Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie po nagrzaniu


solarboy

Rekomendowane odpowiedzi

A ja mam pytanie do znawców tematu. Mam Renault Megane I z silnikiem benzynowym 1,6 z gazem. Również po zakupie miałem problem z ogrzewaniem - przed zimą postanowiłem rozwiązać ten problem dlatego też zabrałem się za wymianę nagrzewnicy. Pomysł ten okazał się być strzałem w dziesiątkę gdyż moja nagrzewnica wyglądała tak:

REGULAMIN FORUM JASNO MÓWI O ZASADACH DODAWANIA ZDJĘĆ :) - Prezes

Całość prac zajęła mi 3 dni po kilka godzin dziennie. Po wymianie poskładałem auto i mam następujący problem:

1. Po złożeniu wszystkiego do kupy odpaliłem auto - chodziło na początku na troszkę wyższych obrotach niż zwykle - około 1500. Zaakceptowałem to uznając, że auto chodzi na ssaniu i dlatego tak się zachowuje. Przygazowałem troszkę i ku mojemu zdziwieniu odrazu przełączyło się na gaz - w zasadzie na zimnym silniku. Kolejna rzecz którą zauważyłem to fakt - że po odpaleniu kontrolki gazu w aucie nie zapalały się kolejno tak jak zawsze - 1 później 2 później 3 i 4 tylko odrazu paliły się wszystkie na raz na zielono. Posiadam gaz BRC.

Samochód tak odpalony chodził już na gazie i czekałem aż płyn się nagrzeje by sprawdzić działanie nagrzewnicy. Obroty powolutku spadały do około 1100 przy pełnym nagrzaniu. Chcę dodać, że płyn chłodniczy szybko osiągnął temp. 90 st. mimo to obroty nadal oscylowały w granicach 1000 - czyli troszkę za wysoko. Nie zraziłem się tym i czekałem aż załączy się wentylator. Chcę dodać że dość dobrze odpowietrzyłem układ. Płynu w zbiorniku wyrównawczym nie ubywało. W pewnym momencie po około 10-15 min obroty nagle spadły do 500 ku mojej uciesze - zawsze tak miałem przy nagrzanym silniku i było ok. Wtedy pochodził tak jeszcze z 2-3 minuty i nagle zaczął nieregularnie pracować prawie gasnąc aż w końcu zgasł. Po tym jak zgasł nie mogłem go odpalić. Niby coś tam łapał - rozrusznik kręcił ale silnik był bardzo oporny. Po kilku próbach udało mi się go odpalić ale praca silnika również na benzynie była bardzo nierównomierna i po chwili zgasł. Znów nie mogłem go odpalić.

2. Z chłodnicy wydobywał się delikatny dymek - czy to możliwe że woda parowała z niej która mogła się osadzić przez 3 dni stania pod chmurką?

3. temp. cały czas po nagrzaniu była 90st i nie skakała.

 

W czasie wymiany aby wyjąć pojemnik gdzie dochodzi do mieszania powietrza musiałem odkręcić również element do którego dołączona jest linka gazu - gaźnik? przeczyściłem go troszkę suchą szmatką. Czy to może być powodem takiego zachowania? w miejscu gdzie łączył się on z resztą silnika widoczna była tak jakby czarna uszczelka. Czy powinienem był ją wymienić? a może ją za słabo przykręciłem i jest gdzieś nieszczelność. Chcę dodać, że jak przymknąłem maskę po zgaszeniu silnika i odczekałem chwilkę a następnie ją podniosłem to wyczuwalna była woń gazu.

 

Mam nadzieje, że dość szczegółowo opisałem sytuację i że mi ktoś będzie mógł pomóc i podpowie co może być przyczyną moich problemów. Jeżeli ktoś wie dlaczego auto gaśnie proszę o pomoc. Dziękuję!

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posty wydzielone z wątku o wymianie nagrzewnicy

 

Te problemy związane są z nieszczelnością dolotu. Uszczelkę najlepiej wymienić i przy okazji sprawdzić czy wszystko jest dobrze poskładane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!