Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie po nagrzaniu


solarboy

Rekomendowane odpowiedzi

A ja mam pytanie do znawców tematu. Mam Renault Megane I z silnikiem benzynowym 1,6 z gazem. Również po zakupie miałem problem z ogrzewaniem - przed zimą postanowiłem rozwiązać ten problem dlatego też zabrałem się za wymianę nagrzewnicy. Pomysł ten okazał się być strzałem w dziesiątkę gdyż moja nagrzewnica wyglądała tak:

REGULAMIN FORUM JASNO MÓWI O ZASADACH DODAWANIA ZDJĘĆ :) - Prezes

Całość prac zajęła mi 3 dni po kilka godzin dziennie. Po wymianie poskładałem auto i mam następujący problem:

1. Po złożeniu wszystkiego do kupy odpaliłem auto - chodziło na początku na troszkę wyższych obrotach niż zwykle - około 1500. Zaakceptowałem to uznając, że auto chodzi na ssaniu i dlatego tak się zachowuje. Przygazowałem troszkę i ku mojemu zdziwieniu odrazu przełączyło się na gaz - w zasadzie na zimnym silniku. Kolejna rzecz którą zauważyłem to fakt - że po odpaleniu kontrolki gazu w aucie nie zapalały się kolejno tak jak zawsze - 1 później 2 później 3 i 4 tylko odrazu paliły się wszystkie na raz na zielono. Posiadam gaz BRC.

Samochód tak odpalony chodził już na gazie i czekałem aż płyn się nagrzeje by sprawdzić działanie nagrzewnicy. Obroty powolutku spadały do około 1100 przy pełnym nagrzaniu. Chcę dodać, że płyn chłodniczy szybko osiągnął temp. 90 st. mimo to obroty nadal oscylowały w granicach 1000 - czyli troszkę za wysoko. Nie zraziłem się tym i czekałem aż załączy się wentylator. Chcę dodać że dość dobrze odpowietrzyłem układ. Płynu w zbiorniku wyrównawczym nie ubywało. W pewnym momencie po około 10-15 min obroty nagle spadły do 500 ku mojej uciesze - zawsze tak miałem przy nagrzanym silniku i było ok. Wtedy pochodził tak jeszcze z 2-3 minuty i nagle zaczął nieregularnie pracować prawie gasnąc aż w końcu zgasł. Po tym jak zgasł nie mogłem go odpalić. Niby coś tam łapał - rozrusznik kręcił ale silnik był bardzo oporny. Po kilku próbach udało mi się go odpalić ale praca silnika również na benzynie była bardzo nierównomierna i po chwili zgasł. Znów nie mogłem go odpalić.

2. Z chłodnicy wydobywał się delikatny dymek - czy to możliwe że woda parowała z niej która mogła się osadzić przez 3 dni stania pod chmurką?

3. temp. cały czas po nagrzaniu była 90st i nie skakała.

 

W czasie wymiany aby wyjąć pojemnik gdzie dochodzi do mieszania powietrza musiałem odkręcić również element do którego dołączona jest linka gazu - gaźnik? przeczyściłem go troszkę suchą szmatką. Czy to może być powodem takiego zachowania? w miejscu gdzie łączył się on z resztą silnika widoczna była tak jakby czarna uszczelka. Czy powinienem był ją wymienić? a może ją za słabo przykręciłem i jest gdzieś nieszczelność. Chcę dodać, że jak przymknąłem maskę po zgaszeniu silnika i odczekałem chwilkę a następnie ją podniosłem to wyczuwalna była woń gazu.

 

Mam nadzieje, że dość szczegółowo opisałem sytuację i że mi ktoś będzie mógł pomóc i podpowie co może być przyczyną moich problemów. Jeżeli ktoś wie dlaczego auto gaśnie proszę o pomoc. Dziękuję!

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posty wydzielone z wątku o wymianie nagrzewnicy

 

Te problemy związane są z nieszczelnością dolotu. Uszczelkę najlepiej wymienić i przy okazji sprawdzić czy wszystko jest dobrze poskładane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!