mA (prawdopodobnie pobiera tyle immobiliser). Wydaje się, że aku jest w 100% sprawny.

Co może być jeszcze przyczyną takiego stanu rzeczy, co powinienem jeszcze zbadać/sprawdzić. Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem?

Będę wdzięczny za pomoc.

 

Pozdrawiam

mpolit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Pompę słychać po przekręceniu kluczyka bardzo wyraźnie. Filtr był wymieniany jeszcze w tym roku w w lutym. Dodam, że próbowałem jeszcze odpalić poprzez przewody rozruchowe, ale niestety efekt ten sam. No trudno, we wtorek będzie holowanie do mechanika. Dam znać co i jak. Pytanie, czy jeszcze coś mogę sprawdzić do wtorku?

 

pozdrawiam

mpolito

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz sprawdzić : czy jest iskra podczas kręcenia rozrusznikiem (zdejmujesz przewód ze świecy ,wtykasz w przewód inną świece , dotykasz gwintem do np. silnika , kręcisz rozrusznikiem i patrzysz czy przeskakuje mocna iskra na elektrodach świecy) , czy paliwo rzeczywiście dochodzi (zdejmujesz przewód doprowadzający paliwo w komorze silnika , koniec wkładasz np. do słoika , przekręcasz kluczyk , a nawet kręcisz rozrusznikiem i obserwujesz czy dosyć raźno podaje paliwo) . To podstawa paliwo i iskra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(zdejmujesz przewód ze świecy ,wtykasz w przewód inną świece , dotykasz gwintem do np. silnika , kręcisz rozrusznikiem i patrzysz czy przeskakuje mocna iskra na elektrodach świecy)

Nie da się tego zrobić w silnikach 16V, cewki są bezpośrednio na świecy.

Zdejmij wtyczkę z cewki i w piny wsadź żarówkę, zrób tak z cewką 1 i 2, licząc od skrzyni biegów.

Kiedy robiłeś rozrząd?

Pytanie dodatkowe, po przekręceniu kluczyka gaśnie Ci czerwona kontrolka immo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!